Bijsturen tijden parallel parkeren

Alles i.v.m. praktijkopleiding en examen.
Anon

Bijsturen tijden parallel parkeren

Bericht door Anon »

Is het toegestaan om tijdens het praktijkexamen bij te sturen tijden het parallel parkeren?

Als ik bijvoorbeeld, wanneer ik al terug aan het draaien ben, zou merken dat ik nog iets dichter bij de stoep zou moeten zijn, mag ik dan mijn stuur even terug draaien om bij te sturen zodat ik uiteindelijk beter geparkeerd sta en dichter bij de rand van de weg?

Ik weet dat ze zeggen dat het een vloeiende s-beweging moet zijn, daardoor weet ik dus niet goed of dit zou mogen aangezien het dan niet echt meer een precieze s-beweging is.
Benny Stinkens
Administrator
Berichten: 6824
Lid geworden op: 27 apr 2005, 00:00
Locatie: Dilsen

Re: Bijsturen tijden parallel parkeren

Bericht door Benny Stinkens »

Als dat een beetje is zal de examinator er niet moeilijk over doen.
Als het echt te veel is zal hij/zij je er ook niet voor laten buizen, maar je vragen om het manoeuvre nog eens opnieuw te doen. :idea:
Bezit paardenkrachten onder je motorkap, stop een tijger in je tank, maar wees geen ezel achter het stuur.
Anon

Re: Bijsturen tijden parallel parkeren

Bericht door Anon »

Benny Stinkens schreef: 10 aug 2022, 21:10 Als het echt te veel is zal hij/zij je er ook niet voor laten buizen, maar je vragen om het manoeuvre nog eens opnieuw te doen. :idea:
Gaat de examinator je altijd vragen om het een tweede keer te proberen als je niet goed genoeg staat? Of moet je soms zelf dkt initiatief nemen en zegt de examinator niks als je niet goed genoeg staat om te slagen?
Benny Stinkens
Administrator
Berichten: 6824
Lid geworden op: 27 apr 2005, 00:00
Locatie: Dilsen

Re: Bijsturen tijden parallel parkeren

Bericht door Benny Stinkens »

Neen, het eindresultaat is jou verantwoordelijkheid, niet die van de examinator. :!:

Als je geparkeerd staat, zegt de examinator tegen jou "als je denkt dat je goed staat mag je uitstappen.............................................
Als je dan effectief ook uitstapt heb jij de examinator bevestigd dat je denkt dat je goed staat. :idea:
Blijkt dat niet zo te zijn, word je daar op beoordeeld voor je examen. :idea:

Wat ik dus bedoelde toen ik schreef dat de examinator je opnieuw het manoeuvre laat doen is dat de manier waarop je het manoeuvre aanpakte niet correct was. (geen vloeiende s beweging)

Je moet dan opnieuw beginnen, maar dat heeft niets met het eindresultaat te maken.

Dus al je geparkeerd staat, maar je denkt dat je niet goed staat, moet je zelf aangeven dat je, je wilt verbeteren.
Bezit paardenkrachten onder je motorkap, stop een tijger in je tank, maar wees geen ezel achter het stuur.
Plaats reactie