Quote: Ik heb geen idee of ze dat zomaar mogen, maar persoonlijk vind ik het een mooie zaak. Die dingen zijn niet ontworpen om sneller te gaan, en worden er onveilig door.
Als een bromfiets 90 km/uur haalt of nog harder (komt voor) dan mogen ze die van mij ook rustig in beslag nemen. Enerzijds omdat de bromfietsen niet ontworpen zijn voor deze snelheden, anderzijds om de pubers te behoeden voor ellende (verzekering die niet betaald wanneer er iets voorvalt). Ik ga niet akkoord met het vernietigen van bromfietsen. Ze kunnen beter die bromfietsen herstelln naar een snelheid die de brommer technisch aankan en verkopen voor een goede prijs en de winst aan een goed doel geven(het liefst in eigen land, hier is nog genoeg ellende door locaal geldtekort).
Vernietiging vind ik bezopen.
Zo wordt er ook veel voedsel vernietigd. Tegenwoordig is er in Nederland bij veel bedrijven de goede gewoonte ontstaan om dit voedsel te geven aan de mensen die het kunnen gebruiken.
Ik moet je wel even tegenspreken dat die dingen niet ontworpen zouden zijn om sneller te rijden dan 45 km/uur, dat is gewoon niet waar.
De wetgeving verschilt in de verschillende landen en de fabricanten maken niet voor elk land andere bromfietsen. Doorgaans zijn ze ontworpen om veilig te kunnen rijden tot iets boven de 70 km/uur en worden er truucjes toegepast om de snelheid te beperken voor de individuele landjes.
Ik wil hiermee de mensen niet aanmoedigen om de snelheidsbeperking van hun bromfiets terug ongedaan te maken, dat is vragen om problemen als is het maar omwille van de politie en de verzekering die niet uitbetaald bij ongelukken.
Hoe klote het ook is, zorg er voor dat de bromfiets in orde is. Het bespaart je een hoop ellende.