Vraag 2579

Milannekuhh
Berichten: 3
Lid geworden op: 04 jan 2023, 00:34

Vraag 2579

Bericht door Milannekuhh »

Dag iedereen

Bij vraag 2579 snap ik het verschil niet met "tot en met" (A) en "tot aan". (B)

Ik veronderstel dat A betekend dat je OP hte kruispunt keert en bij B dat je net ervoor kan keren?

Mvg Milan
Stefan Peeters
Administrator
Berichten: 4318
Lid geworden op: 16 aug 2007, 11:37
Locatie: Wechelderzande

Re: Vraag 2579

Bericht door Stefan Peeters »

Een verbodsbord geldt tot en met het volgende kruispunt.

De geldigheid vervalt dus pas wanneer je het kruispunt voorbij bent.
Als ik zou willen dat je het begreep, legde ik het wel beter uit 8) (J. Cruijff)
Inazuma
Berichten: 11332
Lid geworden op: 04 mei 2006, 00:00

Re: Vraag 2579

Bericht door Inazuma »

Stefan Peeters schreef: 04 jan 2023, 14:53 Een verbodsbord geldt tot en met het volgende kruispunt.
Voor het verbod te keren zoals hier (en snelheid, inhaalverbod, verbod af te slaan) staat dat intussen effectief in de wegcode

Voor andere verbodsborden echter niet
En oh ja, dat wordt gebruikt door malafide wegbeheerders om illegaal "zones" te creëren
de rijprof
Medewerker
Berichten: 8352
Lid geworden op: 01 jul 2008, 00:24
Contacteer:

Re: Vraag 2579

Bericht door de rijprof »

Inazuma schreef:Voor het verbod te keren zoals hier (en snelheid, inhaalverbod, verbod af te slaan) staat dat intussen effectief in de wegcode
Voor andere verbodsborden echter niet
En oh ja, dat wordt gebruikt door malafide wegbeheerders om illegaal "zones" te creëren
Welke anderere borden niet?
http://www.derijprof.be - Zoekend kijken, doet je veiliger en vlotter rijden
Stefan Peeters
Administrator
Berichten: 4318
Lid geworden op: 16 aug 2007, 11:37
Locatie: Wechelderzande

Re: Vraag 2579

Bericht door Stefan Peeters »

Voor zover ik het begrijp zijn verbodsborden geldig tot en met het eerstvolgende kruispunt behalve wanneer ze doorgang verbieden. Logisch, die bestuurders mogen het volgende kruispunt eigenlijk niet tegenkomen...
Als ik zou willen dat je het begreep, legde ik het wel beter uit 8) (J. Cruijff)
Inazuma
Berichten: 11332
Lid geworden op: 04 mei 2006, 00:00

Re: Vraag 2579

Bericht door Inazuma »

Stefan Peeters schreef: 05 jan 2023, 21:39 Voor zover ik het begrijp zijn verbodsborden geldig tot en met het eerstvolgende kruispunt behalve wanneer ze doorgang verbieden. Logisch, die bestuurders mogen het volgende kruispunt eigenlijk niet tegenkomen...
C21 bvb
In Lier is zo ganse binnenstad verboden voor bussen ... met C21 :mrgreen:
Er rijdt geen bus minder hoor

Staat ook niet bij C1, C3 , ...

Rechtspraak hanteert het wel dat dit geen eeuwigdurend verbod is ... als je ergens een kruispunt kan passeren en daar geraakt zonder zo'n bord te passeren (in Lier niet het geval)
Plaats reactie