Bromfiets --> pressen

Plaats hier andere vragen die niet meteen met de leerstof te maken hebben.
sailor11647
Berichten: 17
Lid geworden op: 18 okt 2006, 00:00

Re: Bromfiets --> pressen

Bericht door sailor11647 »

Clio-Tuning schreef: Zoals deze persoon heeft meegemaakt:
Persoon heeft lang gespaard om hem een mooie nieuwe brommer te kopen, een verzekering te betalen, een rijbewijs te halen,... en iets op te drijven...
niet vergeten dat een opgedreven brommer niet in orde is met verzekering en inschrijving
zijn rijbewijs zal ook niet in orde zijn, anders had hij een moto gekocht

in dat geval denk ik wel dat de brommer verbeurd veklaard kan worden
beter een slechte dag op zee
dan een goede dag op het werk
Clio-Tuning
Berichten: 130
Lid geworden op: 27 okt 2005, 00:00

Bericht door Clio-Tuning »

Rafael schreef: Ik heb geen idee of ze dat zomaar mogen, maar persoonlijk vind ik het een mooie zaak. Die dingen zijn niet ontworpen om sneller te gaan, en worden er onveilig door. Je zorgt er ook voor dat andere weggebruikers foute inschattingen gaan maken, je ziet zo'n ding afkomen, normaal aan 45km/u, maar als het dan blijkt dat het 90km/u gaat, kan het wel eens zijn dat zo'n ding zich in je flank boort.
Er zijn bromfietsen waarvan het kader identiek is de moto uitvoering (125cc).

Dus als je een bromfiets ziet afkomen kan het evengoed een (lichte) moto zijn.

Als ze extreem opgedreven zijn mogen ze van mij ook gerust geplet worden.

Het gaat er eigenlijk om of de politie dat wel mag, zonder eerst voor de rechtbank te verschijnen.

Ik dacht dat het altijd als volgt ging:
- brommer wordt voor een max. duur van 30 dagen in beslag genomen
- voor de rechtbank komen, rechter spreekt straf uit


Maar dat de politie beslist dat de bromfiets meteen de persmachine invliegt wil ik maar niet geloven dat zij dat mogen...
Hier had ik graag meer duidelijkheid over gehad.
Rafael
Administrator
Berichten: 2641
Lid geworden op: 12 jan 2006, 00:00

Bericht door Rafael »

Ik heb geen idee of ze dat zomaar mogen, maar persoonlijk vind ik het een mooie zaak. Die dingen zijn niet ontworpen om sneller te gaan, en worden er onveilig door. Je zorgt er ook voor dat andere weggebruikers foute inschattingen gaan maken, je ziet zo'n ding afkomen, normaal aan 45km/u, maar als het dan blijkt dat het 90km/u gaat, kan het wel eens zijn dat zo'n ding zich in je flank boort.
Clio-Tuning
Berichten: 130
Lid geworden op: 27 okt 2005, 00:00

Bromfiets --> pressen

Bericht door Clio-Tuning »

Ik heb al van verschillende personen horen vertellen dat de politie in hun regio een opgedreven brommer wel eens de pres ingooien...

Zoals deze persoon heeft meegemaakt:
Persoon heeft lang gespaard om hem een mooie nieuwe brommer te kopen, een verzekering te betalen, een rijbewijs te halen,... en iets op te drijven...

Persoon had nooit eerder problemen met de politie, tot de dag dat hij tegengehouden werd met zijn bromfiets.

Bromfiets bleek (veel) te snel te rijden, werd in beslag genomen en werd tot een blokje metaal geplet.


Ik vraag mij echt af of de politie daartoe wel bevoegd is.
Als het bvb in Roeserlare mag, mag het toch ook elders in het land? Of verschillen de wetten van regio tot regio?

Kom aub niet af dat het een fabeltje... die jongen zijn brommer heeft de pletmachine gezien zonder voor de rechter te komen.
Benny Stinkens
Administrator
Berichten: 6824
Lid geworden op: 27 apr 2005, 00:00
Locatie: Dilsen

Bericht door Benny Stinkens »

Quote: Het gaat er eigenlijk om of de politie dat wel mag, zonder eerst voor de rechtbank te verschijnen.
Dit is dus de eigenlijke vraag, en zover ik weet mag de politie zoiets niet.
En hoop dat Patte ons een beetje meer uitleg geeft.
Quote: Kom aub niet af dat het een fabeltje... die jongen zijn brommer heeft de pletmachine gezien zonder voor de rechter te komen.
Ik kan me niet van de indruk ontdoen dat dit een fabeltje is.

@Clio-Tuning,

Ben jij er wel zeker van dat de persoon die je dat vertelde je het juiste verhaal heeft verteld
Bezit paardenkrachten onder je motorkap, stop een tijger in je tank, maar wees geen ezel achter het stuur.
BBB
Berichten: 594
Lid geworden op: 12 feb 2006, 00:00

Bericht door BBB »

Quote: Ik heb geen idee of ze dat zomaar mogen, maar persoonlijk vind ik het een mooie zaak. Die dingen zijn niet ontworpen om sneller te gaan, en worden er onveilig door.
Als een bromfiets 90 km/uur haalt of nog harder (komt voor) dan mogen ze die van mij ook rustig in beslag nemen. Enerzijds omdat de bromfietsen niet ontworpen zijn voor deze snelheden, anderzijds om de pubers te behoeden voor ellende (verzekering die niet betaald wanneer er iets voorvalt). Ik ga niet akkoord met het vernietigen van bromfietsen. Ze kunnen beter die bromfietsen herstelln naar een snelheid die de brommer technisch aankan en verkopen voor een goede prijs en de winst aan een goed doel geven(het liefst in eigen land, hier is nog genoeg ellende door locaal geldtekort).
Vernietiging vind ik bezopen.
Zo wordt er ook veel voedsel vernietigd. Tegenwoordig is er in Nederland bij veel bedrijven de goede gewoonte ontstaan om dit voedsel te geven aan de mensen die het kunnen gebruiken.

Ik moet je wel even tegenspreken dat die dingen niet ontworpen zouden zijn om sneller te rijden dan 45 km/uur, dat is gewoon niet waar.
De wetgeving verschilt in de verschillende landen en de fabricanten maken niet voor elk land andere bromfietsen. Doorgaans zijn ze ontworpen om veilig te kunnen rijden tot iets boven de 70 km/uur en worden er truucjes toegepast om de snelheid te beperken voor de individuele landjes.
Ik wil hiermee de mensen niet aanmoedigen om de snelheidsbeperking van hun bromfiets terug ongedaan te maken, dat is vragen om problemen als is het maar omwille van de politie en de verzekering die niet uitbetaald bij ongelukken.
Hoe klote het ook is, zorg er voor dat de bromfiets in orde is. Het bespaart je een hoop ellende.
Jozef
Medewerker
Berichten: 3992
Lid geworden op: 28 mar 2005, 12:02
Locatie: Schönau am Königssee (D)

Bericht door Jozef »

BBB schreef: Doorgaans zijn ze ontworpen om veilig te kunnen rijden tot iets boven de 70 km/uur
Ontworpen, jawel.

Ik vroeg me vroeger ook af waarom die bromfietsen hier dan niet sneller dan 45 km/h mogen kunnen rijden. Tot onze vriend Patte ons kwam vertellen dat de helft van die tuigen met touw en ijzerdraad aaneenhangen, en het een wonder is dat ze niet uit elkaar vallen.
Plaats reactie