achtermistlichten

Plaats hier andere vragen die niet meteen met de leerstof te maken hebben.
gast
Berichten: 1070
Lid geworden op: 21 dec 2006, 00:00

achtermistlichten

Bericht door gast »

kijk het is voor mij nog steeds niet duidelijk of achtermistlichten nu een toelating zijn of een verplichting, iemand van de makers heeft nog gezegd in juni 2006 dat het niet moet!! tijdens mist of felle regen maar dat het wel mag, en dan als ik mij vragen oplos op de site bij categorie Lichten En CLaxon dan heb je bij vraag 6 en vraag7 dat het wel MOET!! dit is nogal verwarrend zeg!
wat is het nu?
Bertje
Berichten: 491
Lid geworden op: 03 apr 2006, 00:00
Locatie: Lier

Bericht door Bertje »

Achtermistlichten moeten branden bij hevige regenval of mist als je rijdt. Als je geparkeerd staat mogen ze branden.
gast
Berichten: 1070
Lid geworden op: 21 dec 2006, 00:00

Bericht door gast »

neen dat klopt niet, kijk maar eens naar vraag 32 onder categorie lichten en claxon
Bertje
Berichten: 491
Lid geworden op: 03 apr 2006, 00:00
Locatie: Lier

Bericht door Bertje »

Vraag 32: &quotHet is mistig weer, maar de zichtbaarheid is nog 150 m. Mogen de 'achter'mistlampen branden?&quot

A. Het mag.
B. Het moet.
C. Het mag pas vanaf 100 meter.

Bij mist mag je inderdaad pas de mistlichten aansteken indien de zichtbaarheid minder dan 100m bedraagd maar indien dit zo is, zijn ze wel verplicht!

'Mogen' en 'moeten' kunnen, rekening houdend met de context en de vervoeging, andere betekenissen hebben dan de infinitief doet vermoeden.
gast
Berichten: 1070
Lid geworden op: 21 dec 2006, 00:00

Bericht door gast »

hoe zit het nu?
ik wil het echt wel weten kga morgen mijn examen gaan afleggen en als ek daar zo'n vraag heb kan ik wel klacht indienen oor! als die fout wordt gerekend...
gast
Berichten: 1070
Lid geworden op: 21 dec 2006, 00:00

Bericht door gast »

ok! dankje!
GRO
Administrator
Berichten: 12761
Lid geworden op: 26 mar 2005, 00:00

Bericht door GRO »

Quote: ik wil het echt wel weten kga morgen mijn examen gaan afleggen en als ek daar zo'n vraag heb kan ik wel klacht indienen oor! als die fout wordt gerekend...
Beste Gast,

Voor je praat over 'klacht indienen', geef ik je de raad eerst nog eens een paar jaar rechten te gaan studeren, dan zul je ontdekken dat je dat op voorhand verliest.

De wet verplicht jou immers niet om via deze site te studeren.
De wet zegt dat je de KB's die in het staatsblad verschenen zijn, moet kennen.
Lees ook even ALGEMENE VOORWAARDEN op de site.
Benny Stinkens
Administrator
Berichten: 6824
Lid geworden op: 27 apr 2005, 00:00
Locatie: Dilsen

Bericht door Benny Stinkens »

@ Eugeen,

Kan het ook zijn dat onze gast bedoeld dat hij zijn klacht wil indienen in het examencentrum omdat zij dus hem ten onrechte één punt afnemen
Bezit paardenkrachten onder je motorkap, stop een tijger in je tank, maar wees geen ezel achter het stuur.
Plaats reactie