Waarom moet je de L achteraan op de auto niet verwijderen ?

Vragen over de leerstof i.v.m. het Rijbewijs B.
Verslaafd aan L rijder

Re: Waarom moet je de L achteraan op de auto niet verwijderen ?

Bericht door Verslaafd aan L rijder »

Gast schreef:
de rijprof schreef:Het antwoord is reeds gegeven.

Okee;bedankt. :wink:

Je zie maar wat een kleine L achteraan op de wagen hang of plak heel veel kan betekenen als ze elke keer vergeten in de nieuwe voorlopig rijbewijs B wegcode wet te vermelden zaoals verplicht enz... Hopen dat er in de toekomst beterschap komt :?:
Dit was mijn antwoordt,maar was vergeten mijn nicknaam te plaatsen en nu ook de L aan gepast in antwoordt bericht.Dank.u.
bert.covens
Berichten: 4191
Lid geworden op: 13 sep 2009, 10:11
Locatie: hemiksem

Re: Waarom moet je de L achteraan op de auto niet verwijderen ?

Bericht door bert.covens »

leerautorijden schreef:Voormij is een auto L nog altijd een waarschuwing aan anderen weggebruikers,dat er een leerling aan leren auto rijden is en dat deze leerling onverwachts beweging kunnen doen of niet soms :?:
Dat klopt. Dan zouden anderen er dus een beetje rekening mee kunnen houden dat 't wat minder vlot gaat af en toe. Dat zo'n kandidaat wat onzeker is, wel 's stilvalt,... Een klein beetje begrip daarvoor.

Gevolg is echter geregeld het tegenovergestelde effect. Een rijschoolauto da's voor velen bvb ideaal om diens voorrang af te snoepen. Dan durven ze eindelijk die drukke voorrangsweg op.
Goed autorijden, betekent vooral ook aan anderen denken
Inazuma
Berichten: 11360
Lid geworden op: 04 mei 2006, 00:00

Re: Waarom moet je de L achteraan op de auto niet verwijderen ?

Bericht door Inazuma »

Verwijder je dan ook de ovaal met de B op je auto als je in het binnenland rondrijdt :?:

Die verplichting bestaat immers maar in het buitenland.
Stefan Peeters
Administrator
Berichten: 4321
Lid geworden op: 16 aug 2007, 11:37
Locatie: Wechelderzande

Re: Waarom moet je de L achteraan op de auto niet verwijderen ?

Bericht door Stefan Peeters »

Zonder te gaan uitweiden over de grond van de zaak, zie ik eerlijk gezegd het probleem niet. Het lijkt me alvast niet hinderlijk om iemand die al een rijbewijs heeft te zien rondrijden in een auto waar per ongeluk nog een "L" tegen de achterruit kleeft.
90% van de Belgische bestuurders, al dan niet in het bezit van een rijbewijs en/of gezond verstand, kan toch niet deftig met een auto rijden.
Voor mijn part hangen ze er dus allemaal een "L" in, het zal mij geen zorg zijn.

Langs de andere kant stel ik me dan ook de vraag of een rij-instructeur die met zijn rijschoolauto naar de frituur rijdt, ook de herkenningspunten moet verwijderen? Het bord op het dak eraf, de stickers eraf,... enfin, hij kan beter zijn frieten zelf snijden, dat kost minder moeite.

Ik rijd toevallig zelf af en toe met een voertuig waar in koeien van letters "OPLEIDING" op geschreven staat. Ik heb nog nooit verschil gemerkt tegenover het rijden met een voertuig waar de naam van een transportbedrijf op staat. Maar misschien kan ik dan ook niet goed rijden :mrgreen:

Met andere woorden: die "L" zal het verschil echt niet maken. Ik zie trouwens al op een kilometer afstand wie een leerlingbestuurder is, ook zonder een "L" in de auto...
Als ik zou willen dat je het begreep, legde ik het wel beter uit 8) (J. Cruijff)
! Spookrijder ?

Re: Waarom moet je de L achteraan op de auto niet verwijderen ?

