afgekeurd voor rijbewijs autisme

Vragen over de leerstof i.v.m. het Rijbewijs B.
anoniemAUTISME

afgekeurd voor rijbewijs autisme

Bericht door anoniemAUTISME »

10 jaar geleden probeerde ik het rijbewijs B te halen. Lijkt me best handig en toen was ik nog student, maar nu krijg ik heel vaak afwijzingen voor banen vanwege mijn gebrek aan een rijbewijs. Ook heel vaak als het niet per se de hele dag door naar verschillende klanten rijden is of zo loop ik hier vaak tegenaan. Ook is detachering niet mogelijk zonder autorijbewijs in mijn ervaring. Ik heb in de ICT sales gewerkt maar daar kan ik nu geen werk in vinden zonder rijbewijs. En ik ga nu richting programmeren maar dan kan ik dus geen detachering doen zonder rijbewiijs. Ik probeer het nu bij de overheid maar het is meer dan 2 u enkele reis met het ov. Ik kon dichterbij niks vinden.

Tijdje in het buitenland gewoond waar ik zonder rijbewijs gemakkelijker werk vond. Ook tijdens corona was het makkelijk. Maar als je fysiek naar klanten moet (b.v. ict sales) dan is dat niet echt mogelijk zonder auto. En als het al mogelijk is willen ze het vaak niet. Je poel van mogelijke banen wordt gewoon echt veel kleiner. Ook krijg je dan meteen vragen van waarom. Ik krijg hier ook geen enkele hulp bij ik moet hetzelfde voor de trein betalen als anderen. Ook in het buitenland is Het rijbewijs halen niet gelukt. De instructeur liet me geen examen doen omdat ik niet goed genoeg rijd.



Nou weer in "Nederland een keuring aangevraagd, iemand ervaring met hoe je daar het beste doorheen komt? Moet ik dan gaan investeren in peperdure rijlessen voor die keuring? Want ik kan nu natuurlijk ook niet oefenen.



Zijn er meer mensen die zijn afgekeurd voor het rijbewijs?
Inazuma
Berichten: 11360
Lid geworden op: 04 mei 2006, 00:00

Re: afgekeurd voor rijbewijs autisme

Bericht door Inazuma »

Je zit hier op een Belgisch forum

Als je in NL woont en daar rijbewijs moet behalen, kunnen we je daarbij moeilijk helpen ...

Er zit veel onder de noemer "autisme" maar in principe is het - in België alvast- geen echt beletsel om een rijbewijs te halen.
Gaat uiteraard afhangen van hoe je kan functioneren, maar als IT lukt, moet rijden ook wel lukken - mogelijk wel met meer oefenen

Ik ken wel een paar autisten met rijbewijs
Sommige kregen de diagnose wel pas NA dat ze hun rijbewijs behaalden :wink:


Succes
Plaats reactie