C Rijbewijs: Geen Begeleider

Vragen i.v.m. andere rijbewijzen.
AkiAnderson
Berichten: 6
Lid geworden op: 02 aug 2022, 13:49

C Rijbewijs: Geen Begeleider

Bericht door AkiAnderson »

Beste,

Kan iemand me beantwoorden of het uberhaupt mogelijk is om een Vast C Rijbewijs (zonder vakbekwaamheid) te behalen, zonder begeleider ?
Mijn medische keuring is in orde en ben bezig met de Theorie voor C op deze site, na slaging van Theoretisch Examen zou ik over willen gaan naar de Rijschool en Examen.
Hieruit zou, mits slaging, een Voorlopig C Rijbewijs komen, waarmee ik enkel MET begeleider mag rond rijden, tot ik een Vast C heb behaald.
Probleem is, ik heb geen begeleider, en elke rijschool waar ik deze vraag aan stel stuurt me maar al te graag een inschrijving door zonder het gebrek van een begeleider te addresseren, bij door te vragen melden ze dan toch: ah u hebt een begeleider nodig, om met uw Voorlopig rijbewijs rond te rijden, we kunnen u niet verder helpen.

Is er EEN manier om een Vast C Rijbewijs te behalen, zonder begeleider ? (Of mogelijks een dienst dat een begeleider ter beschikking stelt ?)
Bestaat er bv een minimum termijn tussen het behalen van een Voorlopig C en het examen af te leggen voor een Vast C ?
Is er bv een formule dat ik met de Rijschool gewoon meer uren doe, en meteen het examen afleg voor een Vast C Rijbewijs ?

Toen ik 16j geleden mijn B rijbewijs heb behaald was er nog enkel sprake van dat ALS je een passagier meeneemt, dat deze aan de voorwaarden van begeleider moet voldoen (dus minstens 8j rijbewijs etc etc). Dit is kennelijk veranderd in de tussentijd, maar er lijken geen oplossingen te bestaan voor zij die niet over een begeleider beschikken.
Inazuma
Berichten: 11332
Lid geworden op: 04 mei 2006, 00:00

Re: C Rijbewijs: Geen Begeleider

Bericht door Inazuma »

AkiAnderson schreef: 09 aug 2022, 14:08 Kan iemand me beantwoorden of het uberhaupt mogelijk is om een Vast C Rijbewijs (zonder vakbekwaamheid) te behalen, zonder begeleider ?
Via de rijschool

Dat zijn de 2 opties:
- voorlopig rijbewijs & begeleider
- rijschool

Er is geen andere manier
(Of mogelijks een dienst dat een begeleider ter beschikking stelt ?)
Neen

Tegen betaling kandidaten voor een rijbewijs begeleiden is trouwens enkel toegelaten voor erkende instructeurs
Bestaat er bv een minimum termijn tussen het behalen van een Voorlopig C en het examen af te leggen voor een Vast C ?
1 maand
Is er bv een formule dat ik met de Rijschool gewoon meer uren doe, en meteen het examen afleg voor een Vast C Rijbewijs ?
Dat kan

Dan heb je geen voorlopig rijbewijs nodig
AkiAnderson
Berichten: 6
Lid geworden op: 02 aug 2022, 13:49

Re: C Rijbewijs: Geen Begeleider

Bericht door AkiAnderson »

Hey, alvast bedankt voor de snelle reactie.

Ivm die laatste optie, "een formule dat ik met de Rijschool gewoon meer uren doe, en meteen het examen afleg voor een Vast C Rijbewijs".
Hier melde u dat dit kan via de Rijschool, maar de verschillende rijscholen waarmee ik contact heb gehad lijken hier geen weet van te hebben.
Heeft de formule om via een Rijschool rechtstreeks een Examen af te leggen voor een Vast Rijbewijs soms een naam naar waar ik kan referenen ?

Thanks !
Inazuma
Berichten: 11332
Lid geworden op: 04 mei 2006, 00:00

Re: C Rijbewijs: Geen Begeleider

Bericht door Inazuma »

U kan toch gewoon minstens 8 uur rijlessen volgen, meer indien u er meer nodig heeft, en nadien examen afleggen met de rijschool :?:

Dat is de normale gang van zaken ... elke rijschool die opleidingen C doet, biedt dat aan
ramandeeprinku
Berichten: 3
Lid geworden op: 07 jan 2023, 20:18

Re: C Rijbewijs: Geen Begeleider

Bericht door ramandeeprinku »

I AM LOOKING FOR ENGLISH VERSION OF THEORY BOOK C


THANK YOU
Plaats reactie