Bericht door ! Spookrijder ? »

de rijprof schreef:Natuurlijk is een L bedoeld om een onderscheid te maken.
Bestuurders met een vast rijbewijs die de L even laten hangen of vergeten weg te halen, zullen toch een hele kleine minderheid zijn.

Het zou nogal gek zijn mocht je beboet worden omdat je de L bent vergeten weg te halen.
Omgekeerd kan dat wel, want dan moet je duidelijk kenbaar maken dat je leerling bent.

Ter vergelijk:
Je kan niet beboet worden om overdag met je dimlichten te rijden.
Je kan wel beboet worden als je 's nachts zonder dimlichten rijdt.


Beste Derijprof.

Dit is onzin ! Een persoon die de binnenspiegel gebruik ziet onmiddelijk in de achterruit van het voertuig dat er een L of geen L is aanwezig :!:


Met vriendelijke groeten.

Spookrijder. :wink:
Gast

Re: Waarom moet je de L achteraan op de auto niet verwijderen ?

Bericht door Gast »

Benny Stinkens schreef:Ik kan leerautorijden heel goed begrijpen.
De L dient namelijk om onderscheid te maken tussen leerlingen en mensen die reeds een rijbewijs bezitten.
Door het feit dat we "het vervelend" vinden, lees te lui zijn :wink: nemen we zelf dit verschil weg.

Anderzijds:
Voormij is een auto L nog altijd een waarschuwing aan anderen weggebruikers,dat er een leerling aan leren auto rijden is en dat deze leerling onverwachts beweging kunnen doen of niet soms
Ook mensen die reeds 100 jaar hun rijbewijs hebben kunnen een onverwachtse beweging doen, en ik weet niet voor wie ik het meeste moet uitkijken,
mensen die nog moeten leren rijden of mensen die denken dat ze het al kunnen. :idea:

Beste Benny Stinkens.


Er is toch een rij-instructeur die weet wat fout of juist is ! Gij bent zeker een erkende rij-instructeur :?:


Met vriendelijke groeten.

Spookrijder. :wink:
Stefan Peeters
Administrator
Berichten: 4321
Lid geworden op: 16 aug 2007, 11:37
Locatie: Wechelderzande

Re: Waarom moet je de L achteraan op de auto niet verwijderen ?

Bericht door Stefan Peeters »

! Spookrijder ? schreef:Dit is onzin ! Een persoon die de binnenspiegel gebruik ziet onmiddelijk in de achterruit van het voertuig dat er een L of geen L is aanwezig :!:
O ja? En wat wanneer de "L" niet op de achterruit, maar buiten op het voertuig geplakt is?
Als ik zou willen dat je het begreep, legde ik het wel beter uit 8) (J. Cruijff)
! Spookrijder ?

Re: Waarom moet je de L achteraan op de auto niet verwijderen ?

Bericht door ! Spookrijder ? »

Stefan Peeters schreef:Zonder te gaan uitweiden over de grond van de zaak, zie ik eerlijk gezegd het probleem niet. Het lijkt me alvast niet hinderlijk om iemand die al een rijbewijs heeft te zien rondrijden in een auto waar per ongeluk nog een "L" tegen de achterruit kleeft.
90% van de Belgische bestuurders, al dan niet in het bezit van een rijbewijs en/of gezond verstand, kan toch niet deftig met een auto rijden.
Voor mijn part hangen ze er dus allemaal een "L" in, het zal mij geen zorg zijn.

Langs de andere kant stel ik me dan ook de vraag of een rij-instructeur die met zijn rijschoolauto naar de frituur rijdt, ook de herkenningspunten moet verwijderen? Het bord op het dak eraf, de stickers eraf,... enfin, hij kan beter zijn frieten zelf snijden, dat kost minder moeite.

Ik rijd toevallig zelf af en toe met een voertuig waar in koeien van letters "OPLEIDING" op geschreven staat. Ik heb nog nooit verschil gemerkt tegenover het rijden met een voertuig waar de naam van een transportbedrijf op staat. Maar misschien kan ik dan ook niet goed rijden :mrgreen:

Met andere woorden: die "L" zal het verschil echt niet maken. Ik zie trouwens al op een kilometer afstand wie een leerlingbestuurder is, ook zonder een "L" in de auto...


