verzekering....

Plaats hier andere vragen die niet meteen met de leerstof te maken hebben.
gast
Berichten: 1070
Lid geworden op: 21 dec 2006, 00:00

verzekering....

Bericht door gast »

hoy allemaal, ik vroeg me iets af....

word je rijbewijs gevraagd bij het aanvragen van een verzekering voor een motor??

Het zit zo... Ik heb een motor en ben nog bezig met het instuderen van de nodige leerstof, maar ik zou deze al willen verzekeren op mijn naam. Is dat mogelijk of zal ik toch moeten wachten tot ik m'n voorlopig rijbewijs in handen heb?

greetz
GRO
Administrator
Berichten: 12761
Lid geworden op: 26 mar 2005, 00:00

Bericht door GRO »

Neen
Patte
Berichten: 120
Lid geworden op: 02 nov 2005, 00:00

Bericht door Patte »

Het is géén vereiste om een rijbewijs te hebben bij het aanvragen van een verzekering. Zo zijn er verscheidene eigenaars van een voertuig die het voertuig inschrijven en verzekeren onder hun naam. Wel kan het zijn dat de verzekering dit informatief vraagt. Als je een voorlopig rijbewijs hebt kun je de gegevens hiervan, op vraag van uw verzekeringsmaatschappij, doorgeven. Eens je vast rijbewijs ontvangen kan je deze gegevens overmaken zodoende kunnen ze hun gegevens aanpassen.

Nog even de wetgeving meegeven:

Wet van 21 november 1989 betreffende de verplichte aansprakelijkheidsverzekering inzake motorrijtuigen

Artikel 2
°1. Tot het verkeer op de openbare weg en op terreinen die toegankelijk zijn voor het publiek of slechts voor een zeker aantal personen die het recht hebben om er te komen, worden motorrijtuigen alleen toegelaten indien de burgerrechtelijke aansprakelijkheid waartoe zij aanleiding kunnen geven, gedekt is door een verzekeringsovereenkomst die aan de bepalingen van deze wet voldoet en waarvan de werking niet is geschorst.
De verplichting tot het sluiten van de verzekering rust op de eigenaar van het motorrijtuig. Indien een andere persoon de verzekering heeft aangegaan, is de verplichting van de eigenaar geschorst voor de duur van de overeenkomst die door de andere persoon is gesloten
GRO
Administrator
Berichten: 12761
Lid geworden op: 26 mar 2005, 00:00

Bericht door GRO »

@ Patte,

Dank voor de iets meer uitgebreide info.
Patte
Berichten: 120
Lid geworden op: 02 nov 2005, 00:00

Bericht door Patte »

Ook nog wakker
sailor11647
Berichten: 17
Lid geworden op: 18 okt 2006, 00:00

Bericht door sailor11647 »

Patte schreef: Het is géén vereiste om een rijbewijs te hebben bij het aanvragen van een verzekering.
nogal normaal zou je denken
hoe zou een bedrijf anders zijn rollend materieel kunnen verzekeren

ik heb nog nooit een NV met een rijbewijs gezien
beter een slechte dag op zee
dan een goede dag op het werk
Plaats reactie