Praktijkexamen is achteraf nietig verklaard!

Alles i.v.m. praktijkopleiding en examen.
Sharule
Berichten: 2
Lid geworden op: 15 apr 2011, 18:48

Praktijkexamen is achteraf nietig verklaard!

Bericht door Sharule »

Ok in 2007 behaalde ik m'n voorlopig rijbewijs 36 maanden met vrije begeleiding.

Na 2 mislukte pogingen moest ik dus 6u rijles volgen, maar ik heb dan 6 maand in NL gestudeerd en het kwam er niet van.
Wanneer ik terug was, was mijn voorlopig dus vervallen en moest ik m'n theorie opnieuw doen. Ik dacht voorlopig vervallen = theorie vervallen = praktijk vervallen. Logisch toch? Ok misschien niet eerlijk maar ja ik heb ook 3!! gewacht.

Dus ik doe m'n theorie opnieuw, krijg volledig nieuw dossier en voorlopig rijbewijs en ik boek een datum om m'n praktijk te doen. 14.10u vandaag, ik mag beginnen, rij perfect en kom terug op de centra; Goed goed! zei m'n instructeur en hij ging naar binnen.
Even later kwam ie naar buiten en vroeg hij, heb je 6u gevolgd? Ik heel m'n uitleg doen enzo. Nee zegtie je examen is nietig omdaje 6u moest pakken eerst..
Ik vroeg nog en zou je mij erdoor laten, hij wou niet antwoorden en zei mag ik niet zeggen, wel reed je niet constant op de snelweg. ik reed 120 en dan in bochten enzo mss 100, jahh voor die kilometer op de snelweg en 2 vaksweg en veel bochten en slechte staat van de baan (er was zelfs een bord met 300m slecht wegdek) gaje toch niet scheuren aan 120?
Ze hebben m'n examen van vandaag geannuleerd (dus als niet plaatsgevonden) en gaven m'n geld terug..

Wat denken jullie?

PS. dit was in Rijcentra Moorsele-Wevelgem
de rijprof
Medewerker
Berichten: 8352
Lid geworden op: 01 jul 2008, 00:24
Contacteer:

Re: Praktijkexamen is achteraf nietig verklaard!

Bericht door de rijprof »

6 uur rijles, in een erkende rijschool na 2 mislukkingen, blijven zelfs als je een ander voorlopig rijbewijs aanvraagt.
Normaal zou de examinator moeten zien dat je geen 6 uur hebt gevolgd vóór je aan het examen begint.