gebuist, niet alle info op site

Regelmatig plaatsen wij hier ontvangen e-mails van geslaagden.
DorienH

gebuist, niet alle info op site

Bericht door DorienH »

Ik ben gebuist met 2 fouten teveel, wat dus veel te veel is, sommige dingen twijfelde ik aan en die waren allemaal fout, ik heb geen enkele keer juist gegokt dus

enkele vragen heb ik niet teruggevonden op de site:

Je mag wel over een busstrook rijden om af te slaan, maar op mijn examen was de vraag gesteld maar dan was er een busparkeerplaats waar je over moest rijden om voor te sorteren, hierachter stonden lichten. ik dacht ooow strikvraag dit is een busparkeerplaats, geen strook, dus nee ik rijd er niet over, fout dus...

Een andere vraag die ik niet heb gevonden op de site ging over een ziekenwagen die een familielid of bekende vervoerde, mag ik erachteraan rijden?

als de luchtfilter verstopt is verbruik ik dan meer of minder?
deze vraag had ik wel juist maar ook niet gezien op de site.

Deze vraag had ik helemaal in het begin waardoor ik volkomen begon te stressen omdat ik het niet wist:
Ik rij van een stijle helling, wat moet ik doen
a) terugschakelen
b)neutrale stand

Ik heb nog totaal geen rijervaring, wat normaal is want ik heb nog geen theoretisch rijexamen gedaan, Dus ik wist echt niet wat ik hierop moest antwoorden, ook niets van gelezen op de site
ondertussen weet ik dat je terug moet schakelen. Wat logisch is als je erover nadenkt, maar daar was ik te paniekerig voor op het examen


wat ik ook jammer vind is dat de proefexamens op de site alleen voor kbc klanten of tegen betaling zijn.

Groetjes,

Dorien
Leerling

Re: gebuist, niet alle info op site

Bericht door Leerling »

DorienH schreef:
Deze vraag had ik helemaal in het begin waardoor ik volkomen begon te stressen omdat ik het niet wist:
Ik rij van een stijle helling, wat moet ik doen
a) terugschakelen
b)neutrale stand
Is toch logisch dat je moet terugschakelen dan remt de auto op de motor als je in neutraal zet moet je zelf remmen geraken je remmen overhit, dat is nu toch niet zo moeilijk
DçrienH

Antwoord

Bericht door DçrienH »

Als je goed hebt gelezen zie je dat eronder staat dat het best wel logisch is, maar op het moment zelf, en als je nergens iets in de aard bent tegengekomen op de site, stressen sommige mensen(waaronder ik) en duid je het fout antwoord aan
tot zover,
Dorien
Benny Stinkens
Administrator
Berichten: 6824
Lid geworden op: 27 apr 2005, 00:00
Locatie: Dilsen

Bericht door Benny Stinkens »

Afbeelding

- Ook een motor die onjuist is afgesteld en een vervuilde luchtfilter zal meer brandstof verbruiken.

-- Oplossing:
. Laat regelmatig de auto controleren en sla geen onderhoudsbeurten over.

Ik denk dat je niet alles onthouden hebt van wat er op de site staat want het bovenstaande heb ik er net vanaf gehaald
Quote: wat ik ook jammer vind is dat de proefexamens op de site alleen voor kbc klanten of tegen betaling zijn.
Hier heb ik je een antwoordt gegeven onder je berichtje dat staat bij &quotik heb mijn examen gedaan&quot
Bezit paardenkrachten onder je motorkap, stop een tijger in je tank, maar wees geen ezel achter het stuur.
DorienH

Antwoord

Bericht door DorienH »

Ja de vraag van de luchtfilter heb ik ook juist beantwoord, dus ik zal het wel onthouden hebben... Waar kan ik het antwoord juist vinden?
Je zei:
Hier heb ik je een antwoordt gegeven onder je berichtje dat staat bij &quotik heb mijn examen gedaan&quot
Waar vind ik die categorie?

