Geslaagd !!!

Regelmatig plaatsen wij hier ontvangen e-mails van geslaagden.
Anouchka L.

Geslaagd !!!

Bericht door Anouchka L. »

-------Oorspronkelijk bericht-------

Van: Anouchka L.
Datum: 18-8-2010 0:05:36

Hallo !

Vandaag ben ik eindelijk, voor de allereerste keer, mijn theoretisch examen (voor rijbewijs B) gaan afleggen.
De voorbije jaren heb ik steeds van vrienden, familie, ... de tergende vraag "En, wanneer ga je voor je rijbewijs?" moeten aanhoren.
Telkens de examens op school daar waren zei ik "Oké, na de examens ga ik ervoor. Want dan zit ik toch in de leer-modus'" maar eens het zover was, ging het over tot "Ja, maar ik heb nu al zoveel geleerd.. nu verdien ik toch wel rust!".
Ik nam het rijbewijsboekje er dan steeds bij en nam het dan op een slakkentempo door. En ik moet eerlijk zijn: ik ben van nature gestresseerd als ik nog maar denk aan examens, testen, ... Ik kan pas naar een examen gaan als ik weet dat ik allés ken en met het rijbewijsboekje lukte dat absoluut niet!

Deze vakantie heb ik het anders aangepakt: ik heb de theorie bekeken op het internet. Toen ik de uitleg op jullie website las, werden een aantal dingen véél duidelijker en vooral: ik vond het makkelijker om het te onthouden! Soms worden dingen in het boek in zo'n lange tekst gegoten dat ik op het einde niet eens kon uitmaken wat ik nu juist moest kennen van heel die uitleg.. Maar op jullie website is dat niet zo: kort en bondig wordt alles uitgelegd - mijn lievelingsstijl !

Met jullie hulp was ik er dus klaar voor - nu alleen nog maar de stress overwinnen. Ik besloot dat ik ging proberen om 'dinsdag' mijn examen te gaan doen, maar ik ging het aan niemand vertellen. Want ik wist dat zodra er druk op gezet werd ("Ik mag niet falen anders is dat afgang" :D) dat ik het niet ging doen. Dus, vandaag - dinsdag, toen mijn moeder mij kwam ophalen van mijn werk vroeg ik haar gewoon of ze mij kon brengen naar Mollem omdat ik mijn kans wou wagen. Totaal verbaasd, maar tegelijkertijd heel blij, stemde mijn moeder in.

Onderweg had ik verschrikkelijke kriebels én de neiging steeds te roepen "DRAAI DE AUTO OM - IK DURF NIET!" maar ik heb toch doorgezet.

Uiteindelijk heb ik nu mijn theoretisch rijbewijs gehaald met een mooie 48/50 en heb ik vandaag - te pas en te onpas - "WHOOHOO!!" geroepen. Ik ben zoooo blij dat ik het eindelijk gedaan heb en dat allemaal met jullie hulp!

Groetjes!

Anouchka L.
1800 Vilvoorde