parkeerrem examenvoortuig

Vraag hier tips en hulp van anderen.
gast
Berichten: 1070
Lid geworden op: 21 dec 2006, 00:00

parkeerrem examenvoortuig

Bericht door gast »

Zou de examinator je het praktisch examen voor rijbewijs b niet laten afleggen als de handrem links vd bestuurderszetel zit? (Peugeot 806 (=Citroën))
Mijn begeleider gaat in noodsituaties er toch niet aan denken of de juiste reflex hebben om die handrem toe te snokken en voor de examinator die tijdens de proef op de baan normaal achteraan in de auto zit blijft de handrem even dicht of die nu links of rechts vd bestuurderszetel zit.
mvg

HET VOERTUIG WAARMEE JE EXAMEN AFLEGT
...
- Parkeerrem
* Een parkeerrem gemakkelijk bereikbaar voor de begeleider.
...
Jozef
Medewerker
Berichten: 3992
Lid geworden op: 28 mar 2005, 12:02
Locatie: Schönau am Königssee (D)

Bericht door Jozef »

Je mag er 100% zeker van zijn dat het examen niet zal doorgaan als de handremhefboom zich links van de bestuurderszetel bevindt.

Hetzelfde geldt voor wagens met een parkeerrem die door een pedaal uiterst links in de pedaalruimte geactiveerd wordt (een aantal modellen van Mercedes-Benz).
Jozef
Medewerker
Berichten: 3992
Lid geworden op: 28 mar 2005, 12:02
Locatie: Schönau am Königssee (D)

Bericht door Jozef »

JC schreef: In tegenstelling tot wat in een andere draad wordt beweerd, geef ik bijna altijd voetgangers aan zebrapad voorrang (behalve wanneer bij de stop iemand in mijn gat gaat knallen door te weinig afstand)


Ik neem aan dat, als je moet kiezen tussen een echtpaar met 3 kinderen doodrijden of een deuk in je achterbumper, je toch wel voor dit laatste zult kiezen ...
Benny Stinkens
Administrator
Berichten: 6824
Lid geworden op: 27 apr 2005, 00:00
Locatie: Dilsen

Bericht door Benny Stinkens »

Quote: Mijn begeleider gaat in noodsituaties er toch niet aan denken of de juiste reflex hebben om die handrem toe te snokken
Als je dit echt al op voorhand weet zou ik op zoek gaan naar een andere begeleider
Bezit paardenkrachten onder je motorkap, stop een tijger in je tank, maar wees geen ezel achter het stuur.
JC
Berichten: 293
Lid geworden op: 22 feb 2006, 00:00

Bericht door JC »

Inderdaad, zeker de eerste week was mijn hand altijd in de aanslag voor de handrem. Gezien de rijvaardigheid van mijn vrouw nu sterk is toegenomen zit ik heel wat beter op mijn gemak, maar als het nodig is zal ik die zeker gebruiken.

Bij mijn weten heb ik die tot nu toe één keer echt moeten gebruiken. Het zou geen ongeluk geworden zijn, maar door de spanning van de eerste lessen had ze een voetganger op het zebrapad niet gezien. De snelheid lag laag, dus een stop met handrem was niet echt een probleem. Ze had haar les ineens geleerd en kijkt nu verdomd goed naar de zebrapaden.
In tegenstelling tot wat in een andere draad wordt beweerd, geef ik bijna altijd voetgangers aan zebrapad voorrang (behalve wanneer bij de stop iemand in mijn gat gaat knallen door te weinig afstand), en neem ik als voetganger ook altijd mijn voorrang aan een zebrapd (niet echt fanatiek, ik moet het overleven ).
Plaats reactie