proefexamen rijbewijs B

Vragen over de leerstof i.v.m. het Rijbewijs B.
misjenemo
Berichten: 26
Lid geworden op: 19 jan 2011, 08:10

proefexamen rijbewijs B

Bericht door misjenemo »

ik begrijp het niet ik had A geantwoord
maar was dus B opeenvolgende verhoogde inrichtingen?

Proefexamen B

Vraag 1

Gratis Rijbewijs Online 447 Wat betekent deze combinatie van verkeersborden?

A/250 meter verder is een verhoogde inrichting.
B/Over een afstand van 250 meter zijn opeenvolgende verhoogde inrichtingen
C/Een verhoogde inrichting die 250 meter lang is


Fout
Juist = B
Theorie: VERKEERSBORDEN
misjenemo
Berichten: 26
Lid geworden op: 19 jan 2011, 08:10

Re: proefexamen rijbewijs B

Bericht door misjenemo »

dat blauw bordje met 250m dat eronder staat telt eigenlijk voor de lengte als ik het lees bij de theorie?dus dan is zowel mijn antw als juiste antwoord zogezegd niet juist?
Wouter
Berichten: 2119
Lid geworden op: 01 okt 2007, 16:45
Locatie: Olen

Re: proefexamen rijbewijs B

Bericht door Wouter »

Ik vind je uitleg nogal moeilijk te begrijpen. Vooral als je hier de combinatie van verkeersborden uit de vraag niet bijplaatst, is het nogal moeilijk om een goed antwoord te geven.

Maar ik ga toch proberen: volgens mij verwar je deze twee onderborden (het verschil zit hem in de pijlen):

Afbeelding
De waarschuwing voor het gevaar, geldt voor heel deze afstand.
Als dit bord onder een waarschuwingsbord voor een verhoogde inrichting wordt geplaatst, wil dat zeggen dat men waarschuwt dat er over de volledige 10km, verhoogde inrichtingen liggen. (Er liggen dus meerdere, opeenvolgende verhoogde inrichtingen)

Afbeelding
Dit bord duidt de afstand aan van het bord, tot de plaats waar het gevaar zich effectief bevindt.
Gecombineerd met een waarschuwingsbord voor een verhoogde inrichting, wil dit dus zeggen "over 200m is er een verhoogde inrichting".

OPMERKING: de afstanden op de borden die hier afgebeeld zijn, zijn maar voorbeelden, dat kunnen dus ook andere zijn.
"Chances are if you need both hands to do something, your brain should be in on it too." - Ellen DeGeneres: Here and Now (2003)
GRO
Administrator
Berichten: 12761
Lid geworden op: 26 mar 2005, 00:00

Re: proefexamen rijbewijs B

Bericht door GRO »

Afbeelding Vraag 447

De twee pijltjes naar omhoog naast de 250 hebben dus ook een betekenis.
Tijdens het examen daarop goed letten.
Wouter
Berichten: 2119
Lid geworden op: 01 okt 2007, 16:45
Locatie: Olen

Re: proefexamen rijbewijs B

Bericht door Wouter »

misjenemo schreef:t blauw bordje met 250m dat eronder staat telt eigenlijk voor de lengte als ik het lees bij de theorie?dus dan is zowel mijn antw als juiste antwoord zogezegd niet juist?
Ben je misschien nog wat in de war door dit zinnetje op de theoriepagina's:
- De lengte van een gevaarlijk gedeelte van de openbare weg kan aangeduid worden door een onderbord van volgend model:
Afbeelding
Dit wil dus niet zeggen dat de verhoogde inrichting 10km lang is (antwoord C).

Bekijk het zo:
stel dat er voor overstekend wild gewaarschuwd werd, dan gaat het ook niet om 1 hert van 10km lang :) Dan zou dat ook gaan om eventueel meerdere herten, waar je over een afstand van 10km voor moet opletten.
Hetzelfde hier met de verhoogde inrichtingen.
"Chances are if you need both hands to do something, your brain should be in on it too." - Ellen DeGeneres: Here and Now (2003)
misjenemo
Berichten: 26
Lid geworden op: 19 jan 2011, 08:10

Re: proefexamen rijbewijs B

Bericht door misjenemo »

haha ja dat is ook waar...had zover nog niet gedacht..
bert.covens
Berichten: 4191
Lid geworden op: 13 sep 2009, 10:11
Locatie: hemiksem

Re: proefexamen rijbewijs B

Bericht door bert.covens »

Afbeelding

Deze verkeersborden betekenen dus:

Na 150 meter liggen er verhoogde inrichtingen, en dit gedurende een afstand van 250 meter.

