2de keer gezakt

Alles i.v.m. praktijkopleiding en examen.
hartje666
Berichten: 11
Lid geworden op: 17 feb 2006, 00:00

2de keer gezakt

Bericht door hartje666 »

ik ben er voor de tweede keer niet door en nu zei die examinator dat ik 4 uur les moet volgen bij de rijschool maar ik lees overal 6 uur

dank u
Bertje
Berichten: 491
Lid geworden op: 03 apr 2006, 00:00
Locatie: Lier

Bericht door Bertje »

Je hebt nog een voorlopig rijbewijs van vóór 1 september (dat kan niet anders, want je hebt al examen afgelegd), dan moet je inderdaad 4 uur rijles bij een erkende rijschool volgen en je praktijkexamen afleggen met een voertuig en instructeur van de rijschool.

Met een voorlopig rijbewijs dat onder de nieuwe wetgeving valt moet je na elke twee keer niet slagen voor het praktijkexamen 6 uur rijles volgen.

Nu hangt het af van de tijd en het geld dat je tot je beschikking hebt, welke keuze je maakt: als tijd geen probleem is, dan kan je je huidig voorlopig rijbewijs inruilen tegen een nieuw (wel controleren of je begeleider nog voldoet aan alle vereisten), waarmee je minstens 3 maanden moet rondrijden voordat je opnieuw examen mag afleggen. Je hebt met dit nieuwe rijbewijs opnieuw twee pogingen voor je rijlessen moet nemen.
Als geld geen probleem is, kan je 4 uur rijles volgen en meteen examen afleggen met je huidig voorlopig rijbewijs.
Benny Stinkens
Administrator
Berichten: 6824
Lid geworden op: 27 apr 2005, 00:00
Locatie: Dilsen

Bericht door Benny Stinkens »

Zoals dus reeds beschreven moet je dus als je in de oude regeling blijft 4 uren les volgen en geen 6

Ik wil er wel even aan toevoegen dat in dit geval je voorlopig rijbewijs nog niet verlopen mag zijn want anders kijk je tegen 8 uren aan ipv. 4

Tenzij je dus overstapt naar de nieuw regeling.
Bezit paardenkrachten onder je motorkap, stop een tijger in je tank, maar wees geen ezel achter het stuur.
hartje666
Berichten: 11
Lid geworden op: 17 feb 2006, 00:00

Bericht door hartje666 »

mijn voorlopig rijbewijs geld tot 19 februari 2007 dus ik denk dat ik het met de rijschool zal doen dus dan zal ik ook het examen op de openbare weg moeten doen en hoeveel kost dat 4 uur met de rijschool

dank u
Benny Stinkens
Administrator
Berichten: 6824
Lid geworden op: 27 apr 2005, 00:00
Locatie: Dilsen

Bericht door Benny Stinkens »

Ongeveer 50 euro/uur.

4 uren x 50 euro = 200 euro
Examenbegeleiding met de rijschool = 100 euro
+ de prijs wat je examen kost op het examencentrum zelf.
Bezit paardenkrachten onder je motorkap, stop een tijger in je tank, maar wees geen ezel achter het stuur.
hartje666
Berichten: 11
Lid geworden op: 17 feb 2006, 00:00

Bericht door hartje666 »

ben bij de rijschool geweest en inderdaad het is totaal 325 euro
25 inschrijving
200 euro voor de 4 uur
100 euro voor het examen
jullie zijn van harte bedank om te reageren nu moet ik eens goed nadenken wat ik ga doen mijn rijbewijs omwisselen naar het nieuwe systeem of met de rijschool de betaling is geen enkel probleem maar wat zullen mijn slaagkansen zijn tussen die twee optie's

dank u
Benny Stinkens
Administrator
Berichten: 6824
Lid geworden op: 27 apr 2005, 00:00
Locatie: Dilsen

Bericht door Benny Stinkens »

Quote: 25 inschrijving
Die was ik inderdaad vergeten te vermelden

Je bent reeds 2 maal op een examen geweest en ik ga er van uit dat je weet wat je zwakke punten zijn.

Nu is de vraag dus heb je een goede begeleider en kan hij die zwakke punten wegwerken

Als je daar ja op kunt antwoorden kun je je dus een paar honderd euro (proberen) te besparen.

Als je daarover twijfels hebt kun je beter gaan voor de 4 uren.
In dit geval zou ik dus ook tegen mijn instructeur zeggen waar je zwakke punten zijn en dat dit dus het eerste is wat je van hem/haar verwacht dat er aan gewerkt wordt.

Het voordeel van de rijschool is dat ze gemakkelijker je zwakke punten kunnen verbeteren en nog dingen waarvan je nu misschien zelf nog niet doorhebt dat die beter moeten, kunnen opsporen.

De keuze zul je dus zelf moeten maken, je weet wat het kost en je weet wat je krijgt.
Besef dat je in beide gevallen geen garantie kunt verlangen.

Ik wens je veel succes.
Bezit paardenkrachten onder je motorkap, stop een tijger in je tank, maar wees geen ezel achter het stuur.
hartje666
Berichten: 11
Lid geworden op: 17 feb 2006, 00:00

Bericht door hartje666 »

zal ik zeker doen maar heb nog een vraag ik heb een vab rijschool in zwijndrecht gecontacteerd omdat ik starterscheques heb twv 150 euro en enkel te gebruiken in de provincie antwerpen want hier in st niklaas kennen ze niet maar waar moet ik mijn examen dan doen in zwijndrecht of hier in st niklaas

dank u
Plaats reactie