Deze snap ik toch niet zo goed (voorrang)

Vragen over de leerstof i.v.m. het Rijbewijs B.
Sebbe73
Berichten: 51
Lid geworden op: 10 dec 2010, 20:18

Deze snap ik toch niet zo goed (voorrang)

Bericht door Sebbe73 »

Afbeelding

B moet voorrang verlenen omwille van het verkeersbord en de haaientanden, dat lijkt me logisch. A komt van links en C komt van rechts; waarom heeft één van beiden dan voorrang? Moest A bijvoorbeeld rechtdoor rijden en C willen indraaien of zo, dan zou ik het snappen, maar nu begrijp ik toch niet zo goed waarom A voorrang heeft boven C.

Het zal wel kloppen, maar kan iemand het mij uitleggen? Thanks.
Sebbe73
Berichten: 51
Lid geworden op: 10 dec 2010, 20:18

Re: Deze snap ik toch niet zo goed (voorrang)

Bericht door Sebbe73 »

sorry double post, kan deze precies niet verwijderen
Wouter
Berichten: 2119
Lid geworden op: 01 okt 2007, 16:45
Locatie: Olen

Re: Deze snap ik toch niet zo goed (voorrang)

Bericht door Wouter »

Zou met auto C dan niet die auto op de oprit bedoeld worden? Ik zie voor de rest eigenlijk geen auto...
"Chances are if you need both hands to do something, your brain should be in on it too." - Ellen DeGeneres: Here and Now (2003)
Sebbe73
Berichten: 51
Lid geworden op: 10 dec 2010, 20:18

Re: Deze snap ik toch niet zo goed (voorrang)

Bericht door Sebbe73 »

accer schreef:Zou met auto C dan niet die auto op de oprit bedoeld worden? Ik zie voor de rest eigenlijk geen auto...
Aaaaaaach, natuurlijk, ik had die auto op de oprit eigenlijk zelfs niet goed gezien; ik dacht dat met C een auto net buiten beeld werd bedoeld (komt ook wel af en toe eens voor) en die dus van rechts komt.

Oké, als die op een oprit staat heeft hij natuurlijk geen voorrang en is A perfect logisch. Hmm, misschien toch maar beter een loep meenemen naar het examen morgen :)
Plaats reactie