12470

BVL1
Berichten: 3
Lid geworden op: 20 feb 2022, 13:24

12470

Bericht door BVL1 »

Deze vraag klopt ook niet..

De max snelheid is en blijft 50km/u..
Het is mist dus moet je uw snelheid aanpassen echter verandert dat de maximum snelheid niet.

Hoe ik dit antwoord interpreteer is dat bij mist de max snelheid verandert naar de max snelheid die jij vindt dat toepasselijk is..
Dus als ik vind dat ik er 70km/u in kan rijden zou het mogen ondanks je binnen de bebouwde kom maar 50km/u mag..


Afbeelding
Benny Stinkens
Administrator
Berichten: 6824
Lid geworden op: 27 apr 2005, 00:00
Locatie: Dilsen

Re: 12470

Bericht door Benny Stinkens »

Hoe jij het interpreteert is niet hetzelfde hoe de wetgever het geschreven heeft :idea:

In ons antwoord staat niet dat je zelf mag bepalen wat je toepasselijk vindt, maar dat je moet aanpassen aan de omstandigheden. :idea:

Artikel 10. Snelheid
10.1.

Elke bestuurder moet zijn snelheid regelen zoals vereist wegens de aanwezigheid van andere weggebruikers, in ’t bijzonder de meest kwetsbaren, de weersomstandigheden, de plaatsgesteldheid, haar belemmering, de verkeersdichtheid, het zicht, de staat van de weg, de staat en de lading van zijn voertuig; zijn snelheid mag geen oorzaak zijn van ongevallen, noch het verkeer hinderen.


Ik wil het je wel eens zien uitleggen in de rechtbank dat je bepaald hebt dat je het toepasselijk vond om je snelheid van 50km/u naar 70 km/u te verhogen bij deze weersomstandigheden en het zicht. :mrgreen:
Bezit paardenkrachten onder je motorkap, stop een tijger in je tank, maar wees geen ezel achter het stuur.
GRO
Administrator
Berichten: 12744
Lid geworden op: 26 mar 2005, 00:00

Re: 12470

Bericht door GRO »

En als deze vraag tijdens het examen zou gesteld worden, dan best antwoorden: met aangepaste snelheid.
Plaats reactie