verlopig rijbewijs

Vragen over de leerstof i.v.m. het Rijbewijs B.
tenpin

verlopig rijbewijs

Bericht door tenpin »

Ik ben met mijn theorie geslaagt op 30/04/2010, kan ik nu een afspraak maken voor 30/07/2010?

Nog een vraagje ik heb mijn zus als begelijder opgegeven maar blijkbaar heeft zij nog geen 8jaar haar rijbewijs kan dat nog aan gepast worden of maakt da ni uit me wie ik mijn examen ga doen?

vriendelijke groeten kenny
GRO
Administrator
Berichten: 12761
Lid geworden op: 26 mar 2005, 00:00

Re: verlopig rijbewijs

Bericht door GRO »

Als je met een begeleider examen gaat afleggen en die begeleider voldoet niet aan de eisen, dan mag je gewoon betalen en zonder examen af te leggen naar huis gaan.

Wil je zeggen dat je de voorbije maanden geoefend hebt met een begeleider die geen begeleider mocht zijn?
de rijprof
Medewerker
Berichten: 8352
Lid geworden op: 01 jul 2008, 00:24
Contacteer:

Re: verlopig rijbewijs

Bericht door de rijprof »

Ik ben met mijn theorie geslaagt op 30/04/2010, kan ik nu een afspraak maken voor 30/07/2010?

Nog een vraagje ik heb mijn zus als begelijder opgegeven maar blijkbaar heeft zij nog geen 8jaar haar rijbewijs kan dat nog aan gepast worden of maakt da ni uit me wie ik mijn examen ga doen?

vriendelijke groeten kenny
Afspaak maken voor wat??? Praktijkexamen???
Je moet minstens 3 maand in het bezit zijn van een voorlopig rijbewijs B.
Het is de datum van afgifte op je voorlopig rijbewijs dat je moet nakijken en daar dan minstens 3 maand bijtellen.
De vraag die je je moet stellen, is of je wel voldoende goed kunt rijden op slechts 3 maand tijd.
Meestal is 3 maand oefenen te weinig en de meesten oefenen toch enkele maanden langer.
Je hebt maximum 36 maand tijd.
Ga eens naar http://www.derijprof.be" target="_blank en kijk eens wat je allemaal moet kunnen voor het praktijkexamen.
Onderschat het praktijkexamen niet. Je moet echt heel behoorlijk kunnen rijden of je begint er best niet aan.

Wat betreft je begeleider, hoef je niemand te vermelden.
Je mag meerdere begeleiders hebben, zelfs onbeperkt veel.
Pa, ma, broer, zus, nonkel, tante, bompa, boma, vriend, vriendin, enz...
Voorwaarde als begeleider is dat hij/zij minstens 8 jaar een rijbewijs heeft en niet vervallen geweest van het recht tot sturen (rijbewijs ingetrokken) binnen de 3 jaar.
En verder kies je zoveel begeleiders als je maar wil.
http://www.derijprof.be - Zoekend kijken, doet je veiliger en vlotter rijden
Inazuma
Berichten: 11360
Lid geworden op: 04 mei 2006, 00:00

Re: verlopig rijbewijs

Bericht door Inazuma »

de rijprof schreef:Voorwaarde als begeleider is dat hij/zij minstens 8 jaar een rijbewijs heeft en niet vervallen geweest van het recht tot sturen (rijbewijs ingetrokken) binnen de 3 jaar.
En dat de begeleiders een Belgisch rijbewijs kunnen verkrijgen - wat er op neer komt dat ze officiëel in België moeten verblijven.
Mogen momenteel uiteraard ook niet vervallen zijn van het recht tot sturen.
Plaats reactie