Herstelexamen + medische testen

Alles i.v.m. praktijkopleiding en examen.
Nikolaj
Berichten: 4
Lid geworden op: 24 mei 2022, 16:45

Herstelexamen + medische testen

Bericht door Nikolaj »

Hallo, in 2017 en 2019 heb heb ik 2x een speekseltest moeten doen dat was 2x positief op cannabis. Pas in 2019 hebben ze mijn rijbewijs afgepakt voor beiden feiten. Pas nu 2 weken geleden ben ik mijn théorie gaan doen omdat ik na afckick centrum en begeleiding er wel klaar voor ben om nu pas mijn rijbewijs opnieuw af te leggen. Ik moet nog de medische testen afleggen en praktijk. Als ik naar het medisch centrum moet over 2 maanden, kijken ze dan gewoon of ik cannabis in mijn systeem heb? Ik heb gehoord dat ze ook kijken naar de leverwaarden. Ik ben zeker geen dagelijks drinker maar in het weekend kan ik wel eens wat alcohol nuttigen. Wordt ik dan ook afgekeurd? En kan ik mijn praktijk examen al afleggen voor dat ik de testen heb gedaan ? En met een begeleider oefenen mag niet als ik het goed heb? En de wet van 2006 dat je alleen naar het praktijk mag rijden en terug nog van toepassing? Mvg Nikolaj
Inazuma
Berichten: 11359
Lid geworden op: 04 mei 2006, 00:00

Re: Herstelexamen + medische testen

Bericht door Inazuma »

Nikolaj schreef: 24 mei 2022, 17:05 Als ik naar het medisch centrum moet over 2 maanden, kijken ze dan gewoon of ik cannabis in mijn systeem heb?
Die gaan zeer waarschijnlijk ook naar andere drugs -inclusief alcohol- kijken

Dus doe wat rustiger aan de weken voor de test ...

Wordt ik dan ook afgekeurd?
Als de CDT waarde te hoog ligt, heb je idd kans dat je medisch niet geschikt geacht wordt , en dus nog eens minstens 6 maanden langer
En kan ik mijn praktijk examen al afleggen voor dat ik de testen heb gedaan ?
Normaal niet.

En met een begeleider oefenen mag niet als ik het goed heb?
Enkel erkende rijschool

Dus ook geen zogenaamde "rijbegeleiding", ook al zijn dat gediplomeerde instructeurs (maar dan buiten rijschool-verband), het moet via erkende rijschool

En de wet van 2006 dat je alleen naar het praktijk mag rijden en terug nog van toepassing?
Die uitzondering is er idd nog altijd

Zorg wel om de uitnodiging voor examen mee te nemen, of in elk geval iets dat aangeeft dat je examen gaat doen.
En enkel van huis naar examencentrum't Is niet dat je die dag vrolijk overal mag rondrijden ...
Plaats reactie