vraag 10853

Vragen over de leerstof i.v.m. het Rijbewijs B.
benteee

vraag 10853

Bericht door benteee »

Ik begrijp dat het antwoord 'ja' is bij vraag 10853, omdat je (denk ik?) iedereen mag inhalen aangezien er 2 rijstroken in elke richting zijn. Maar daarnaast vroeg ik me nog af of je een bromfiets niet altijd mag inhalen op een helling, want in de theorie gaat het toch over het al dan niet inhalen van een gespan, voertuig met meer dan 2 wielen of 2-wielig motorvoertuig, en dus horen bromfietsen daar toch sowieso niet bij?
Benny Stinkens
Administrator
Berichten: 6824
Lid geworden op: 27 apr 2005, 00:00
Locatie: Dilsen

Re: vraag 10853

Bericht door Benny Stinkens »

benteee schreef: 01 sep 2022, 09:52 Ik begrijp dat het antwoord 'ja' is bij vraag 10853, omdat je (denk ik?) iedereen mag inhalen aangezien er 2 rijstroken in elke richting zijn. Maar daarnaast vroeg ik me nog af of je een bromfiets niet altijd mag inhalen op een helling, want in de theorie gaat het toch over het al dan niet inhalen van een gespan, voertuig met meer dan 2 wielen of 2-wielig motorvoertuig, en dus horen bromfietsen daar toch sowieso niet bij?
Zo ver ik weet is een bromfiets nog thans een 2 wielig motorvoertuig. :idea:
Bezit paardenkrachten onder je motorkap, stop een tijger in je tank, maar wees geen ezel achter het stuur.
bente

Re: vraag 10853

Bericht door bente »

Benny Stinkens schreef: 01 sep 2022, 12:27
Zo ver ik weet is een bromfiets nog thans een 2 wielig motorvoertuig. :idea:
Oei, ik las online dat een bromfiets geen motorvoertuig is? Het stond zo op internet: "Waarom is een bromfiets geen motorvoertuig?
Om onder de motorvoertuigen te vallen, moet een voertuig gemotoriseerd zijn. Daarnaast mag deze niet langs rails worden voortbewogen. Ondanks dat bromfietsen wel gemotoriseerd zijn, vallen ze niet onder de motorvoertuigen. Dit geldt dus ook voor brommobielen, speed-pedelecs en snorfietsen."
Klopt dit dan niet?
Benny Stinkens
Administrator
Berichten: 6824
Lid geworden op: 27 apr 2005, 00:00
Locatie: Dilsen

Re: vraag 10853

Bericht door Benny Stinkens »

Waar heb je dit "online" gelezen :?:

Ik raad je aan om bij één website te blijven.
Goed de theorie te leren en dan pas vragen te beantwoorden.

Volgens mij ben je hier wel met de oefenvragen bezig, maar heb je de theorie of wel niet of niet voldoende doorgenomen :?:
Bezit paardenkrachten onder je motorkap, stop een tijger in je tank, maar wees geen ezel achter het stuur.
bente

Re: vraag 10853

Bericht door bente »

Ik vond het gewoon toen ik opzocht of bromfietsen ook motorvoertuigen zijn, omdat ik het me afvroeg. Ik blijf inderdaad bij 1 boekje, maar dat vond ik nergens dus zocht ik het op. Het was deze site. https://itheorie.nl/motor/theorie-leren ... php?page=2
En ik heb de theorie wel al heel veel keren goed doorgenomen hoor
Inazuma
Berichten: 11359
Lid geworden op: 04 mei 2006, 00:00

Re: vraag 10853

Bericht door Inazuma »

Dat is een Nederlandse site ....
Plaats reactie