Pagina 1 van 1
Vraag 10946
Geplaatst: 05 dec 2022, 11:37
door Michaela
Ik denk dat daar een fout is in vraag 10946, kan dat?
Welke van deze borden heeft betrekking op de M.T.M. van de auto?
De mogelijke antwoorden zijn:
a) 1+2
b) 2+3+4
c)3+4
Het zegt dat de juiste antwoord is b) maar de correct antwoord is er niet, het moet 2+4 zijn of? In het boek is het duidelijk dat bord nummer 3 is 'Verboden toegang voor bestuurders van voertuigen
met een M.B.T van meer dan 3.5 ton, gebruikt voor het vervoer van zaken.'
Re: Vraag 10946
Geplaatst: 05 dec 2022, 13:47
door GRO
Je hebt een ietwat verouderd boek. De wetgeving daaromtrent is in oktober 2022 gewijzigd. De site is correct.
Uiteraard kunnen handboeken niet meteen aangepast worden wanneer er iets wijzigt. Op de site vind je steeds de uptodate theorie.
Re: Vraag 10946
Geplaatst: 05 dec 2022, 13:50
door Inazuma
Michaela schreef: ↑05 dec 2022, 11:37
Ik denk dat daar een fout is in vraag 10946, kan dat?
Het zegt dat de juiste antwoord is b) maar de correct antwoord is er niet, het moet 2+4 zijn of? In het boek is het duidelijk dat bord nummer 3 is 'Verboden toegang voor bestuurders van voertuigen
met een M.B.T van meer dan 3.5 ton, gebruikt voor het vervoer van zaken.'
C23
De betekenis van dat onderbord bij een C23 is in oktober 2022 veranderd naar Maximaal Toegelaten Massa
En dus niet meer de Massa in Beladen Toestand / MBT ...
Je boek dateert van voordien
C23. Verboden toegang voor bestuurders van motorvoertuigen en slepen ontworpen en gebouwd voor het vervoer van goederen.
Een opschrift op een onderbord beperkt het verbod tot de bestuurders van voertuigen of slepen waarvan de maximaal toegelaten massa hoger is dan de aangeduide massa.
Re: Vraag 10946
Geplaatst: 05 dec 2022, 21:37
door Michaela
Oh, bedankt. De boek is van augusts 2022
Dus ja, splinter niew maar te oud...
Re: Vraag 10946
Geplaatst: 05 dec 2022, 22:44
door Inazuma
Het aantal wijzigingen aan het Belgische verkeersregelement is dan ook compleet absurd
https://www.wegcode.be/nl/regelgeving/1 ... hra8v386pu
Sinds 2000 zijn er 93 wijzigingsbesluiten , wijzigingswetten en errata (wegens flaters) geweest
Meer dan 4 per jaar dus
Dat is veel vaker dan er in buitenland aan verkeersreglement aangepast wordt
Het illustreert dat de Belgische wetgever domweg niet meer weet waarheen met de reglementering
Elke minister - en intussen hebben we er 4 ipv 1 - gaat wat veranderen, zonder samenhang ...