rollerbanken

Plaats hier andere vragen die niet meteen met de leerstof te maken hebben.
ikke123
Berichten: 10
Lid geworden op: 17 okt 2006, 00:00

Bericht door ikke123 »

sorry voor mijn taalgebruik ik zal wel is gaan kijken bij diene topic. ik was gewoon wat kwaad op de politie , want met die rollerbanken is wat vervelend.
Benny Stinkens
Administrator
Berichten: 6824
Lid geworden op: 27 apr 2005, 00:00
Locatie: Dilsen

Bericht door Benny Stinkens »

Ik wens je veel leesplezier Het is een hele boterham
Bezit paardenkrachten onder je motorkap, stop een tijger in je tank, maar wees geen ezel achter het stuur.
bibi585
Berichten: 954
Lid geworden op: 25 mei 2006, 00:00

Bericht door bibi585 »

instrukteurken
Berichten: 39
Lid geworden op: 17 aug 2006, 00:00

Bericht door instrukteurken »

met choco ?? dan vijf voor mij aub
Bertje
Berichten: 491
Lid geworden op: 03 apr 2006, 00:00
Locatie: Lier

Bericht door Bertje »

GRATIS RIJBEWIJS ONLINE Forum Index -&gt Andere vragen over het verkeersreglement -&gt Eisen van de rollen

Het gebekvecht mag je negeren, maar daarnaast staat er wat informatie die wel interessant voor je kan zijn.
Benny Stinkens
Administrator
Berichten: 6824
Lid geworden op: 27 apr 2005, 00:00
Locatie: Dilsen

Bericht door Benny Stinkens »

Quote: Het gebekvecht mag je negeren
@ikke 123
Bertje heeft groot gelijk dat je het gebekvecht mag negeren maar ook aan jou wil ik vragen om over agenten te praten en niet over &quotflikken&quot het wordt wel niet meer als scheldwoord bekeken maar ik wil hier wel geen nieuwe oorlog starten

En ook jou taalgebruik zou ik graag een beetje anders willen zien, we geven ons de moeite om wettekst om te zetten in mensentaal en jij stelt je vragen in het &quotchinnees voor beginners&quot

Neem mijn kritiek niet te persoonlijk maar een beetje moeite van beide kanten om verstaanbaar te zijn is aangenamer
Bezit paardenkrachten onder je motorkap, stop een tijger in je tank, maar wees geen ezel achter het stuur.
ikke123
Berichten: 10
Lid geworden op: 17 okt 2006, 00:00

rollerbanken

Bericht door ikke123 »

hallo , kwou is vrage of iemand weet wnnr de politie al een ander manier van testen van brommerkes , want die rollerbanken zijn best ni vertrouwbaar.
kzen is gecontroleerd geweest en die zei da mijn brommer iets boven de 55 km/h reed en die flik gaf mij een pv en zei tege mij inorde brenge dus ikke na de brommerzaak gaan late doen zkr 3 weken geduurd omdat daar druk was , dus elke dag zo 15 km fietse na school. best ni grppig , en toen ik mijn brommer gaan afhalen was zeiden die da die perfect 45 km/h en alles standaard was , dus ikke weer terug na die flik en zei da alles standaard is aan mijn brommer en perfect 45 km/h , dus zei hem terug gaan teste ma deze keer in edegem , dus weer gegaan en dan teste ma kem de snelheid ni gezien , ma ze zeiden dat et in orde was. kzen toch wa kwaad op die flikken!!!
als ze mij volgend keer teste en weer boven de 55 km/ h getest wa moe ek dan doen ?
Patte
Berichten: 120
Lid geworden op: 02 nov 2005, 00:00

Bericht door Patte »

Mogelijks zullen de testbanken van bij de politie en bij de bromfietshandelaar een aantal kilometers van elkaar verschillen verschillen. De vraag is nu wel welke het juiste is. Deze van de politie dienen althans te zijn geijkt!

