Thendr schreef: 22 mei 2021, 00:38
Ik ben bezig met mijn maneuvers mijn derde les net gehad.
Verwacht niet dat je na 3 lessen kan motorrijden ...
Bij mijn 8 val ik steeds met mijn motor en weet niet hoe het komt.
Kijktechniek is 1 van de ... nope het ALLERbelangrijkste bij motorrijden
Blijven kijken naar waar je naartoe wil rijden
Niet met kopke naar beneden en dan met je ogen omhoog of vanuit een ooghoek ijken - dat werkt niet
In de bocht: hoofd omhoog / helmrand in je nek / en waar je naartoe wil in ongeveer midden van je zichtveld
Wat doe ik verkeerd???
Wat zegt je instructeur
Wanneer val je om ?
In 1e bocht, of bij omschakelen naar / in 2 de bocht ?
Normaal is dat kijktechniek, kijktechniek, ...
Te weinig gas geven is ook een manier om "in" de bocht te vallen.
Geen idee of men nog zo leert rijden,
maar
in mijn tijd -20 jaar geleden- was dat " genoeg gas geven, en met achterrem snelheid in toom houden"
Dynamisch evenwicht van motorfiets is complexe fysica
Kracht die je op het achterwiel zet, is 1 van de dingen die de zwaartekracht belet haar ding te doen
Maar misschien is het voor mij niet weggelegd omdat ik kleine vrouw ben
Dat doet er in elk geval volstrekt niets toe bij het rijden.
Je eigen lengte, gewicht, kracht, is enkel een mogelijk probleempunt als je stil staat, of met moto aan de hand loopt.
Bij dat laatste ga je heel goed op de balans moeten letten,
want je gaat niet het gewicht of brute kracht hebben om daar veel te corrigeren.
met heel veel stress
Da's niet goed op de moto ...
Als je niet relax op de motor zit, ga je ook niet goed rijden.
Doe de vogeltjes dans met je ellebogen als je voelt dat je wat verstijfd op moto zit
Tadarada tadera ...
00:30 à 00:32
Wel met de handen aan 't stuur hé, en gerust wat langer
https://www.youtube.com/watch?v=TTfghPWyrP8
Je kan ook nog wat "steppen" met de tippen van je voeten op de steuntjes
Ziet er misschien wat zot uit
Werkt super