Groetjes
Dorien
@ dorien

Re: gebuist, niet alle info op site

Bericht door @ dorien »

ik ben hier ook aan het studeren en denk dat je gewoon wat beter had moeten leren want ik heb al die vragen en de juiste antwoorden al tegengekomen!! en je moet je niet afreageren op de mensen hier die er voor zorgen dat vele anderen wél slagen!!
DorienH

Antw

Bericht door DorienH »

Sorry je mag zeggen wat je wilt, ik heb nooit gezegd dat dit een slechte site is, alleen dat wat er op mijn rijexamens stond niet allemaal op deze site vermeld wordt.
Wat ik heel jammer vond.Ik heb zeker wel goed geleerd en ik ben niet een persoon met een IQ van 89, dus alvorens commentaar te geven, voel je niet te aangevallen...
Ik beweer niet dat ik er niet door had kunnen zijn met hulp van deze site, mijn stress heeft zeker meegespeeld, maar sommige dingen ontbreken op deze site, en als een administrator maar antwoord geeft op één van de voorbeelden die ik heb gegeven is dat heel jammer, maar niet volledig...

Vriendelijke groetjes
veel succes
GRO
Administrator
Berichten: 12761
Lid geworden op: 26 mar 2005, 00:00

Bericht door GRO »

@ Dorien.

De vragen die jij aanhaalt staan op de site.

Jij hebt duidelijk onze leermethode niet gevolgd.
1. Theorie hoofdstuk per hoofdstuk leren
2. Oefenvragen per hoofdstuk maken
3. Proefexamens reeks per reeks maken
4. Tot slot enkele proefexamens AD RANDUM.

Als je dat gedaan had dan zou je die vragen perfect kunnen beantwoorden.
Quote: &quot2 fouten te veel&quot
Dus 39 op 50. Dat zijn er 11 te veel.
Quote: ik heb geen enkele keer juist gegokt dus
Examen is geen gokspel hé. Ofwel ken je het ofwel ken je het niet.
Quote: ik dacht ooow strikvraag
Er worden op het GOCA examen geen strikvragen gesteld.
Op de site staat bij de theorie:

- Je mag over een stopplaats voor bussen rijden
- Je mag op een busstrook rijden als je aan het volgende kruispunt wilt afslaan.

Er zijn diverse vragen over op de site.
Quote: Een andere vraag die ik niet heb gevonden op de site ging over een ziekenwagen die een familielid of bekende vervoerde, mag ik erachteraan rijden?
Die vraag staat ondermeer bij de examens REEKS PER REEKS met deze foto:

Afbeelding

en bij de AD RANDUMS met deze foto

Afbeelding

Quote: Vervuilde luchtfilter&quot
Maar dat staat toch letterlijk in het theoriehoofdstuk MILIEU

7. Afstellen van de motor.

- Ook een motor die onjuist is afgesteld en een vervuilde luchtfilter zal meer brandstof verbruiken.

-- Oplossing:
. Laat regelmatig de auto controleren en sla geen onderhoudsbeurten over.

Daarenboven staat die vraag op de site.

Je mag dus alleen boos zijn op jezelf.
Begin dus, zoals andere jongeren die wel met glans slagen, eerst eens met ONZE LEERMETHODE te lezen en die dan te volgen.

En schrijf zeker niet dat sommige zaken niet op de site staan als je niet eens de moeite hebt gedaan om alles door te nemen.
Benny Stinkens
Administrator
Berichten: 6824
Lid geworden op: 27 apr 2005, 00:00
Locatie: Dilsen

Bericht door Benny Stinkens »

http://www.xsbb.nl/phpbb/viewtopic.php? ... mpt=333138
Quote: Hier heb ik je een antwoord gegeven onder je berichtje dat staat bij &quotik heb mijn examen gedaan&quot
Waar vind ik die categorie?
Bovenaan heb ik je de link van jou berichtje en mijn antwoord erop gestuurd zodat je het zeker zult vinden
Quote: en als een administrator maar antwoord geeft op één van de voorbeelden die ik heb gegeven is dat heel jammer, maar niet volledig...
Ik heb inderdaad je maar één voorbeeld gegeven om je aan te tonen dat je waarschijnlijk niet alles gelezen hebt.

De reden we hebben echt niet de tijd om de halve site nog eens opnieuw te typen.

Hoe dan ook ik wens je veel succes bij je volgende poging
Bezit paardenkrachten onder je motorkap, stop een tijger in je tank, maar wees geen ezel achter het stuur.
tim

dorien

Bericht door tim »

Hallo Dorien, bebuist is met een D en antwoordt als zelfstandig naamwoord is met een D.
Pieter6

niet afreageren

Bericht door Pieter6 »

dorien, al de vragen waarvan jij zegt dat je ze niet op deze site vond ben ik meerdere keren tegen gekomen in de oefenvragen en in de leerstof. Leer dus eerst en maak de oefenvragen, dan is het examen zeer gemakkelijk!!
Plaats reactie