vraag 12570 - Niet duidelijk

Ebu26
Berichten: 144
Lid geworden op: 19 mei 2019, 23:46

vraag 12570 - Niet duidelijk

Bericht door Ebu26 »

de vraag is:
Afbeelding
De bakker woont in deze straat.
Mag je voorbij dit bord rijden?
  • Ja
  • Neen
Ben ik de bakker? Of moet ik naar de bakker om brood te kopen? ik heb 'neen' geantwoord omdat ik dacht dat ik even naar de bakker moest, in dat geval mag ik niet in die straat rijden, toch? Of mag ik dat wel omdat ik zijn bezoeker (klant) wordt dat brood gaat kopen?

Er staat zelfs geen uitleg nadat je de vraag fout antwoord :|

Het juiste antwoord is 'Ja' dus ik ga er nu van uit dat het over de bakker gaat, dan mag hij natuurlijk de straat binnen rijden omdat hij daar woont. Waarom staat daar dan:
Mag je voorbij dit bord rijden?
ipv
Mag hij voorbij dit bord rijden? of Mag de bakker voorbij dit bord rijden?
Als het gaat om naar de bakker te gaan om bv brood te kopen zou het begin van de vraag misschien zo beter zijn:
De bakker bevindt zich in deze straat. Mag je voorbij dit bord rijden?
Ik wou eens zien of mijn zussen en mama het ook anders gingen begrijpen en heb hen daarom deze vraag gestuurd zonder het antwoord, en zij hebben het ook anders begrepen, mijn zus dacht dat zij de bakker is, terwijl mijn mama net zoals mij dacht dat ze naar de bakker moest.

deze verwarring kan gemakkelijk opgelost worden door het vraag te opstellen zoals ik hierboven als voorbeeld heb geschreven, of TEN MINSTE een uitleg te geven na het fout antwoorden.
GRO
Administrator
Berichten: 12744
Lid geworden op: 26 mar 2005, 00:00

Re: vraag 12570 - Niet duidelijk

Bericht door GRO »

Het gaat niet over de bakker die naar zijn huis rijdt, het gaat over JE (jij dus) de bestuurder van een auto die naar de bakker gaat.
(En neen, het is niet belangrijk of je voor brood of taart naar die bakker gaat of om hem persoonlijk een verjaardagscadeau te brengen. Je moet gewoon in dat huis bij de bakker zijn).
Je bent dus plaatselijk verkeer.
Je mag bijvoorbeeld niet voorbij het bord, als die straat een kortere weg naar uw werk zou zijn.

Als je over de eerste zin: de bakker woont in deze straat struikelt, dan vrees ik toch voor de echte examenvragen.

Als in het echte examen iets staat in de aard van: mag je of mag jij, dan bedoelen ze jou en niet een hij of een zij.
Plaats reactie