Eerst en vooral is de vraag hoe de meting werd gedaan. Was dit in beladen toestand of in ledige toestand. Werd er al een percentage afgehouden? Verder mag niet elke politiefunctionaris zomaar een controle uitvoeren. Men dient in het bezit te zijn van een attest der opleiding Dienst Economische zaken
instrukteurken
Berichten: 39
Lid geworden op: 17 aug 2006, 00:00

Bericht door instrukteurken »

als ge wil weten hoeveel je snelheid is .. een tip
die digitale aanwijzers die je langs de weg ziet staan soms die zijn redelijk juist .. komen in ieder geval overeen met mijn gps dus ...
En een vriendelijke wijkagent waar ik vroeger woonde wist mij dat ook te vertellen
Jozef
Medewerker
Berichten: 3992
Lid geworden op: 28 mar 2005, 12:02
Locatie: Schönau am Königssee (D)

Bericht door Jozef »

instrukteurken schreef: als ge wil weten hoeveel je snelheid is .. een tip
die digitale aanwijzers die je langs de weg ziet staan soms die zijn redelijk juist .. komen in ieder geval overeen met mijn gps dus ...
En een vriendelijke wijkagent waar ik vroeger woonde wist mij dat ook te vertellen
Dat neemt evenwel niet weg dat, als je bromfiets op de rollen van de Politie te snel gaat (meer dan 53 km/h), je problemen krijgt, die niet zo eenvoudig op te lossen vallen.
Benny Stinkens
Administrator
Berichten: 6824
Lid geworden op: 27 apr 2005, 00:00
Locatie: Dilsen

Bericht door Benny Stinkens »

instrukteurken schreef: met choco ?? dan vijf voor mij aub
Neen met &quotmuizenstrontjes&quot
Bezit paardenkrachten onder je motorkap, stop een tijger in je tank, maar wees geen ezel achter het stuur.
nr.1

Bericht door nr.1 »

instrukteurken schreef: als ge wil weten hoeveel je snelheid is .. een tip
die digitale aanwijzers die je langs de weg ziet staan soms die zijn redelijk juist .. komen in ieder geval overeen met mijn gps dus ...
En een vriendelijke wijkagent waar ik vroeger woonde wist mij dat ook te vertellen
awel ik rijdt der volle gas en zag op die borden 42km/h , en moest is op de rollen , en wete wa , het ging 66 km/h min de weerstand 8 km/h komt het uit op 58 km/h wat dus echt niet kan vind ik persoonlijk dus brommer in beslag door de police.ik heb namelijk al met mijn advocaat gesproken , meer info weet ik pas de maandag.
Patte
Berichten: 120
Lid geworden op: 02 nov 2005, 00:00

Bericht door Patte »

Ik ben verbaasd over de afwijkingen die hier worden vastgesteld. Nu past de politie de normale procedure toe. De oplegging van een voertuig voor de duur van 30 dagen wordt bevolen door de magistraat.
JC
Berichten: 293
Lid geworden op: 22 feb 2006, 00:00

Bericht door JC »

De snelheid is ook altijd te controleren met een GPS. Ik zou toch opletten met de digitale borden langs de weg. Je moet er op een moment voorbij rijden dat hij enkel jou bromfiets controleert.

Voor de max. snelheid van bromfietsen zijn er nog een aantal factoren die meespelen. Een klein beetje bergop kan al een groot verschil uitmaken voor een bromfiets. Zelfs de benzine en mixolie die gebruikt wordt kan al een verschil van enkele km/u geven. Dan is er natuurlijk nog altijd de wind die ook een verschil kan geven.

Test dus met een GPS op een stuk weg, rechtdoor, met een lichtlopende wegbedekking en test in beide richtingen. Als de twee metingen zeer dicht bij elkaar liggen kan je redelijk zeker zijn van je snelheid.
Plaats reactie