Van de eerste keer geslaagd is altijd een goeie examinator.
Stel dezelfde vraag eens aan iemand die voor de derde keer mag terugkomen...
Van de eerste keer geslaagd is altijd een goeie examinator.
Wat een dom antwoord zeg.Stefan Peeters schreef: 20 feb 2024, 12:10Van de eerste keer geslaagd is altijd een goeie examinator.
Nou. Vandaag zelf op examen geweest, dus ik kan mijn eigen vraag beantwoorden en zal dat dus ook doen:KazuyaYuza schreef: 26 feb 2024, 12:05Wat een dom antwoord zeg.Stefan Peeters schreef: 20 feb 2024, 12:10Van de eerste keer geslaagd is altijd een goeie examinator.
Of je wel of niet geslaagd bent zegt toch helemaal niets over de examinator zelf? Dat zegt enkel iets over het examen en je rijkunsten...
Was hij/zij rustig? Spraakzaam? Oud? Jong? Meedenkend? Stelde hij je gerust of juist niet? etc.
Bovenstaande vragen zeggen wel wat over de examinator.
KazuyaYuza schreef: 27 feb 2024, 22:06Nou. Vandaag zelf op examen geweest, dus ik kan mijn eigen vraag beantwoorden en zal dat dus ook doen:KazuyaYuza schreef: 26 feb 2024, 12:05Wat een dom antwoord zeg.Stefan Peeters schreef: 20 feb 2024, 12:10 Van de eerste keer geslaagd is altijd een goeie examinator.
Of je wel of niet geslaagd bent zegt toch helemaal niets over de examinator zelf? Dat zegt enkel iets over het examen en je rijkunsten...
Was hij/zij rustig? Spraakzaam? Oud? Jong? Meedenkend? Stelde hij je gerust of juist niet? etc.
Bovenstaande vragen zeggen wel wat over de examinator.
Mijn examinator was een man. Hij was al 22 jaar examinator, dus een veteraan op dat gebied. In het begin klonk hij ietswat formeel, maar al snel bleek dat het een hele vlotte man was. Ik heb zelfs tijdens het rijden met hem een praatje gehouden. Hij gaf achteraf inhoudelijk goeie feedback over waar in het vervolg op te letten, etc. Zelf was ik op mijn gemak, dus of hij geruststelde kan ik moeilijk beoordelen, maar hij zorgde er niet voor dat ik een ongerust gevoel kreeg, dus ik denk dat hij indirect wel geruststelde.
Hopelijk heeft bovenstaande informatie enige bijdrage voor mensen die misschien bang zijn dat een examinator een heel streng en onaardig persoon is, want (in ieder geval in mijn geval) dat was in ieder geval niet zo.
- In welk examencentrum ben je geweest?
Geel
- Zat de examinator naast of achter jou?
Recht achter mij. Geen idee waarom hij niet schuin achter mij zat, maar dat zal een reden gehad hebben.
- Het keren in de straat: in hoevere mocht je zelf de plaats kiezen?
Ik mocht zelf de plaats kiezen. Het was een rustige en brede straat (wel fijn, want ik heb een redelijk lange auto 4.81m)
- Het parkeren achter een auto: wat moest je juist doen?
Ik moest rechts achter een auto parkeren. In de verste verte geen andere auto te bekennen, zowel op straat niet als in de vakken. Dus dit ging in 1 keer goed.
- Voorafgaande controles: wat heeft hij gevraagd?
Onder de motorkap het reservoir van de ruitenwisservloeistof aanduiden. Daarna zowat alles van knoppen in de auto (dimlicht, groot licht, knipperlichten, remlicht, ruitenwissers, ontwaseming voor en achter) + goede zithouding en stand van de zijspiegels uitleggen. Verder vroeg hij ook wat ik het eerste instelde, de benen (afstand stoel van pedalen) of de spiegels en co.
- Ben je met de rijschool (welke?) of een begeleider geweest?
Eerst heb ik 20 uur met de rijschool gedaan, daarna heb ik met mijn stiefvader geoefend. Na 3 maanden gelijk op examen gegaan.
Bij het examen was het ook mijn stiefvader die erbij was.
- Als je met een begeleider geweest bent, wie was het ? (geen namen maar vb: papa, mama, oom, tante, vriend(in) enz....)
Stiefvader
De risicoperceptie test ging qua mijn gevoel erg matig (had het gevoel dat ik ongeveer de helft goed had), maar uiteindelijk een 10/10 (perfect dus).
Schijnbaar reed ik iets te voorzichtig. Dit kwam voornamelijk omdat ik vanwege het examen extra voorzichtig was om iets fout te doen. Normaalgesprokken rijd ik ietsjes vlotter dan in het examen.
Onder de streep dus gehaald. Examinator had de indruk dat ik het rijden onder de knie had, goed straten in keek, verkeerssituaties goed inschatte, etc.
Het examen ging voornamelijk door Herentals en niet zo zeer door Geel zelf.
Mocht iemand nog vragen hebben, laat maar weten. Ik probeer hier regelmatig in terug te kijken.
ProficiatAndrea schreef: 03 mei 2024, 23:10 Ben geslaagd voor het praktijkexamen in Deurne, 4 de keer was goede keer, ben ondertussen al 48 jaar, vriendelijke examenator, VAB rijschool - super! Bedankt Stephanie![]()
Als dat zo gemakkelijk ging, deed ik ook nog eens rij-examenAndrea schreef: 04 mei 2024, 22:02 Dankjewel, voel me nu 30 jaar jonger, ben blij dat ik niet opgegeven