Cambio leswagen voor personen met een handicap

Graag uw mening over deze website.
Panini
Berichten: 2
Lid geworden op: 05 feb 2022, 11:12

Cambio leswagen voor personen met een handicap

Bericht door Panini »

Hallookes iedereen.
Wegens lichamelijke beperking ben ik genoodzaakt mijn rijbewijs te behalen daar mijn mobiliteit snel achteruit gaat.
Ik huurde reeds meermaals cambio leswagen, handgeschakeld. toch is dit te belastend voor mijn ledematen..
Een AUTOMATIC is daarom beter aangewezen. Ik ben in het bezit van
parkeerkaart voor gehandicapten, EDC .
Automatic MAG ik niet huren van cambio,moet daarvoor eerst mijn echte rijbewijs hebben. Cambio leswagen in Gent is wegens mijn mobieliteit te ver ook, terwijl er auto's staan in mn straat,ook automatic.
Waarom mogen mensen met fysieke beperking geen automatic huren om te leren rijden? Ik bezit alle documenten dit te staven. Ben ten einde raad.. Wil asap mijn rijbewijs behalen, ben 40+ en te jong om opgesloten te zitten..
Wie weet hier antwoord op en weet een oplossing hiervoor?
Hartelijk dank!
Panini
Inazuma
Berichten: 11332
Lid geworden op: 04 mei 2006, 00:00

Re: Cambio leswagen voor personen met een handicap

Bericht door Inazuma »

Panini schreef: 05 feb 2022, 11:29 Waarom mogen mensen met fysieke beperking geen automatic huren om te leren rijden?
Wettelijk is er géén énkele reden waarom dat niet zou mogen ...


Voor personen met een handicap ... sorry, beperking in politiek correct jargon ... is een automaat doorgaans net de gemakkelijkere en veiligere oplossing om met auto te kunnen (leren) rijden .


Dus dat zal u aan Cambio moeten vragen

En keer voorleggen aan Vlaams minister Mobiliteit Lydia Peeters die deze organisatie promoot & (via omwegen zoals De Lijn) subsidieert;
aan uw gemeente die samenwerkt met deze organisatie, en mogelijk ook subsidieert;
aan anti-discriminatie instanties;
...
Panini
Berichten: 2
Lid geworden op: 05 feb 2022, 11:12

Re: Cambio leswagen voor personen met een handicap

Bericht door Panini »

Dank voor uw reactie en tips!
Idd, vandaar ook een automatic.
Ik heb nu naar Cambio gemaild,met mn vraag en de situatie. Hopelijk hebben ze een degelijke oplossing voor mij(en nog veel andere).
Telefonisch deed ik het ook al meermaals,maar na x-tal keer was het antw dat er enkel te Sint.Niklaas automatic leswagen is..
En blijkbaar kan je die van ginder niet in Gent gebruiken,ook niet bij reservatie.
Zal zien wat hun antwoord is.
Thx
Plaats reactie