HERSTEL EXAMEN

Vragen over de leerstof i.v.m. het Rijbewijs B.
monaim.chaib
Berichten: 1
Lid geworden op: 13 apr 2023, 21:09

HERSTEL EXAMEN

Bericht door monaim.chaib »

Hey Allemaal, ik heb recent een rijverbod en een herstel examen opgelegd gekregen. Nu liet de rechtbank weten dat er vertraging is in verband met het versturen van de documenten om u herstel examen (theorie) te gaan doen… De kans is groot dat ik eind Mei mijn rijverbod van start gaat maar door dat ik nog geen herstel examen kan doen, ben ik bang dat ik nog langer mijn rijbewijs kwijt ben…

Wordt er rekening gehouden met het feit dat ik geen documenten heb ontvangen vooraleer de rijverbod van start gaat? Ergens gelezen dat de rechtbank je de kans geeft om eerst de herstel examen te doen..

Is er een andere snelle manier om aan de documenten te geraken of de examen doen zonder papieren?

Alvast bedankt voor jullie antwoorde!! :)
Inazuma
Berichten: 11359
Lid geworden op: 04 mei 2006, 00:00

Re: HERSTEL EXAMEN

Bericht door Inazuma »

monaim.chaib schreef: 13 apr 2023, 21:15 Wordt er rekening gehouden met het feit dat ik geen documenten heb ontvangen vooraleer de rijverbod van start gaat? Ergens gelezen dat de rechtbank je de kans geeft om eerst de herstel examen te doen..
Soms doen parketten dat
Niet altijd of overal

Heb je je rijbewijs al moeten inleveren ?
Is er een andere snelle manier om aan de documenten te geraken of de examen doen zonder papieren?
Neen
Je kan examen doen zonder de papierwinkel, maar dat zal niet tellen als herstelexamen tenzij parket je dat nadrukkelijk zou toestaan...

Geen idee waarom politiek dat zo nodeloos ingewikkeld gemaakt heeft
Hopeloze bureaucratie en bezigheids-therapie
Plaats reactie