Kan een begeleider of bewaker van rij/last/trek dieren een alcoholtest worden opgelegd?

Vragen over de leerstof i.v.m. het Rijbewijs B.
Jonny1

Kan een begeleider of bewaker van rij/last/trek dieren een alcoholtest worden opgelegd?

Bericht door Jonny1 »

Een ruiter kan onderworpen worden aan een alcoholtest. Maar kan een begeleider of bewaker van rij/last/trek dieren ook onderworpen worden aan een alcoholtest?
Benny Stinkens
Administrator
Berichten: 6824
Lid geworden op: 27 apr 2005, 00:00
Locatie: Dilsen

Re: Kan een begeleider of bewaker van rij/last/trek dieren een alcoholtest worden opgelegd?

Bericht door Benny Stinkens »

Beste Johny1,

Ik krijg de laatste tijd de indruk dat je hier vragen aan het stellen bent om ons aan bezigheidstherapie te helpen :?:
Bij deze wil ik je dan ook laten weten dat we al bezig genoeg zijn :idea:

Wat niet wilt zeggen dat we jou vragen niet graag beantwoorden, maar de vraag die je nu stelt staat heel duidelijk uitgelegd op de site zelf.
We zijn dus niet van plan om hier op het forum de site nog eens te gaan posten.

https://www.gratisrijbewijsonline.be/th ... roef-drugs
Bezit paardenkrachten onder je motorkap, stop een tijger in je tank, maar wees geen ezel achter het stuur.
Jonny1

Re: Kan een begeleider of bewaker van rij/last/trek dieren een alcoholtest worden opgelegd?

Bericht door Jonny1 »

Helaas vind ik niets op de site waar er specifiek wordt duidelijk gemaakt of begeleiders aan een alcoholtest onderworpen wordt. Op de website, zoals je zecht, wordt er enkel gezecht dat iemand die een rij/last/trek dier bestuurt(dus iemand die rijdt met een paard) kan onderworpen worden aan een alcoholtest. Er wordt niets gezecht aan iemand die paard geleidt of bewaakt.

En mijn excuus indien de gestelde vragen tijd in beslag nemen maar voor de meeste die ik heb gesteld zijn er niet echt duidelijke antwoorden op het internet beschikbaar. Maar ja, beter geïnformeerd zijn dan stil zijn.
Benny Stinkens
Administrator
Berichten: 6824
Lid geworden op: 27 apr 2005, 00:00
Locatie: Dilsen

Re: Kan een begeleider of bewaker van rij/last/trek dieren een alcoholtest worden opgelegd?

Bericht door Benny Stinkens »

Lees je alleen de tekst of bekijk je ook de filmpjes :?:

In het filmpje wordt namelijk wel vermeld dat begeleiders aan een alcoholtest onderworpen kunnen worden. :idea:

Op de site staat ook (hetzij in een ander hoofdstuk):
Volgens de wegcode is een bestuurder een persoon die: ofwel een voertuig bestuurt Dat kunnen motorloze voertuigen zijn. Dat kunnen motorvoertuigen, zoals je daaronder ziet. ofwel iemand die trek- of last- of rijdieren op de openbare weg geleidt of bewaakt.

Bron: Gratis Rijbewijs Online - https://www.gratisrijbewijsonline.be/th ... estuurders
Bezit paardenkrachten onder je motorkap, stop een tijger in je tank, maar wees geen ezel achter het stuur.
Jonny1

Re: Kan een begeleider of bewaker van rij/last/trek dieren een alcoholtest worden opgelegd?

Bericht door Jonny1 »

Voor die les had ik enkel de tekst gelezen. Vandaag zal ik mijn examen gaan afleggen. Wens me succes 😉
GRO
Administrator
Berichten: 12744
Lid geworden op: 26 mar 2005, 00:00

Re: Kan een begeleider of bewaker van rij/last/trek dieren een alcoholtest worden opgelegd?

Bericht door GRO »

Succes.
Benny Stinkens
Administrator
Berichten: 6824
Lid geworden op: 27 apr 2005, 00:00
Locatie: Dilsen

Re: Kan een begeleider of bewaker van rij/last/trek dieren een alcoholtest worden opgelegd?

Bericht door Benny Stinkens »

Jonny1 schreef: 30 jul 2022, 01:5648/50 gehaald :)
Proficiat, op naar de praktijk.
Bezit paardenkrachten onder je motorkap, stop een tijger in je tank, maar wees geen ezel achter het stuur.
JP-D
Berichten: 66
Lid geworden op: 01 apr 2022, 19:19

Re: Kan een begeleider of bewaker van rij/last/trek dieren een alcoholtest worden opgelegd?

Bericht door JP-D »

Jonny1 schreef: 30 jul 2022, 01:5648/50 gehaald :)
Had beter gekund hé :wink:
Plaats reactie