L en nog wat enkele vragen

Plaats hier andere vragen die niet meteen met de leerstof te maken hebben.
from2140

L en nog wat enkele vragen

Bericht door from2140 »

Ik heb vandaag mijn voorlopigrijbewijs B gehaald dankzij deze site.(dank u)

maar mijn vraag is nu als je zonder L rijd en je word tegen gehouden wat is de straf daarvan

of je word gepakt zonder beglijder.
Jozef
Medewerker
Berichten: 3992
Lid geworden op: 28 mar 2005, 12:02
Locatie: Schönau am Königssee (D)

Bericht door Jozef »

Met een voorlopig rijbewijs met begeleider mag je geen motorvoertuig besturen dat achteraan niet voorzien is van een L, of zonder begeleider.

Doe je het toch, dan bestuur je een voertuig waarvoor je niet over het vereiste (definitieve) rijbewijs beschikt.

Krachtens art. 30 van de verkeerswet kun je hiervoor gestraft worden met een geldboete van 1.100 tot 11.000 Euro (opdeciemen inbegrepen).

De straffen worden verdubbeld bij herhaling binnen het jaar te rekenen van de dag van de uitspraak van een vorig veroordelend vonnis dat in kracht van gewijsde is gegaan.
Clio-Tuning
Berichten: 130
Lid geworden op: 27 okt 2005, 00:00

Bericht door Clio-Tuning »

Freddie schreef: Heb al willen zien dat er van die sukkels op de baan zijn die het nodig vinden L'en te kloten, en rijschoolauto's zijn voor hen lucht.
Moeten ze nog rap afdraaien voor uw neus zodat gij lekker in de remmen kunt gaan...
Gewoon negeren
Ben ook aan het leren rijden en heb in Asse ook al wat meegemaakt. Het loopt er vrij stijl omhoog voor een heel druk kruispunt op te rijden.
Achter mij was al iemand aan het claxoneren en roepen omdat het niet snel genoeg ging. Eindelijk kon ik rustig en veilig doorrijden, meneertje achter mij met gierende banden weg.

Triestig...
Rafael
Administrator
Berichten: 2641
Lid geworden op: 12 jan 2006, 00:00

Bericht door Rafael »

Clio-Tuning schreef: Gewoon negeren
Ben ook aan het leren rijden en heb in Asse ook al wat meegemaakt. Het loopt er vrij stijl omhoog voor een heel druk kruispunt op te rijden.
Achter mij was al iemand aan het claxoneren en roepen omdat het niet snel genoeg ging. Eindelijk kon ik rustig en veilig doorrijden, meneertje achter mij met gierende banden weg.

Triestig...
Eens goed met lachen, jij kan auto rijden, en op een normale manier vertrekken, meneertje enkel door extra veel gas te geven om niet stil te vallen
Freddie
Berichten: 200
Lid geworden op: 01 sep 2006, 00:00
Locatie: Brugge

Bericht door Freddie »

Clio-Tuning schreef:
Freddie schreef: Heb al willen zien dat er van die sukkels op de baan zijn die het nodig vinden L'en te kloten, en rijschoolauto's zijn voor hen lucht.
Moeten ze nog rap afdraaien voor uw neus zodat gij lekker in de remmen kunt gaan...
Gewoon negeren
Ben ook aan het leren rijden en heb in Asse ook al wat meegemaakt. Het loopt er vrij stijl omhoog voor een heel druk kruispunt op te rijden.
Achter mij was al iemand aan het claxoneren en roepen omdat het niet snel genoeg ging. Eindelijk kon ik rustig en veilig doorrijden, meneertje achter mij met gierende banden weg.

Triestig...
idd, maar soms is't wel vervelend natuurlijk.
Voila zie, m'n attest in m'n pollen.
Morgen fotograaf dus en zaterdag gemeente

edit: voila zie, vanmorgen geweest. Die vent maakte hem toch wel voor mijn neus zeker 'K heb er dus goed aan gedaan om naar't stad zelf te gaan in plaats van hun bureake op sint-pieters
Freddie
Berichten: 200
Lid geworden op: 01 sep 2006, 00:00
Locatie: Brugge

Bericht door Freddie »

gewoon een zuignap aan uw raam hangen en de L op de hoedenplank leggen.

Agent: Waar is uwen L?
Gij: aah, oeps, hij is er net afgevallen blijkbaar.


Heb al willen zien dat er van die sukkels op de baan zijn die het nodig vinden L'en te kloten, en rijschoolauto's zijn voor hen lucht.
Moeten ze nog rap afdraaien voor uw neus zodat gij lekker in de remmen kunt gaan...

Vanmiddag m'n laatste rijles (heb 20u gevolgd). Morgen naar de fotograaf en het gemeentehuis. Hopelijk doen die mannen nen beetje door want bij iemand uit m'n straat duurde het 2 weken voordat z'n voorlopig rijbewijs klaar was
Jozef
Medewerker
Berichten: 3992
Lid geworden op: 28 mar 2005, 12:02
Locatie: Schönau am Königssee (D)

Bericht door Jozef »

Freddie schreef: gewoon een zuignap aan uw raam hangen en de L op de hoedenplank leggen.

Agent: Waar is uwen L?
Gij: aah, oeps, hij is er net afgevallen blijkbaar.
En dan maar hopen dat die agent het voor één keer door de vingers ziet. Want als je L niet duidelijk zichtbaar is langs achter, bega je dezelfde overtreding als wanneer je er geen hebt!
Quote: Heb al willen zien dat er van die sukkels op de baan zijn die het nodig vinden L'en te kloten, en rijschoolauto's zijn voor hen lucht.
Moeten ze nog rap afdraaien voor uw neus zodat gij lekker in de remmen kunt gaan...
Dat klopt. Droevige mentaliteit.
Quote:
Vanmiddag m'n laatste rijles (heb 20u gevolgd). Morgen naar de fotograaf en het gemeentehuis. Hopelijk doen die mannen nen beetje door want bij iemand uit m'n straat duurde het 2 weken voordat z'n voorlopig rijbewijs klaar was
Het onmogelijke doen ze onmiddellijk. Wonderen duren iets langer. En als je 2 Euro in hun spaarvarkentje steekt, kunnen ze zelfs toveren.
Plaats reactie