Praktijk examen na 2 jaar niet meer gereden te hebben.

Alles i.v.m. praktijkopleiding en examen.
Kevin1
Berichten: 3
Lid geworden op: 10 feb 2022, 01:55

Praktijk examen na 2 jaar niet meer gereden te hebben.

Bericht door Kevin1 »

Hallo,

Ik heb 2 jaar gereden een rijverbod gehad en rij nu ondertussen al 2 jaar niet meer met de wagen(lang verhaal) maar nu wil ik mijn rijbewijs zo snel mogelijk terug halen,moet nu dus alle testen opnieuw gaan doen maar zit beetje vast met praktijk, zou ik een afspraak maken voor rijlessen of gewoon mijn praktijk examen gaan doen? En zou ik het autorijden zeg maar na 2 jaar vergeten zijn omdat ik eerlijk gezegt geen zin heb om 20 lesuren te nemen..

Alle tips zijn welkom alvast mvg kevin.
NeGeNdUuSt
Berichten: 71
Lid geworden op: 27 mei 2021, 08:49

Re: Praktijk examen na 2 jaar niet meer gereden te hebben.

Bericht door NeGeNdUuSt »

Kevin1 schreef: 10 feb 2022, 02:01 Hallo,

Ik heb 2 jaar gereden een rijverbod gehad en rij nu ondertussen al 2 jaar niet meer met de wagen(lang verhaal) maar nu wil ik mijn rijbewijs zo snel mogelijk terug halen,moet nu dus alle testen opnieuw gaan doen maar zit beetje vast met praktijk, zou ik een afspraak maken voor rijlessen of gewoon mijn praktijk examen gaan doen? En zou ik het autorijden zeg maar na 2 jaar vergeten zijn omdat ik eerlijk gezegt geen zin heb om 20 lesuren te nemen..

Alle tips zijn welkom alvast mvg kevin.

Beste Kevin,

Ik zou misschien toch aanraden om één of meerdere rijlessen te nemen om te zien hoe ver je staat na 2jaar niet meer gereden te hebben na verval van jouw rijbewijs. Hou er ook rekening mee voor dat je uw praktijkexamen op de baan mag doen ,moet je eerst vooraf een Gevaarherkenningstest / perceptietest, die is vaak ook de doorslaggevend om te kunnen slagen.
Inazuma
Berichten: 11359
Lid geworden op: 04 mei 2006, 00:00

Re: Praktijk examen na 2 jaar niet meer gereden te hebben.

Bericht door Inazuma »

Kevin1 schreef: 10 feb 2022, 02:01 En zou ik het autorijden zeg maar na 2 jaar vergeten zijn omdat ik eerlijk gezegt geen zin heb om 20 lesuren te nemen..
Geen idee waar je vandaan haalt dat je 20 uur rijlessen zou moeten volgen ... dat is niet zo.

Je valt niet onder een of andere regeling voor voorlopige rijbewijzen of zo .


Paar uurtjes met de rijschool kijken wat er te verbeteren is, wat OK is, en waar je zeker moet op letten tijdens examen zijn niet verspild ...
Kevin1
Berichten: 3
Lid geworden op: 10 feb 2022, 01:55

Re: Praktijk examen na 2 jaar niet meer gereden te hebben.

Bericht door Kevin1 »

En wat als je 2 maal buist moet je dan terug lessen volgen?
Inazuma
Berichten: 11359
Lid geworden op: 04 mei 2006, 00:00

Re: Praktijk examen na 2 jaar niet meer gereden te hebben.

Bericht door Inazuma »

X
Plaats reactie