Brussel vermijden

Alles i.v.m. praktijkopleiding en examen.
Ikigai

Brussel vermijden

Bericht door Ikigai »

Mijn vraag hoort nergens echt thuis maar ik zou ze hier toch graag aan de experts stellen. Ik heb al 5 jaar mijn rijbewijs en ben ongevalsvrij. Ik rijd enorm graag maar durf en wil niet in Brussel rijden. Ik ben een heel defensieve bestuurster en denk dat ik daar ironisch genoeg snel een ongeval zou hebben of dat iedereen op mij zou claxonneren. Ik ben vaak met collega's meegereden in Brussel en hoe daar gereden wordt, staat haaks op mijn rijstijl. Ook mijn collega's reden in mijn ogen agressief en overtraden regels maar hun antwoord was altijd: als je dat niet doet in Brussel, dan blijf je stilstaan en spelen ze met je voeten. Ik snijd zelf nooit mensen nog snel de pas af, haal uitsluitend in wanneer echt nodig, geef soms wel ns mn voorrang af als het ergens extreem druk is en de ander anders nog 20 min stilstaat (dit doe ik enkel wanneer het 100% veilig kan) en hou me redelijk aan de maximumsnelheid. Ik denk echt dat ik ongeschikt ben voor Brussel als chauffeur en heb vooral ervaring in dorpen en kleine steden. Overdrijf ik of zit hier wel iets in?
Inazuma
Berichten: 11334
Lid geworden op: 04 mei 2006, 00:00

Re: Brussel vermijden

Bericht door Inazuma »

Er zijn wel meer mensen die grote(re) steden mijden om dezelfde reden

De rijstijl in BXL is, laat ons zeggen, niet meteen wat er van je verwacht wordt op je rij-examen ... :mrgreen:
Het is rijden, of gereden worden ...

Ze geven (én nemen) er doorgaans wel voorrang van rechts
Dat concept snappen ze in Vlaanderen dan weer totaal niet meer ...
Plaats reactie