Praktijkexamen is achteraf nietig verklaard!

Alles i.v.m. praktijkopleiding en examen.
Sharule
Berichten: 2
Lid geworden op: 15 apr 2011, 18:48

Praktijkexamen is achteraf nietig verklaard!

Bericht door Sharule »

Ok in 2007 behaalde ik m'n voorlopig rijbewijs 36 maanden met vrije begeleiding.

Na 2 mislukte pogingen moest ik dus 6u rijles volgen, maar ik heb dan 6 maand in NL gestudeerd en het kwam er niet van.
Wanneer ik terug was, was mijn voorlopig dus vervallen en moest ik m'n theorie opnieuw doen. Ik dacht voorlopig vervallen = theorie vervallen = praktijk vervallen. Logisch toch? Ok misschien niet eerlijk maar ja ik heb ook 3!! gewacht.

Dus ik doe m'n theorie opnieuw, krijg volledig nieuw dossier en voorlopig rijbewijs en ik boek een datum om m'n praktijk te doen. 14.10u vandaag, ik mag beginnen, rij perfect en kom terug op de centra; Goed goed! zei m'n instructeur en hij ging naar binnen.
Even later kwam ie naar buiten en vroeg hij, heb je 6u gevolgd? Ik heel m'n uitleg doen enzo. Nee zegtie je examen is nietig omdaje 6u moest pakken eerst..
Ik vroeg nog en zou je mij erdoor laten, hij wou niet antwoorden en zei mag ik niet zeggen, wel reed je niet constant op de snelweg. ik reed 120 en dan in bochten enzo mss 100, jahh voor die kilometer op de snelweg en 2 vaksweg en veel bochten en slechte staat van de baan (er was zelfs een bord met 300m slecht wegdek) gaje toch niet scheuren aan 120?
Ze hebben m'n examen van vandaag geannuleerd (dus als niet plaatsgevonden) en gaven m'n geld terug..

Wat denken jullie?

PS. dit was in Rijcentra Moorsele-Wevelgem
de rijprof
Medewerker
Berichten: 8352
Lid geworden op: 01 jul 2008, 00:24
Contacteer:

Re: Praktijkexamen is achteraf nietig verklaard!

Bericht door de rijprof »

6 uur rijles, in een erkende rijschool na 2 mislukkingen, blijven zelfs als je een ander voorlopig rijbewijs aanvraagt.
Normaal zou de examinator moeten zien dat je geen 6 uur hebt gevolgd vóór je aan het examen begint.
http://www.derijprof.be - Zoekend kijken, doet je veiliger en vlotter rijden
Sharule
Berichten: 2
Lid geworden op: 15 apr 2011, 18:48

Re: Praktijkexamen is achteraf nietig verklaard!

Bericht door Sharule »

Wet is wet, maar leuk is anders. 6u terwijl ik perfect kan rijden :p
GRO
Administrator
Berichten: 12761
Lid geworden op: 26 mar 2005, 00:00

Re: Praktijkexamen is achteraf nietig verklaard!

Bericht door GRO »

Wat denken jullie?
Je had jezelf veel moeite en ergernis bespaard als je vooraf ons praktijkboek eens had doorgenomen. Daarin staat uitgelegd dat je sowieso eerst die 6 uur praktijkles moest volgen.
Veel succes de volgende keer.

DOWNLOAD HET PRAKTIJKBOEK NAAR JE COMPUTER (info)

Afbeelding
Inazuma
Berichten: 11360
Lid geworden op: 04 mei 2006, 00:00

Re: Praktijkexamen is achteraf nietig verklaard!

Bericht door Inazuma »

Sharule schreef:Wet is wet, maar leuk is anders. 6u terwijl ik perfect kan rijden :p
Je bent nog maar eens een slachtoffer van Landuyts belabberde wetgevend werk ...

Enerzijds heeft hij wel bepaald dat eigenlijk alles opnieuw begint als je voorlopige rijbewijs vervallen geraakt, anderzijds blijven sommige regeltjes wel gelden ...
Epco
Berichten: 24
Lid geworden op: 30 mar 2011, 13:01

Re: Praktijkexamen is achteraf nietig verklaard!

Bericht door Epco »

Sharule schreef:terwijl ik perfect kan rijden :p
Een perfecte chauffeur. Ik dacht niet dat het bestond.
qbertq
Berichten: 129
Lid geworden op: 14 aug 2008, 23:33
Locatie: Antwerpen

Re: Praktijkexamen is achteraf nietig verklaard!

Bericht door qbertq »

terwijl ik perfect kan rijden :p
ja hoedje af, dat durf ik van mezelf niet zeggen.
sinds de jaren 80tig van de vorige eeuw rij ik hier al rond maar perfect verre van :lol:
Griaß Euch die Madeln, Servas die Buam!
Plaats reactie