3de keer gebuisd...

Alles i.v.m. praktijkopleiding en examen.
franswa72
Berichten: 6
Lid geworden op: 06 mar 2023, 10:09

3de keer gebuisd...

Bericht door franswa72 »

pfff, ik heb er echt geen zin meer in...

Ik heb heel veel geoefend met mijn vader en daarna 6 uur les gevolgd.
De begeleider van de rijschool zei dat ik er uitermate klaar voor was.
Eerste keer examen, alles ging vrij goed, bij aankomst aan het examencentrum in Deurne zei de examinator dat ik gebuisd was door een aantal
kleine foutjes. Hij deed erg denigrerend en zei dat het slecht was.

Tweede keer examen, er kwam een stagiare bijzitten waardoor ze constant zaten te praten achter mij, erg vervelend.
Halverwege de rit moest ik een weg oversteken met tram, ik bleef wachten omdat het niet veilig was.
Na 5 minuten begin de examinator te zeggen dat ik moest doorrijden (4 keer achter elkaar), toen ik een kleine opening zag ben ik dan overgestoken.
Gelijk stoppen, dit was zeer onveilig, de examinator bedoelde eigenlijk om gewoon 3 meter vooruit te rijden odat de autos achter ons er langs konden.
Examinator was erg onvriendelijk en aangezien ik zei dat het niet duidelijk was werd hij helemaal onbeleefd en zei "laat de traantjes maar komen"

6 uur extra rijles, na elke les zeggen dat begeleiders dat het heel goed gaat en dat ik er uitermate klaar voor ben.

Derde keer examen, alles ging goed, enkel reed ik 2 x 40km/h in een zone 30, ik dacht dat je daar 50km/h mocht maar twijfelde daarom dat ik 40 aanhield. Bij een achterwaarts maneuvre ging het daarna fout (al 100x goed gedaan) en greep de begeleider in, gedaan, wederom gebuisd.

Is dit normaal, alle rijlessen gaan erg goed en ik start steeds vol zelfvertrouwen maar lijk er niet in te lukken om te slagen ...

Ik heb het er mee gehad...
jazzmnil

Re: 3de keer gebuisd...

Bericht door jazzmnil »

    Ik zou jou aanraden examen te gaan doen in een andere regio. Deurne is écht niet makkelijk, zeker niet wanneer je in extreme mate last hebt van stress. Je kan Kontich of Geel eens proberen. Daar heb je geen tramsporen op de weg of andere vervelende factoren (het is er ook minder druk/chaotisch in tegenstelling tot Deurne). Geef de moed niet op. Je kan rijden, geloof in jezelf.
    franswa72
    Berichten: 6
    Lid geworden op: 06 mar 2023, 10:09

    Re: 3de keer gebuisd...

    Bericht door franswa72 »

    Gisteren al mn moet bij elkaar geraapt en gebeld voor een nieuwe afspraak.
    28 april voor de vierde keer een afspraak, hopelijk lukt het dan...

    Bedankt voor de fijne motiverende woorden!
    jazzmnil

    Re: 3de keer gebuisd...

    Bericht door jazzmnil »

    Hey, kleine update!

    Zelf vandaag ook examen gaan doen in Geel en ben er ook niet door. Ik dacht dat ik er klaar voor was, maar niet dus. Ik moet nu ook 6u rijles gaan nemen en daarna opnieuw. En de kans dat ik het dan haal is ook bestaande want ik kan dus écht niet presteren onder druk!

    Je bent niet alleen dus. Trek het je niet aan. Het is heel erg frustrerend, en ook ontmoedigend. Ik ben al twee uur aan het huilen haha. Maar we moeten erdoor, we hebben geen keuze.

    Dikke knuffel en heel veel succes!
    franswa72
    Berichten: 6
    Lid geworden op: 06 mar 2023, 10:09

    Re: 3de keer gebuisd...

    Bericht door franswa72 »

    Vandaag voor de vierde keer opgeweest :

    Ik heb naar mijn gevoel een perfecte rit gereden, bij aankomst aan het examencentrum Deuren zei de examinator parkeer hier rechts maar even.

    Hij zei toen : dat is niet echt goed gereden.
    Ik schoot gelijk vol met tranen en zei dat ik vond dat het wel goed gegaan was en dat het al de vierde keer was dat ik opging.

    Reactie : rustig mag ik uitpraten, je hoeft niet gelijk beginnen huilen. Als je dat steeds gaat doen als iemand iets zegt dan ga je niet ver geraken in het leven. Ik kreeg dus eerst een levensles en een lectuur over dat het leven en over je bestand moet zijn tegen commentaar.
    Daarna begon hij te vermelden wat er allemaal niet heel erg goed was.

    Na deze lectuur en opmerkingen zei hij dat ik geslaad was !?!?

    Geslaagd ! Eindelijk !!!
    Tranen van opluchting, initieel een verdeeld gevoel en onbegrip dat dit zo moet gaan, anderszijds tranen van blijdschap.

    Zou toch wel een heel pak aangenamer geweest zijn mocht hij eerst gezegd hebben dat ik geslaagd was en daarna de opmerkingen, dan had
    ik dit veel beter kunnen plaatsen...

    Soit, ik ben er vanaf, voor degene die nog moeten, erg veel success !
    (ik heb 4 keer een andere nummer gekozen, en telkens had ik Deurne :( )
    grbo927

    Re: 3de keer gebuisd...

    Bericht door grbo927 »

    Goed gedaan, franswa72!! Super blij voor je. :)
    Plaats reactie