leren

Vragen over de leerstof i.v.m. het Rijbewijs B.
Tanja
Berichten: 67
Lid geworden op: 16 okt 2010, 13:43

Re: leren

Bericht door Tanja »

ok bedankt.
tekening is dus inhaalbeweging..
Tanja
Berichten: 67
Lid geworden op: 16 okt 2010, 13:43

Re: leren

Bericht door Tanja »

nou het word niet beter :( scores op oefenvragen blijven hezelfde ofwel dalen ze :(
en ik wil deze maand gaan proberen.. :roll:
de rijprof
Medewerker
Berichten: 8352
Lid geworden op: 01 jul 2008, 00:24
Contacteer:

Re: leren

Bericht door de rijprof »

Toch volhouden en blijven oefenen en herhalen. Het komt wel goed. :wink:
http://www.derijprof.be - Zoekend kijken, doet je veiliger en vlotter rijden
Tanja
Berichten: 67
Lid geworden op: 16 okt 2010, 13:43

Re: leren

Bericht door Tanja »

ja maar ben al sinds vorig bezoek elke dag 2 hoofdstukken elke keer aan he doen.. :s
dat lukt niet en ik heb ech geen maanden tijd. wil deze maand op gaan.
is echt belangerijk. anders zou ik zeggen ja is goed doe rustig verder
de rijprof
Medewerker
Berichten: 8352
Lid geworden op: 01 jul 2008, 00:24
Contacteer:

Re: leren

Bericht door de rijprof »

Probeer 1 hoofdstuk per dag, anders ga je teveel alles door elkaar halen.
http://www.derijprof.be - Zoekend kijken, doet je veiliger en vlotter rijden
Tanja
Berichten: 67
Lid geworden op: 16 okt 2010, 13:43

Re: leren

Bericht door Tanja »

ja kan ik doen. maar gaat lang duren.. :|
dus kan ik er naar fluiten om deze maand op te gaan..
ik blijf niet bezig :-s wil al maanden op
Jari
Berichten: 237
Lid geworden op: 23 nov 2009, 22:02
Locatie: Antwerpen

Re: leren

Bericht door Jari »

Is zelfstudie van papier / scherm eigenlijk wel de beste optie voor jou?
Misschien zou het je heel erg helpen als je theorielessen neemt of als iemand je zou helpen hiermee? Misschien begrijp je het gewoon sneller als je het hoort?
En als je het ziet... Bij elk verkeersbord dat je op straat tegenkomt zou je moeten kunnen zeggen wat het is. Bij alles wat je ziet gebeuren zou je moeten kunnen zeggen of dat goed of fout was en waarom.
Sommige mensen leren nu eenmaal beter in praktijk dan in theorie, dat kan he...
Tanja
Berichten: 67
Lid geworden op: 16 okt 2010, 13:43

Re: leren

Bericht door Tanja »

@jari

ik heb al alles geprobeerd.. een week theorie heb k gevolgd en dat is 100 euro vergooid.
want het was chinees en die leraar bekeek me nogal scheef als ik het niet begreep :-s dus wil ik niet nog eens terug naar toe.
boek, cd en nu internet met samenvatting op papier.
ja met die borden doe ik al. heb ooit zelfs mijn pa op iets moeten wijzen..
ik wil het zo graag !! denk dat ik het op dit moment nog nooit zo graag heb gehad dan paar maanden terug.
Heb er schrik voor maar het helpt me zo veel verder.
wil mijn lessen gwn doen.. de 20 uur..
Jetson
Berichten: 215
Lid geworden op: 11 okt 2009, 16:36
Locatie: Antwerpen

Re: leren

Bericht door Jetson »

Goed dat je nog niet opgegeven hebt! Gewoon blijven verder doen, rustig aan en je doel voor ogen houden, dan lukt het wel.
de rijprof
Medewerker
Berichten: 8352
Lid geworden op: 01 jul 2008, 00:24
Contacteer:

Re: leren

Bericht door de rijprof »

Zet jezelf niet onder stress. Neem je tijd. 1 maand, 2 maand, 3 maand, zolang dat nodig is tot je de leerstof echt goed kent.
Naar het examen gaan als je de leerstof nog niet goed kent, heeft geen zin want dan buis je toch en dan is dat ook weggesmeten geld.
http://www.derijprof.be - Zoekend kijken, doet je veiliger en vlotter rijden
Tanja
Berichten: 67
Lid geworden op: 16 okt 2010, 13:43

