Rijbewijs A3, B en A [geslaagd: theorie en praktijk]

Regelmatig plaatsen wij hier ontvangen e-mails van geslaagden.
jessevds.

Rijbewijs A3, B en A [geslaagd: theorie en praktijk]

Bericht door jessevds. »

-------Oorspronkelijk bericht-------

Van: Jesse V.
Datum: 04/25/11 01:30:53
Onderwerp: Rijbewijs A3, B en A [geslaagd: theorie en praktijk]

Beste,

(A3)
Mijn avontuur op http://www.gratisrijbewijsonline.be" target="_blank begon allemaal met de aanschaf van een Honda Dax. Ik had vele dagen grondig gestudeerd op de website en tal van oefeningen gemaakt tot ik er eindelijk klaar voor was. Op 17/04/2009 was het zover en slaagde ik voor mijn Theoretisch A3 examen met 38/40.

(Theorie B)
Na dit examen was ik officiëel fan van Gratis Rijbewijs Online en bleef ik terug komen om de leerstof blijven te lezen en af te speuren naar nieuwe updates in de wegcode. Twee maanden later begon ik te leren voor het auto-rijbewijs, ik oefende twee dagen en begon dan aan het examen met oog om de volle 100% te scoren. En daadwerkelijk op 26/06/2009 had ik mijn Voorlopig rijbewijs B met 50/50 behaald.

(Theorie A)
Een paar maanden later was ik begonnen met de restauratie van een Suzuki GN 125 van uit het jaar 1993 waar mijn nonkel nog zijn eerste motor-kilometers mee aflegde.
Op 21 januari 2010 vierde ik mijn 18de verjaardag en juist op die dag had ik de pas herspoten tank terug geïnstalleerd op de motor. Ik realiseerde dat ik nu mijn motor-rijbewijs moest behalen. Ik zocht eerst informatie op hoe je het rijbewijs net moest bekomen, in verband met rijschool etc. Ik besloot om 8 uur rijles te nemen. Toen de koude winter terug begon weg te zakken keerde ik terug naar Gratis Rijbewijs Online om weer uren zoet te zijn met nieuwe leerstof. Uiteraard, als je iets graag doet... gaat dit vanzelf. Ik wou terug de maximum-score behalen en ging dus met mooie Honda Amigo uit 1973 terug naar het examencentrum. Op 01/03/2010 kwam de score te voorschijn op de monitor en met een kleine ontgoocheling was ik toch nog meer als tevreden aangezien ik slaagde voor mijn Theoretisch A examen met 48/50.

(Praktijk A)
In de paasvakantie begonnen mijn motorlessen en bolde ik dus met de Amigo richting Erasmus in Leuven. Eens daar aangekomen even op de parking een testritje met de mooie Honda CBF 600. Alles ging prima dus mocht ik onmiddelijk de mooie, bochtige wegen in Overijse verkennen. De 2de lesdag oefende we op de parking grondig de manoeuvres, ik besefte onmiddelijk hoe moeilijk deze waren en had hier veel stress voor, maar oefening baart kunst.

Twee weken later, op 20/04/2010 was het zo ver, mijn eerste Praktisch rijexamen. Terug naar de rijschool en dan met de motor naar het examencentrum in Haasrode. Onderweg, aan rode lichten oefende ik nog zo veel ik kon om zo traag mogelijk te rijden, zoals je op het examen moet kunnen. Dan begon het examen, ik begon met de manoeuvres en maakte mijn eerste fout bij het rijden van de Acht, ik zet heel even een voet op de grond. Met een luid hart-gebonk mijn parkour afgemaakt en begon daarna aan zijn tweede poging, die ik vlekkeloos heb afgelegd. Daarna snel een oortje in de helm, en dan mooie, bochtige wegen door Bierbeek berijden. Terug aangekomen in Haasrode, de examinator stapt uit en komt naar mij toe en spreekt de magische woorden: "Proficiat, u bent geslaagd voor je Praktisch A examen zonder opmerkingen" uit. En dit na nog géén 50 dagen na het afleggen van mijn theoretisch examen.

(Praktijk B)
Op Valentijnsdag (14/02/2011) lieten cupido's plots verschillende kilo's last van mijn schouders vallen. Dit doordat ik met de liefde van Gratis Rijbewijs Online kon slagen voor mijn Praktisch B examen zonder opmerkingen.



Hartelijk dank Gratis Rijbewijs Online om mij uren en uren plezier te gunnen en mij te helpen door VIJF verschillende examens van GOCA.


Met vriendelijke groeten,
Jesse V.
3010 Kessel-lo
Nicknaam: (Jessevds)