Categorie B, C, enz ...

Vraag hier tips en hulp van anderen.
Verschillende rijbewijzen

Categorie B, C, enz ...

Bericht door Verschillende rijbewijzen »

Wordt op het theoretisch examen ook vaak iets gevraagd over de verschillende categorieën rijbewijzen? Moet je bijvoorbeeld tot in detail weten wanneer je categorie A3, C, B enz ... nodighebt? Of is het voornamelijk de bedoeling alles te weten over rijbewijs B?
svenn
Berichten: 127
Lid geworden op: 31 dec 2005, 00:00

Bericht door svenn »

posting gewist door svenn

Laatst aangepast door svenn op Za Jul 08, 2006 12:07 pm, in totaal 1 keer bewerkt
GRO
Administrator
Berichten: 12761
Lid geworden op: 26 mar 2005, 00:00

Bericht door GRO »

@ Verschillende rijbewijzen.

Als je wat op onze site staat over de andere rijbewijzen onder de topics VOERTUIGEN en DE BESTUURDERS, dan ken je voldoende.
BBB
Berichten: 594
Lid geworden op: 12 feb 2006, 00:00

Bericht door BBB »

Ik denk dat de gast graag zou weten of dat er op het examen ooit gevraagd wordt welk rijbewijs je nodig hebt voor welk voertuig. Ik vroeg me dat ook af toen ik het las. Ik dacht bij me eigen: Dat heeft niets met autorijden, dat zullen ze toch zeker niet vragen op het theorieëxamen? Dus ik begrijp zijn vraag wel

Bijvoorbeeld:
- Welk rijbewijs is vereist voor het besturen van een bromfiets die maximaal 45 km/uur mag rijden?
- Welk voertuig mag je besturen met het rijbewijs C2?
- Wat is de minimumleeftijd voor het behalen van rijbewijd A2?

Ik heb niet zo'n vraag gehad op mijn examen, maar dat zegt natuurlijk niets.
Op de site staan daar vragen over in de oefenopgaven, ik veronderstel dat dat is omdat het verplichte kennis.
Het is niet omdat de kennis verplicht is dat het daarom het ook gevraag wordt op het examen, kwestie van prioriteiten stellen.

Ik ben dan ook benieuw ofdat iemand zo'n vraag op het examen heeft gehad. Eugeen, jij zal dat vast ook wel weten aan de hand van de mails?

Gast echt veel werk is het toch niet om het te leren. ik kan me wel goed voorstellen als je het erg saai vindt en weinig belangrijk aangezien je auto wilt rijden en geen ander voertuig.
Plaats reactie