vraag over 11239

Vragen over de leerstof i.v.m. het Rijbewijs B.
yarne123

vraag over 11239

Bericht door yarne123 »

Beste

ik had een vraag over het oefenexamen i.v.m. de snelheid bij vraag: 11239.
Ik had daar op geantwoord c, dat je een fietser op een verhoogde inrichting niet mag inhalen langs rechts. Ik kreeg daarbij een fout antwoord. het juiste moest zijn dat het wel mocht als je zijdelingse afstand hield. maar als uitleg kreeg ik dan dat je een fietser wel langs links mag inhalen. dat weet ik ook, maar in de vraag stond langs rechts.

Is dit dus een fout of heb ik iets over het hoofd gezien?

Alvast bedankt

Mvg
Yarne
Rafael
Administrator
Berichten: 2636
Lid geworden op: 12 jan 2006, 00:00

Re: vraag over 11239

Bericht door Rafael »

Het juiste antwoord is B, zie ook deze les wanneer je rechts mag inhalen.

De vermelding in de uitleg dat je een fietser links mag inhalen, is een herhaling dat dit pas sinds kort toegelaten is. Vroeger mocht je een fietser ook niet links inhalen op een verhoogde inrichting.
yarne123

Re: vraag over 11239

Bericht door yarne123 »

Beste

Dat was niet mijn vraag.

Ik wou weten of je de fietser langs rechts mag inhalen, wat ook in de oefening stond.

Mvg

Yarne
GRO
Administrator
Berichten: 12746
Lid geworden op: 26 mar 2005, 00:00

Re: vraag over 11239

Bericht door GRO »

Ja een fietser mag je op een verhoogde inrichting langs rechts inhalen (als aan de voorwaarden om rechts in te halen voldaan wordt natuurlijk)
Als dezelfde vraag zou gesteld worden over een fietszone, dan is het antwoord neen.
Rafael
Administrator
Berichten: 2636
Lid geworden op: 12 jan 2006, 00:00

Re: vraag over 11239

Bericht door Rafael »

yarne123 schreef: 10 apr 2023, 14:21 Dat was niet mijn vraag.

Ik wou weten of je de fietser langs rechts mag inhalen, wat ook in de oefening stond.
Ik vind je antwoord vrij vreemd, ik antwoord dat antwoord B. Ja, op voorwaarde dat je de nodige zijdelingse tussenafstand laat het correcte antwoord is, met de link naar de theoriepagina waar je kan vinden waarom dat zo is. Hoezo heb ik dan niet geantwoord op je vraag?
xxx

Re: vraag over 11239

Bericht door xxx »

Hoi, Ik snap nog altijd niet waarom je dan plots langs rechts mag inhalen (dat niet uitgelegd werd in het antwoord). Waarom mag dit plots? Het mag sinds kort links maar waarom ook rechts?
Rafael
Administrator
Berichten: 2636
Lid geworden op: 12 jan 2006, 00:00

Re: vraag over 11239

Bericht door Rafael »

Zie deze les wanneer je rechts mag inhalen :wink:
GRO
Administrator
Berichten: 12746
Lid geworden op: 26 mar 2005, 00:00

Re: vraag over 11239

Bericht door GRO »

@xxx
Je schrijft: "Waarom je plots langs rechts mag inhalen..."
Dat mocht al jaren, als aan de voorwaarden wordt voldaan. Die voorwaarden heb je in de theorie geleerd.
Nieuw is dat nu ook links mag ingehaald worden.
Plaats reactie