Wijziging wetgeving.

Vragen i.v.m. andere rijbewijzen.
rafvandemaele
Berichten: 1
Lid geworden op: 22 jan 2023, 12:25

Wijziging wetgeving.

Bericht door rafvandemaele »

Ik heb zo net vraag 9741 gekregen. Het verkeersbord C23 zou volgens de site slaan op de MBT. Maar in de theorie les werd aangekaard dat dit bord vanaf heden slaat op de MTM. Nu heb ik mijn twijfels of dit wel correct is?
GRO
Administrator
Berichten: 12744
Lid geworden op: 26 mar 2005, 00:00

Re: Wijziging wetgeving.

Bericht door GRO »

Die vraag was ons inderdaad ontgaan. Het juiste antwoord is A: MTM
Gast

Re: Wijziging wetgeving.

Bericht door Gast »

Dus de verbodsborden zoals aangegeven in het handboek van de VAB wijzen niet naar de MBT maar steeds naar de MTM?
Wijzen dan alle verwijzingen van gebodsborden of andere borden met gewicht naar de MTM?

In dit handboek staat geheugensteuntje bij MBT: borden die de toegang verbieden. Dit klopt dan niet meer?
Stefan Peeters
Administrator
Berichten: 4318
Lid geworden op: 16 aug 2007, 11:37
Locatie: Wechelderzande

Re: Wijziging wetgeving.

Bericht door Stefan Peeters »

Probleem met een handboek is dat enkel de laatste versie up-to-date is, en ook maar tot men de regelgeving nog eens verandert...
Als ik zou willen dat je het begreep, legde ik het wel beter uit 8) (J. Cruijff)
Gast

Re: Wijziging wetgeving.

Bericht door Gast »

Wijzen dan alle verwijzingen van gebodsborden of andere borden met gewicht naar de MTM?
Stefan Peeters
Administrator
Berichten: 4318
Lid geworden op: 16 aug 2007, 11:37
Locatie: Wechelderzande

Re: Wijziging wetgeving.

Bericht door Stefan Peeters »

Neen.

Enkel C23 werd gewijzigd.

Voor de rest van de verkeersborden blijven de regels MTM / MBT zoals vermeld in uw handboek.
Als ik zou willen dat je het begreep, legde ik het wel beter uit 8) (J. Cruijff)
TRENAS
Berichten: 1
Lid geworden op: 07 mar 2024, 15:49

Re: Wijziging wetgeving.

Bericht door TRENAS »

Bij ‘borden' onder C.VOERTUIGEN staat het blijkbaar nog steeds verkeerd aangeduid? C23 met 3,5T gebodsbord slaat nu op MTM en niet op MBT?
Plaats reactie