Hoeveel fouten?

Vraag hier tips en hulp van anderen.
Pascal

Hoeveel fouten?

Bericht door Pascal »

hoeveel fouten mag je maximum hebben als je je examen aflegd?
GRO
Administrator
Berichten: 12761
Lid geworden op: 26 mar 2005, 00:00

Bericht door GRO »

Tot 5 september moet je 32/40 halen
(2 zware overtredingen onvoldoende)
Na 5 september moet je 41/50 halen
(Het mogen zelfs 9 zware overtredingen zijn)

Als je aan examen denkt, is het wel belangrijk dat je minstens de theoriepagina's eens leest. Je zou ze eigenlijk moeten leren.

Dit staat in het eerste hoofdstuk in een kader opdat het zou opvallen
TomVL

Bericht door TomVL »

thomas schreef: Ik haal gemiddeld zo'n 35 op 40 op deze site, dus zal t wel voldoende zijn he??!
Die theorie is zo 'overrationeel' dak al 2 keer gebuisd ben, maar met deze site zie ik t zitten.. groetjes
hey,
wat bedoel je met 'overrationeel'?? :s
thomas

Bericht door thomas »

Ik haal gemiddeld zo'n 35 op 40 op deze site, dus zal t wel voldoende zijn he??!
Die theorie is zo 'overrationeel' dak al 2 keer gebuisd ben, maar met deze site zie ik t zitten.. groetjes
thomas

Bericht door thomas »

Overrationeel, daar bedoelk mee dat het puur verstandelijk is. Het blokken van zaken die je soms niet kan vatten. waar een 'waarom'-vraag altijd onnuttig is en je steeds enkel en alleen met je volle verstand mag bij zijn...Zonder verkeerswet is het natuurlijk onmogelijk, maar ik geloof toch dat er veel goede chauffeurs gewoon niet aan hun rijbewijs geraken. Alé, kga nog ns blokke
Jozef
Medewerker
Berichten: 3992
Lid geworden op: 28 mar 2005, 12:02
Locatie: Schönau am Königssee (D)

Bericht door Jozef »

Gast schreef: het moet toch voor bijna iedereen wel te doen zijn met wat werk
In feite zou het verkeersreglement begrijpelijk en toepasbaar moeten zijn voor een kind van 12 jaar.

Als je het Belgisch verkeersreglement vergelijkt met bijvoorbeeld het Nederlandse en het Duitse, stel je evenwel vast:

dat het Belgisch verkeersreglement alles behalve in mensentaal geschreven is.dat het Belgisch verkeersreglement op heel wat punten aan dubbelzinnigheid te wensen overlaat.dat het Belgisch verkeersreglement al meerdere jaren het voorwerp is van veel te veelvuldige veranderingen, welke dikwijls een incoherentie inhouden met oudere bepalingen.dat het niet volstaat om het Belgisch verkeersreglement te kennen, daar sommige arresten van het Hof van Cassatie regelrecht indruisen tegen de bepalingen van het verkeersreglement.In deze omstandigheden is het dan ook begrijpelijk dat vele kandidaten niet van de eerste keer slagen voor hun theorie-examen, en vele weggebruikers niet op de hoogte zijn van de huidige verkeersregels, wat uiteraard de verkeersveiligheid alleen maar kan schaden. Maar zo wil het nu eenmaal Renaat Landuyt in zijn grenzeloze onbezonnenheid, waarmee hij al heel wat verkeersslachtoffers op zijn geweten heeft (voor zover hij een geweten heeft uiteraard).

Dit is een persoonlijke opinie van de auteur van dit bericht, en geen standpunt van de website.
gast
Berichten: 1070
Lid geworden op: 21 dec 2006, 00:00

Bericht door gast »

Zeg Thomas, er zullen toch niet zo veel mensen zijn voor wie het echt een groot obstakel is om voor theorie te slagen. Iemand die wat slimmer is leert het sneller dan iemand die wat dommer is, maar het moet toch voor bijna iedereen wel te doen zijn met wat werk.

Succes met het blokken in ieder geval.
pieter
Berichten: 12
Lid geworden op: 30 jun 2006, 00:00

Bericht door pieter »

ik ga voor de 4e keer nu hopelijk lukt het nu
eerste maal 40/50 en 2e en 3e keer 38/50
GRO
Administrator
Berichten: 12761
Lid geworden op: 26 mar 2005, 00:00

Bericht door GRO »

Lees toch eerst even mijn antwoord op jouw vraag van vandaag onder RIJBEWIJS B.

Ik geef je het advies eerst alles grondig te leren.
Plaats reactie