VRAAG 2713

Vragen over de leerstof i.v.m. het Rijbewijs B.
anelia

VRAAG 2713

Bericht door anelia »

2713

Voorgang van recht is geldig, oké, maar van links komt een kind die met rolschaatsen aan het komen is en bijna voor het auto is.
ik heb aangeduid als voorgang aan het kind is, maar ben ik toch fout op het systeem. Die foto is gewoon of wel past niet aan het vraag, of wel moet ik dom genoeg zijn om in real life die kindje door te rijden. Klinkt me niet logisch gewoon.
Gelieve juiste foto's uplaoden en beantwoorden aan het vragen.
Dit is niet de enigste foto.
Alvast bedankt!

P.S. ik heb al mijn 3,50€ betaald, toch wil ik juiste vragen krijgen.

MVG
bert.covens
Berichten: 4191
Lid geworden op: 13 sep 2009, 10:11
Locatie: hemiksem

Re: VRAAG 2713

Bericht door bert.covens »

Ho, wacht even.

Nergens in de theorie, noch bij de vragen, zal je lezen dat een bestuurder zijn voorrang manu militari mag afdwingen en daartoe desnoods iemand morsdood zou mogen rijden.
Goed autorijden, betekent vooral ook aan anderen denken
Inazuma
Berichten: 11359
Lid geworden op: 04 mei 2006, 00:00

Re: VRAAG 2713

Bericht door Inazuma »

anelia schreef:Voorgang van recht is geldig, oké, maar van links komt een kind die met rolschaatsen aan het komen is en bijna voor het auto is.
ik heb aangeduid als voorgang aan het kind is, maar ben ik toch fout op het systeem.
Omdat dat kind op rolschaatsen daar géén voorrang heeft.

Het is een kruispunt met voorrang van rechts, er is geen fietspad dat over het kruispunt verder loopt.

Een bestuurder die van links komt heeft er géén voorrang.
(als het kind sneller dan stapvoets rolschaatst is het een bestuurder - gelijkgesteld met een fietser)

Een voetganger die de dwarsende rijbaan oversteekt, heeft evenmin voorrang.
(als het kind stapvoets of trager rolschaatst, is het een voetganger)



Dezelfde vraag met dezelfde - maar aangepaste - foto bestaat trouwens ook:
Daar is er WEL een fietspad, en verandert de voorrangssituatie ...
GRO
Administrator
Berichten: 12759
Lid geworden op: 26 mar 2005, 00:00

Re: VRAAG 2713

Bericht door GRO »

Afbeelding
Gelieve juiste foto's uplaoden en beantwoorden aan het vragen.
Gelukkig wordt het feit of een afbeelding bij een vraag gepast is of niet, niet bepaald door de mening van een leerling die een vraag foutief beantwoord.
De vragen zijn door diverse instructeurs en deskundigen ruim nagekeken, en tot nu toe heeft geen enkele ooit gesuggereerd dat deze afbeelding niet past.

Je mag ook niet fantaseren. Jij doet bijna of het kind al haast niet meer kan stoppen en zal doodgereden worden als de bestuurder van de auto het kruispunt oprijdt.
Je kunt evengoed fantaseren dat het kind intussen al gestopt is met rijden (benen naast elkaar) of zo goed als uitgebold is.

De vraag is "Wie heeft voorrang?".
Daarmee wordt bedoeld wie onder normale omstandigheden volgens de voorrangsregels in deze situatie voorrang heeft
Wij vragen niet wie kost wat kost zijn voorrang moet afdwingen. Dat mag immers niemand.

Wij vragen NIET:
"Het kind heeft de auto niet gezien en blijft rustig verder schaatsen.
Wie heeft voorrang?"

Dat zou een domme vraag zijn en dergelijke vragen zullen tijdens het echte examen ook niet gesteld worden.
P.S. ik heb al mijn 3,50€ betaald, toch wil ik juiste vragen krijgen
Je hebt er meer dan 1500 (oefenvragen en examens) voor theorie B.
Fortnitelover

Re: VRAAG 2713

Bericht door Fortnitelover »

slechte vraag
Benny Stinkens
Administrator
Berichten: 6824
Lid geworden op: 27 apr 2005, 00:00
Locatie: Dilsen

Re: VRAAG 2713

Bericht door Benny Stinkens »

Fortnitelover schreef: 25 aug 2022, 21:46slechte vraag
Waarom een slechte vraag :?:
Dit is een foto, wat wil zeggen dat deze situatie wel degelijk bestaat.
Dus daar ter plekke moet toch iedereen weten waaraan ze zijn. :idea:

Het is natuurlijk verwarrend, maar het is anderzijds zelfs een mooi doordenkertje.
Bezit paardenkrachten onder je motorkap, stop een tijger in je tank, maar wees geen ezel achter het stuur.
Plaats reactie