Vraag 688

Vragen over de leerstof i.v.m. het Rijbewijs B.
Josk

Vraag 688

Bericht door Josk »

Dit is vraag 688
Deze foto is genomen buiten de bebouwde kom.
Mag de zwarte auto op de verhoogde berm geparkeerd staan?

A. Neen, dat mag niet.
B. Ja, het mag.
C. Ja, het moet.

Op de foto zie je dat de auto inderdaad geparkeerd is op de verhoogde berm, maar de auto staat ook wel dichter dan 5 meter bij het zebrapad. Daarom ging ik ervan uit dat antwoord A correct was en de auto er niet mocht staan. Kunt u mij uitleggen waarom antwoord C als juist aangeduid wordt?

Alvast bedankt
Rafael
Administrator
Berichten: 2641
Lid geworden op: 12 jan 2006, 00:00

Re: Vraag 688

Bericht door Rafael »

Het parkeerverbod van 5m voor een oversteekplaats geldt enkel op de rijbaan, niet op de berm.
Josk

Re: Vraag 688

Bericht door Josk »

Bedankt voor het snelle antwoord.

Geldt de hele oplijsting van les 26 (13 puntjes) dan enkel voor de rijbaan en niet voor de berm?
Dus wil dat dan zeggen dat de toestemming om te parkeren op de berm dan enkel afhangt van binnen of buiten de bebouwde kom (of natuurlijk wanneer er verkeersborden staan die expliciet verbieden om er te staan)?

Alvast bedankt voor het antwoord.
Inazuma
Berichten: 11360
Lid geworden op: 04 mei 2006, 00:00

Re: Vraag 688

Bericht door Inazuma »

Josk schreef: 26 jan 2024, 10:23 Geldt de hele oplijsting van les 26 (13 puntjes) dan enkel voor de rijbaan en niet voor de berm?
Neen :!:

Enkel waar het er expliciet bij staat gelden de bepalingen enkel voor de rijbaan


Ik heb net een opmerking verstuurd om die tussentitel aan te passen, en "op de rijbaan" daar weg te laten.
Vermoedelijk nog een overblijfsel van een eerdere opmaak van de site.
Plaats reactie