vraag 2400

Vragen over de leerstof i.v.m. het Rijbewijs B.
maarten123

vraag 2400

Bericht door maarten123 »

Hallo,

Ik had vraag 2400 fout en kreeg als feedback: Een combinatie van twee borden. Het verbiedt bestuurders van motorvoertuigen met meer dan twee wielen en van alle motorfietsen voorbij het bord te rijden.
In de tegengestelde richting mogen ze wel rijden.

Ik leid dus af uit deze tekst dat je niet voorbij het bord mag rijden met een bromfiets klasse B, tenzij in de tegengestelde richting rijd. bedoelen ze dus of je dit bord in de tegengestelde richting mag passeren?
Inazuma
Berichten: 11360
Lid geworden op: 04 mei 2006, 00:00

Re: vraag 2400

Bericht door Inazuma »

maarten123 schreef: 20 sep 2023, 21:55 Hallo,

Ik had vraag 2400 fout en kreeg als feedback: Een combinatie van twee borden. Het verbiedt bestuurders van motorvoertuigen met meer dan twee wielen en van alle motorfietsen voorbij het bord te rijden.
In de tegengestelde richting mogen ze wel rijden.

Ik leid dus af uit deze tekst dat je niet voorbij het bord mag rijden met een bromfiets klasse B,
De doorsnee bromfiets klasse B heeft 2 wielen ... die mag er door

Een 4wielige brommobiel stijl Ligier Twizzy etc, niet ...
tenzij in de tegengestelde richting rijd. bedoelen ze dus of je dit bord in de tegengestelde richting mag passeren?
Het bord legt enkel een toegangsbeperking op in de richting dat het zichtbaar staat

Er kunnen en mogen uit die straat dus ook auto's, motorfietsen of 3/4 wielige bromfietsen gereden komen, zoals op foto ook te zien is
Plaats reactie