theorie vervallen, voorlopig rijbewijs nog niet

Vragen over de leerstof i.v.m. het Rijbewijs B.
Glenn

Theoretisch rijbewijs vervallen

Bericht door Glenn »

Mij theoretisch rijbewijs is sins 12/19 vervallen, wat moet ik doen/aanvragen voor mijn theorie te behalen?
Inazuma
Berichten: 11332
Lid geworden op: 04 mei 2006, 00:00

Re: Theoretisch rijbewijs vervallen

Bericht door Inazuma »

Glenn schreef: 18 mei 2022, 21:27 Mij theoretisch rijbewijs is sins 12/19 vervallen, wat moet ik doen/aanvragen voor mijn theorie te behalen?
Bedoel je dat je voorlopige rijbewijs B vervallen is :?:
Want een theoretisch rijbewijs bestaat niet ...

Als je voorlopige rijbewijs B vervallen is, zijn dit je opties:

- wachten tot december 2022 en volledig opnieuw beginnen (nadat vorige voorlopig rijbewijs 3 jaar vervallen is)

- nu rijlessen volgen en praktijk-examen doen met erkende rijschool

- 6 uur rijlessen volgen in erkende rijschool, en een voorlopig rijbewijs B M12 aanvragen, da's mét begeleider en 12 maanden geldig


Om een nieuw voorlopig rijbewijs B te kunnen krijgen of praktisch examen te mogen doen, moet je theorie nog gelden.
Die is ook 3 jaar geldig, dus die zal normaal vervallen zijn, zodat je ook eerst theoretisch examen gaat moeten doen
dynaisa
Berichten: 1
Lid geworden op: 27 feb 2023, 11:04

Re: theorie vervallen, voorlopig rijbewijs nog niet

Bericht door dynaisa »

Hey,

Ik heb een voorlopig rijbewijs M36 die geldig is tot 2024. Mijn theorie was vervallen en ik heb deze opnieuw behaald.

Moet ik nu mijn rijbewijs gaan veranderen in het gemeentehuis voor ik het praktisch examen kan afleggen?

Merci!
Inazuma
Berichten: 11332
Lid geworden op: 04 mei 2006, 00:00

Re: theorie vervallen, voorlopig rijbewijs nog niet

Bericht door Inazuma »

dynaisa schreef: 27 feb 2023, 11:06 Ik heb een voorlopig rijbewijs M36 die geldig is tot 2024. Mijn theorie was vervallen en ik heb deze opnieuw behaald.
Moet ik nu mijn rijbewijs gaan veranderen in het gemeentehuis voor ik het praktisch examen kan afleggen?
NEEN
Plaats reactie