Re: leren

Bericht door Tanja »

@jetson

ja is een wonder voor mij... maar ga het stil aan wel doen. het word niet beter en heb gwn niet alle tijd meer.
anders zei ik het ook niet als ik er alle tijd voor had. zit er al paar maand op ondertussen. komt mijn oren wel uit dat het niet betert

@Rijprof
ja die tijd heb ik niet.. ik zit er al zo lang op !! is echt niet hoopvol :( ik kan niet meer opslaan dan ik nu doe..
want het geraakt niet hoger.
nee ik ga ook niet naar daar als het niet lukt, het word lukken of dan maar niet. heb ik dikke pech
maar ik blijf er niet nog eens maanden op zitten. :( dan ga ik helemaal stressen
wooter
Berichten: 450
Lid geworden op: 11 okt 2006, 00:00
Locatie: Limburg

Re: leren

Bericht door wooter »

@Tanja,

Je zit hier al 8 pagina's lang alle goede adviezen te negeren, en je eigen leermethode te ontwikkelen die klaarblijkelijk niet werkt.

Vervolgens leg je jezelf nog een onnodige tijdslimiet op, die je stress veroorzaakt. Dus niet alleen weet je dat je niet tegen stress kunt, maar zorg je zelf voor de oorzaak van die stress.

Ik stel dan ook voor dat je nu ter plekke opgeeft, want ik geef je op een briefje dat je tegen die zelf opgelegde deadline je leerstof niet kent en weer vrolijk buist. Jij wijt dat misschien aan de moeilijkheid van de leerstof, maar het legertje ervaringsdeskundigen weet wel beter.

Dus weeral hetzelfde advies: flikker die zelf opgelegde deadline de deur uit, en leer pas een volgend hoofdstuk als je een hoofdstuk volledig onder de knie hebt. En pas als je alle hoofdstukken onder de knie hebt, ga je een examen plannen.

@Anderen,

Zijn er geen mensen of rijscholen die privelessen voorzien? Ik herinner me dat 10 jaar terug iemand clandestien rijlessen gaf en ook 1-to-1 theorielessen. Is dat geen oplossing voor Tanja?
bert.covens
Berichten: 4191
Lid geworden op: 13 sep 2009, 10:11
Locatie: hemiksem

Re: leren

Bericht door bert.covens »

wooter schreef:@Tanja,

Weeral hetzelfde advies: flikker die zelf opgelegde deadline de deur uit, en leer pas een volgend hoofdstuk als je een hoofdstuk volledig onder de knie hebt. En pas als je alle hoofdstukken onder de knie hebt, ga je een examen plannen.
Hierin heb je helemaal gelijk.
wooter schreef: @Anderen,

Zijn er geen mensen of rijscholen die privelessen voorzien? Ik herinner me dat 10 jaar terug iemand clandestien rijlessen gaf en ook 1-to-1 theorielessen. Is dat geen oplossing voor Tanja?
Ik ken zo niemand die privélessen geeft, neen. En als ik 't goed voorheb, heeft Tanja reeds een theoriecursus in een rijschool achter de rug.

En tot slot: ik weet niet meteen of dit forum bedoeld is om adviezen te verstrekken mbt clandestiene rijlessen...
Goed autorijden, betekent vooral ook aan anderen denken
Tanja
Berichten: 67
Lid geworden op: 16 okt 2010, 13:43

Re: leren

Bericht door Tanja »

:shock: wooow dank u dat is lekker hard :?
zeg niet dat jullie ongelijk hebben. maar jullie snappen volgens mij niet hoe belangerijk het op dit moment voor mij is..
en als je iets wilt dan lukt het normaal toch ? ja bij mij niet en daar word ik dus nu zo pist van.
nu wil ik eens iets heel graag en dan lukt het gwn nog niet.

maar zal al zwijgen.. want amai.. :?:evil:

salu !!
Tanja
Berichten: 67
Lid geworden op: 16 okt 2010, 13:43

Re: leren

Bericht door Tanja »

als je dit kan sluiten, sluit het maar
Gesloten