(gevaarsborden staan immers op 150 meter voor het gevaar, tenzij aangeduid door Afbeelding)
Goed autorijden, betekent vooral ook aan anderen denken
Tanja
Berichten: 67
Lid geworden op: 16 okt 2010, 13:43

Re: proefexamen rijbewijs B

Bericht door Tanja »

vraagje. bij vraag 33 bij proefexamen rijbewijs B
heb de vraag

231
--------------------------------------------------------------------------------
Wat doe je allereerst als je op een plaats komt waar net een ongeval is gebeurd?

A/Je plaatst een gevarendriehoek
B/Je ontsteekt de vier knipperlichten van je auto
C/Je belt de hulpdiensten

ik had A gezegd, maar de pc zegt juist=B.
en net had ik het wel juist met de gevarendriekhoek eerst te zetten.
Moet je nu gevarendriehoek zetten als je zelf een ongeluk hebt gehad met alleen blikschade en als je het ziet of er aan komt de knipperlichten ?
Wouter
Berichten: 2119
Lid geworden op: 01 okt 2007, 16:45
Locatie: Olen

Re: proefexamen rijbewijs B

Bericht door Wouter »

Je moet gewoon even logisch nadenken.
Wanneer er een ongeval is gebeurd, is absolute regel nummer 1 dat je moet zorgen dat er niet nóg een ongeval gebeurd, dus je moet zo snel en zo goed mogelijk aan andere weggebruikers duidelijk maken dat er gevaar is.
Wat is dan de snelste manier, eerst je gevarendriehoek gaan pakken en 30m (of 100m op een autosnelweg) teruglopen om die te zetten, of gewoon snel op het knopje van de 4 knipperlichten duwen?

Wat je hiermee bedoelt snap ik niet goed:
Tanja schreef:en net had ik het wel juist met de gevarendriekhoek eerst te zetten.
"Chances are if you need both hands to do something, your brain should be in on it too." - Ellen DeGeneres: Here and Now (2003)
Tanja
Berichten: 67
Lid geworden op: 16 okt 2010, 13:43

Re: proefexamen rijbewijs B

Bericht door Tanja »

ja idd was ff logisch na denken.
net had ik een vraag ook met een ongeluk en daar moest ik dan eerst mijn gevarendriekhoek zetten..
daarom dat ik het nu ff niet begreep.
Wouter
Berichten: 2119
Lid geworden op: 01 okt 2007, 16:45
Locatie: Olen

Re: proefexamen rijbewijs B

Bericht door Wouter »

Tanja schreef:ja idd was ff logisch na denken.
net had ik een vraag ook met een ongeluk en daar moest ik dan eerst mijn gevarendriekhoek zetten..
daarom dat ik het nu ff niet begreep.
Misschien waren de vraag of de antwoordmogelijkheden toen toch lichtjes anders? Mja, als je die vraag niet meer exact weet dan kunnen wij je jammer genoeg ook niet echt verder helpen...

Het zit hem in de examenvragen soms echt in kleine details, héél aandachtig lezen en goed interpreteren wat er staat is dus steeds de boodschap! Soms kom je 2 bíjna dezelfde vragen tegen, en dan is de verleiding natuurlijk groot om te denken "ah dat heb ik al eens gehad", maar zo lopen de eigenlijk onnodige fouten natuurlijk al gauw op. Elke vraag goed apart lezen en apart beredeneren aan de hand van wat je geleerd hebt, niet aan de hand van een eerdere vraag die er sterk op gelijkt.
Neem telkens rustig de tijd om na te denken, en je komt er wel. Het gaat er tenslotte niet om zo snel mogelijk klaar te zijn :)
"Chances are if you need both hands to do something, your brain should be in on it too." - Ellen DeGeneres: Here and Now (2003)
Tanja
Berichten: 67
Lid geworden op: 16 okt 2010, 13:43

Re: proefexamen rijbewijs B

Bericht door Tanja »

ja doe ik :-) en zitten doordenkers bij ja..
op proefexamens al elke keer geslaagd :-D
dus hoop dat het gaat lukken morgen. :mrgreen:
Wouter
Berichten: 2119
Lid geworden op: 01 okt 2007, 16:45
Locatie: Olen

Re: proefexamen rijbewijs B

Bericht door Wouter »

Alvast veel succes ermee :)
"Chances are if you need both hands to do something, your brain should be in on it too." - Ellen DeGeneres: Here and Now (2003)
Plaats reactie