Voorlopig rijbewijs B ook geschikt voor brommer cat. B?

Vragen over de leerstof i.v.m. het Rijbewijs B.
AriadNe
Berichten: 4
Lid geworden op: 14 okt 2010, 13:12

Voorlopig rijbewijs B ook geschikt voor brommer cat. B?

Bericht door AriadNe »

Correct me if I'm wrong, maar ik had vernomen dat de regel die bepaald dat (behoudens je voor een bepaalde datum geboren was) je een apart rijbewijs diende te halen voor een brommer (indien je over rijbewijs B beschikte) afgeschaft was en je enkel een rijbewijs B diende te bezitten. (Mijn vroegere leerkrachte Nederlands zou me vasthebben voor deze zin).

Nu vraag ik me af of dezelfde regeling ook van toepassing is op een voorlopig rijbewijs B?

Alvast bedankt.
Stefan Peeters
Administrator
Berichten: 4321
Lid geworden op: 16 aug 2007, 11:37
Locatie: Wechelderzande

Re: Voorlopig rijbewijs B ook geschikt voor brommer cat. B?

Bericht door Stefan Peeters »

AriadNe schreef:de regel die bepaald dat (Mijn vroegere leerkrachte Nederlands zou me vasthebben voor deze zin).
Voor één DT-foutje? :lol:
AriadNe schreef:Nu vraag ik me af of dezelfde regeling ook van toepassing is op een voorlopig rijbewijs B?
Neen.
Je mag een bromfiets klasse B besturen met een definitief rijbewijs B, niet met een voorlopig rijbewijs B.
Als ik zou willen dat je het begreep, legde ik het wel beter uit 8) (J. Cruijff)
bert.covens
Berichten: 4191
Lid geworden op: 13 sep 2009, 10:11
Locatie: hemiksem

Re: Voorlopig rijbewijs B ook geschikt voor brommer cat. B?

Bericht door bert.covens »

Stefan Peeters schreef:Voor één DT-foutje?
Waarschijnlijk vooral omdat 't nogal een langgerekte zin is, denk ik. :mrgreen: Mijn oud-leraar zou mij gegarandeerd die zin opnieuw laten schrijven, met als voornaamste opdracht er 5,6 aparte zinnen van te maken of zoiets. (grapje, ps.: niet dat ik er m'n slaap voor liet)
Goed autorijden, betekent vooral ook aan anderen denken
de rijprof
Medewerker
Berichten: 8352
Lid geworden op: 01 jul 2008, 00:24
Contacteer:

Re: Voorlopig rijbewijs B ook geschikt voor brommer cat. B?

Bericht door de rijprof »

AriadNe schreef:ik had vernomen dat de regel die bepaald dat (behoudens je voor een bepaalde datum geboren was) je een apart rijbewijs diende te halen voor een brommer (indien je over rijbewijs B beschikte) afgeschaft was en je enkel een rijbewijs B diende te bezitten.
Ik heb vernomen dat vroeger, indien je enkel over rijbewijs B beschikte, je ook rijbewijs A3 nodig had om met een bromfiets te mogen rijden.
Een tijd geleden zou die wet afgeschaft zijn.
Vandaag zou je, enkel met een rijbewijs B, een personenauto én een bromfiets mogen besturen. Klopt dit?

Wat comma's en punten kunnen doen en een teletijdmachine doet ook wonderen :wink:
http://www.derijprof.be - Zoekend kijken, doet je veiliger en vlotter rijden
Gast

Re: Voorlopig rijbewijs B ook geschikt voor brommer cat. B?

Bericht door Gast »

bert.covens schreef:
Stefan Peeters schreef:Voor één DT-foutje?
Waarschijnlijk vooral omdat 't nogal een langgerekte zin is, denk ik. :mrgreen: Mijn oud-leraar zou mij gegarandeerd die zin opnieuw laten schrijven, met als voornaamste opdracht er 5,6 aparte zinnen van te maken of zoiets. (grapje, ps.: niet dat ik er m'n slaap voor liet)

Hehe, de mijne prees mijn prachtige zinnen en wenste me veel succes in de journalistiek, dermee. :mrgreen:
Maar internet = luiheid (een beetje toch) en ik vond de kern er wel in vervat, zodoende..


Bedankt voor de antwoorden!
Plaats reactie