Juist of niet-juist?

Vragen over de leerstof i.v.m. het Rijbewijs B.
de rijprof
Medewerker
Berichten: 8352
Lid geworden op: 01 jul 2008, 00:24
Contacteer:

Re: Juist of niet-juist?

Bericht door de rijprof »

http://www.gratisrijbewijsonline.be/afb ... 2-2010.pdf
p. 25 & 26 toont aan dat VRB 18 maand duidelijk beter scoort dan VRB 36 maand.
Daarbij moet opgemerkt worden dat 42,5 % VRB 36 ook rijschool volgde.

De cijfers waarover ik het had, waren van FOD mobiliteit. Die zou ik eens graag willen terugzien.
http://www.derijprof.be - Zoekend kijken, doet je veiliger en vlotter rijden
GRO
Administrator
Berichten: 12761
Lid geworden op: 26 mar 2005, 00:00

Re: Juist of niet-juist?

Bericht door GRO »

Bedoel jij die cijfers van Landuyt van een jaar of 6 geleden?
Die site is jaren gelden van het internet gehaald omdat de rijscholen er tegen waren.
de rijprof
Medewerker
Berichten: 8352
Lid geworden op: 01 jul 2008, 00:24
Contacteer:

Re: Juist of niet-juist?

Bericht door de rijprof »

Ja dat was de site waarbij de rijscholen veel beter scoorden en dat was tegen de verwachting van Landuyt.
Niet de rijscholen maar Landuyt heeft de site doen verwijderen.
http://www.derijprof.be - Zoekend kijken, doet je veiliger en vlotter rijden
PRO-DRIVER
Berichten: 5
Lid geworden op: 07 mei 2013, 22:43

Re: Juist of niet-juist?

Bericht door PRO-DRIVER »

GRO schreef:
Wathelet pakt neprijscholen aan

Melchior Wathelet (cdH) wil de rijopleiding hervormen. De staatssecretaris voor Mobiliteit gaat de geldigheid van het theoretisch rijbewijs beperken in de tijd.

Daarnaast bindt hij de strijd aan met pseudorijscholen, die zonder geldige opleiding goedkope rijlessen aanbieden. Op dit moment zijn die nog niet onwettelijk, maar daar wil de cdH'er verandering in brengen.

In de praktijk kan iedereen zichzelf instructeur noemen, op voorwaarde dat hij of zij een opleiding en een stage in een rijschool heeft gevolgd. Vaak gaat het om instructeurs die niet meer welkom zijn in de rijscholen. Ze adverteren op internetfora en bieden lessen aan tegen dumpingprijzen van zeven à tien euro per uur. In een erkende rijschool vraagt men goed 60 euro per uur.
Iemand rijlessen aanbieden zonder diploma van rijinstructeur is nu reeds onwettig. Dus zonder geldig diploma mag je geen geld vragen om rijlessen aan te bieden.
Wie wel een diploma heeft mag geld vragen voor rijlessen. Al dan niet met de auto van de leerling of met een lesauto. Of deze rijinstructeurs niet meer welkom zijn in de
rijschool is maar een vreemde conclusie die nergens op gebaseerd is.
Het gaat er volgens mij om professioneel en veilig iemand leren rijden. Daar is toch niet mis mee? Dit lijkt me nog altijd beter dan thuis met amateurs de weg op te gaan!
Benny Stinkens
Administrator
Berichten: 6824
Lid geworden op: 27 apr 2005, 00:00
Locatie: Dilsen

Re: Juist of niet-juist?

Bericht door Benny Stinkens »

PRO-DRIVER schreef:Wie wel een diploma heeft mag geld vragen voor rijlessen. Al dan niet met de auto van de leerling of met een lesauto. Of deze rijinstructeurs niet meer welkom zijn in de
rijschool is maar een vreemde conclusie die nergens op gebaseerd is.
Hier ben ik het dus ook mee eens.

Dit zijn meestal ex-instructeurs, maar ik zou daarom nog niet durven beweren dat deze niet meer welkom zouden zijn in een rijschool. :roll:
Wie wel een diploma heeft mag geld vragen voor rijlessen.
Wel uitkijken met zwartwerk :idea:
Je kan niet zomaar les gaan geven en je laten betalen ook al ben je dan een instructeur met de nodige brevetten. :idea:
Bezit paardenkrachten onder je motorkap, stop een tijger in je tank, maar wees geen ezel achter het stuur.
Plaats reactie