Beste Stefan Peeters.


:evil: Gij vergelijk een L voertuig = L vrachtwagen :!: Wat voor een onzin is dat nu allemaal.

:twisted: Oja,gij bent een VDAB rij-instructeur zeker :?:


Met vreindelijke groeten.

Spookrijder. :wink:
! Spookrijder ?

Re: Waarom moet je de L achteraan op de auto niet verwijderen ?

Bericht door ! Spookrijder ? »

Best allemaal.


Kan iemand mij vertellen waar is de logica :?:

Een leerling moet achteraan het voertuig een L bevestigen.Maar waarom :?:

Een begeleider die het stuur overneemt of alleen met het voertuig rijdt moet achteraan de L niet verplicht verwijderen.Maar waarom :?: En waarom moeten ze dan een L op de markt brengen :?:

Jullie zeggen hier altijd dit en dat over je moet maar eens een rijbewijs B gaan behalen in het buitenland enz..Nu moet je in sommige landen verplicht de Lverwijderen als de begeleider enz.. het stuur overneemt en nu hoor ik jullie niet meer van dit en dat enz.. :?:

Spookrijder. :wink:
Stefan Peeters
Administrator
Berichten: 4321
Lid geworden op: 16 aug 2007, 11:37
Locatie: Wechelderzande

Re: Waarom moet je de L achteraan op de auto niet verwijderen ?

Bericht door Stefan Peeters »

Spookrijder, alias ik-weet-niet-wie-allemaal, je stelt nu dezelfde vraag voor de derde keer, waarschijnlijk ga je er zelf ook nog eens voor de derde keer op antwoorden onder nog een andere naam...

't Is goed geweest. Einde discussie.
Als ik zou willen dat je het begreep, legde ik het wel beter uit 8) (J. Cruijff)
! Spookrijder ?

Re: Waarom moet je de L achteraan op de auto niet verwijderen ?

Bericht door ! Spookrijder ? »

Stefan Peeters schreef:
! Spookrijder ? schreef:Dit is onzin ! Een persoon die de binnenspiegel gebruik ziet onmiddelijk in de achterruit van het voertuig dat er een L of geen L is aanwezig :!:
O ja? En wat wanneer de "L" niet op de achterruit, maar buiten op het voertuig geplakt is?

Dat is toch geen probleem.Als ze dan op de markt brengen,een L die gemaakt is zoals die van het nummerplaat die gemakkelijk kan bevestige worden op het voertuig van achter enz.. :wink:

:!: Problemen zijn er voor op te lossen enz..en met jullie jaren ervaring is dat toch geen probleem om goede idee te vinden hierover :!: :wink:


Met vriendelijke groeten.

Spookrijder. :wink:
! Spookrijder ?

Re: Waarom moet je de L achteraan op de auto niet verwijderen ?

Bericht door ! Spookrijder ? »

! Spookrijder ? schreef:
Stefan Peeters schreef:
! Spookrijder ? schreef:Dit is onzin ! Een persoon die de binnenspiegel gebruik ziet onmiddelijk in de achterruit van het voertuig dat er een L of geen L is aanwezig :!:
O ja? En wat wanneer de "L" niet op de achterruit, maar buiten op het voertuig geplakt is?

Dat is toch geen probleem.Als ze dan op de markt brengen,een L die gemaakt is zoals die van het nummerplaat die gemakkelijk kan bevestige worden op het voertuig van achter enz.. :wink:

:!: Problemen zijn er voor op te lossen enz..en met jullie jaren ervaring is dat toch geen probleem om goede idee te vinden hierover :!: :wink:


Met vriendelijke groeten.

Spookrijder. :wink:

:!: :!: :!: Ik ben in de openbare bib en wie daar allemaal komt ken ik niet.Maar ik vind deze gratisrijbewijsonline forum een heel goed forum en ik wil jullie allemaal bedanken voor de gratis goede tip die ik hier allemaal gelezen heb enz.. :!: :!: :!: Nog maals bedankt voor alles en doe zo verder met jullie gratisrijbewijsonline en forum en tot ziens.Danku. :wink:

Met vriendelijke groeten.

Spookrijder. :wink:
Gesloten