misbruik in examencentrum Moorsele/Wevelgem

Alles i.v.m. praktijkopleiding en examen.
Rikpiloot

Re: misbruik in examencentrum Moorsele/Wevelgem

Bericht door Rikpiloot »

Rijschoollesgever is een beroep. Je moet er een specifiek brevet voor behalen en je moet je elk jaar minstens 12u blijven bijscholen. Als je denkt die rol zomaar te kunnen overnemen is dat je goed recht. Maar dan ga je waarschijnlijk stappen overslaan in het leerproces van je zoon/dochter. Dit blijken dan vaak de struikelblokken op een examen. Vooraleer te k***** op examinatoren eerst eens jezelf even kritisch observeren. Deze observatie heeft hoegenaamd niets te maken met aantal jaren ervaring en/of aantal afgelegde kilometers, helaas.
Los daarvan moet elk mogelijk machtsmisbruik van examinatoren in de kiem worden gesmoord. Een motivatieplicht met objectieve criteria die vooraf duidelijk gecommuniceerd worden zou een stap in de goeie richting zijn. Dan volgt begrip vanzelf.
Peterjan cecat

Re: misbruik in examencentrum Moorsele/Wevelgem

Bericht door Peterjan cecat »

Ik moet een herstel examen doen maar ze hebben mij al 4maal gebuist eerste keer was met een rijschool en 3 andere keer met men eigen wagen ik geef toe dat men wagen niet meer origineel is maar vraag me tog af of dat de reden is wrm ze me laten buizen want ik deed alles wat ze vroegen nuj moet ik wachten tot 30november voor mijn rijbewijs terug te hebben waar ik niet mee content ben zogezegd is er de komende maanden geen plaats meer om praktijk te herdoen nuj moet je weten dat ik zelfstandig men en daarmee niet kan lachen met de manier van werking van examinatoren diej je al scheef bekijken van alweer ze in de wagen stappen dus heb mijn bedenkingen of het niet over de wagen ging vin ik discriminatie tis niet omdat we tuners zijn dat we daarvoor wegpiraten zijn
NeGeNdUuSt
Berichten: 70
Lid geworden op: 27 mei 2021, 08:49

Re: misbruik in examencentrum Moorsele/Wevelgem

Bericht door NeGeNdUuSt »

Op het Examencentrum te Sint-Denijs-Westrem lopen er ook zo van die Examinatoren rond die voor de kleinste foutjes mensen doen willen buizen
Op mijn Motorexamenen midden maart dit jaar had ik prijs van de persoon die hier al redelijk goed gekend is op deze forum
om mensen express te doen buizen/ veel te streng te beoordelen., de naam van de examinator ga ik niet vrij geven
op basic van de privacy. op het einde van mijn examen op de weg kwam hem af met motorrijden is een passie/kunst.

toen ik dit had gehoord wist ik al genoeg dat het puur om zijn ego ging
DEP R

Re: misbruik in examencentrum Moorsele/Wevelgem

Bericht door DEP R »

Examen afgelegd perfect gereden en toch niet geslaagd.
Onbegrijpelijk en schandalig .
Maar ja de begeleider was niet van een rijschool.
Gevolg nog eens 680 euro spenderen aan een rijschool.
NeGeNdUuSt
Berichten: 70
Lid geworden op: 27 mei 2021, 08:49

Re: misbruik in examencentrum Moorsele/Wevelgem

Bericht door NeGeNdUuSt »

DEP R schreef: 01 feb 2023, 11:42 Examen afgelegd perfect gereden en toch niet geslaagd.
Onbegrijpelijk en schandalig .
Maar ja de begeleider was niet van een rijschool.
Gevolg nog eens 680 euro spenderen aan een rijschool.
Moest je eens om te beginnen eens mededelen wat er allemaal op uw examenpapier staat dan zouden de mederwerkers van deze site
jouw beter kunnen helpen. meestal heeft een examinator het heel vaak bij het rechte eind om iemand te doen slagen of te laten uitstellen.
Stefan Peeters
Administrator
Berichten: 4318
Lid geworden op: 16 aug 2007, 11:37
Locatie: Wechelderzande

Re: misbruik in examencentrum Moorsele/Wevelgem

Bericht door Stefan Peeters »

NeGeNdUuSt schreef: 01 feb 2023, 18:45Moest je eens om te beginnen eens mededelen wat er allemaal op uw examenpapier staat dan zouden de mederwerkers van deze site
jouw beter kunnen helpen. meestal heeft een examinator het heel vaak bij het rechte eind om iemand te doen slagen of te laten uitstellen.
Is toch duidelijk?
Hij/zij kreeg geen opmerkingen, "perfect gereden" :mrgreen:

Wel al de tweede keer want anders moet je nog niet naar de rijschool...
Als ik zou willen dat je het begreep, legde ik het wel beter uit 8) (J. Cruijff)
Marina Ghyselen

Re: misbruik in examencentrum Moorsele/Wevelgem

Bericht door Marina Ghyselen »

Beste

Vandaag gebeld voor datum voor mijn zoon en ze wilden me niet helpen.
Mijn zoon volgde zijn lessen in een rijschool met zijn eigen wagen omdat die aangepast is voor invalide.
Zij hadden geen auto voor hem beschikbaar om hem te leren rijden.
Daarmee lessen gedaan met eigen auto en 200 euro korting daarvoor gekregen.
De rijschool kan geen afspraak maken daar omdat hij niet zij’ examen gaat afleggen met auto van rijschool.
Als ik bel naar Moorsele voor datum willen ze me zeker niet helpen.
Alles moet on line gebeuren.
On line lukte het niet , problemen met de datum ingave.
Maar nee toen ik belde moest ik mijn plan trekken.
Waarom zitten die daar eigenlijk? Echt schandalig die luie trienen!!
Dan maar telefoon agfgelegd met zulke luie trienen kan je toch niets doen.
En ik heb rijschool betaald zoals een ander.
Mooie reclame zou ik zeggen voor de vrouwen , ze denken dat ze alle macht hebben en jij moet naar hun pijpen dansen.
Ik kreeg nooit de kans om iets uit te leggen. Telefoon was al dicht.
😡😡 mijn zoon is invalide en staat weeral aan de kant😡
Frank de Busser

Re: misbruik in examencentrum Moorsele/Wevelgem

Bericht door Frank de Busser »

Die mensen hebben gewoon geen tijd om afspraken te maken. Sinds de coronaperiode is het constante drukte. Alle afspraken moeten online worden gemaakt. Als iedereen belt voor afspraken te maken, worden de mensen aan het loket zelf niet meer geholpen.
Hopelijk vind je snel een afspraak!
roosje882

Re: misbruik in examencentrum Moorsele/Wevelgem

Bericht door roosje882 »

Je zal zelf mee moeten gaan als begeleider vrees ik. Ik kan me voorstellen dat dit héél frustrerend is voor jullie. Maar inderdaad, erkende rijscholen leggen enkel examen af met hun eigen wagens (geen idee waarom eigenlijk).
Inazuma
Berichten: 11334
Lid geworden op: 04 mei 2006, 00:00

Re: misbruik in examencentrum Moorsele/Wevelgem

Bericht door Inazuma »

Afspraken voor praktijkexamens verlopen al meerdere jaren online ...
Plaats reactie