M12 verlopen na 3 jaar wachttijd

Vragen over de leerstof i.v.m. het Rijbewijs B.
mikedel
Berichten: 1
Lid geworden op: 13 jun 2022, 19:53

M12 verlopen na 3 jaar wachttijd

Bericht door mikedel »

Hallo,

Ik had van april 2016 tot april 2019 een voorlopig rijbewijs B M36 die verlopen is. Dus hierdoor zat ik met 3 jaar wachttijd, van april 2019 tot april 2022. Ondertussen heb ik mijn voorlopig rijbewijs M12 aangevraagd in februari 2022, 2 maanden voor de wachttijd is verstreken, stel dat ik niet slaag n het slechtste geval niet slaag voor het praktijkexamen, en mijn M12 verloopt dus in februari 2023:

- zal ik dan opnieuw een wachttijd hebben van 3 jaar voor ik weer een voorlopig rijbewijs mag behalen?
- indien er geen wachttijd is: mijn theorie heb ik behaald in december 2021, kan ik dan weer een M36 aanvragen of begint alles dan weer opnieuw en moet ik dan weer mijn theorie behalen ook al is dit 3 jaar geldig?

Het is echt onduidelijk wat er gebeurt als je M12 vervallen is na de 3 jaar oorspronkelijke wachttijd.

Alvast bedankt
Inazuma
Berichten: 11359
Lid geworden op: 04 mei 2006, 00:00

Re: M12 verlopen na 3 jaar wachttijd

Bericht door Inazuma »

mikedel schreef: 13 jun 2022, 20:00
- zal ik dan opnieuw een wachttijd hebben van 3 jaar voor ik weer een voorlopig rijbewijs mag behalen?
Neen

- indien er geen wachttijd is: mijn theorie heb ik behaald in december 2021, kan ik dan weer een M36 aanvragen of begint alles dan weer opnieuw en moet ik dan weer mijn theorie behalen ook al is dit 3 jaar geldig?
Je kan zelfs nu al opnieuw een model M36 aanvragen ipv de M12 ...
Gezien "men" met het idee speelt weer aan de rij-opleiding te gaan knoeien, kan ik dat enkel aanraden zodra die geruchten wat concreter zouden worden ...

Je theorie blijft geldig tot eind 2024, ook om examen te doen.

Het is echt onduidelijk wat er gebeurt als je M12 vervallen is na de 3 jaar oorspronkelijke wachttijd.
De wachtperiode van 3 jaar is enkel na afloop vd voorlopige rijbewijzen M18 en M36 :!:
Niet na M12
Plaats reactie