L

Plaats hier andere vragen die niet meteen met de leerstof te maken hebben.
GRO
Administrator
Berichten: 12774
Lid geworden op: 26 mar 2005, 00:00

Bericht door GRO »

Beste,

Uiteraard dient de L om aan te geven dat iemand met het leerproces nog bezig is.

In de wegcode is men echter vergeten te vermelden dat de L moet weggehaald worden wanneer iemand die een rijbewijs heeft met de wagen rijdt.

Het is dus niet erg als zoon of dochter nog een tijdje met een L rijdt.
Jozef
Medewerker
Berichten: 3992
Lid geworden op: 28 mar 2005, 12:02
Locatie: Schönau am Königssee (D)

Bericht door Jozef »

Beste Jean-Marie,

Uw dochter is, net als U, van harte welkom op dit forum om haar kennis uit te breiden.

Ze mag zich desgewenst even goed in het Frans als in het Nederlands uitdrukken.

Met vriendelijke groeten,

Jozef
Philipd Jean Marie

L

Bericht door Philipd Jean Marie »

Goede middag,

Na mijn dochter met vrucht te hebben begeleid in het voorbereiden van haar examen om een rijbewijs te bekomen,

Heeft zij ook de test en rijexamen mogen bekronen met het resultaat, een echt rijbewijs i.p.v het voorlopige tijdens haar voorbereiding.

Daar zowel ik als vader en tevens ook mijn dochter zelf dachten dat het voorlopig ten opzichte van het verkeer, toch nog even zichtbaar mocht blijven dat zij een nieuwe jonge autobestuurder was.

Dachten wij voorlopig nog een tijdje dit via “ het wettelijke teken “Lâ€Â
gast
Berichten: 1070
Lid geworden op: 21 dec 2006, 00:00

Bericht door gast »

Sorry voor deze kick maar toch even om duidelijkheid vragen

Is het dus nu wel of niet strafbaar om als persoon in bezit van een rijbewijs met een L teken rond te rijden?

Ik heb nu namelijk mijn voorlopig rijbewijs (en mag zonder begeleider rijden wegens 20uur rijschool gevolgd te hebben) maar nu is het wel zo dat ik aan de auto van pa en ma zo'n L heb gekleefd. Als zij dus met hun wagen rijden hangt die L er ook op. En dit zou niet mogen?

Kunt u mij hierover duidelijkheid geven aub?

Groeten
Jozef
Medewerker
Berichten: 3992
Lid geworden op: 28 mar 2005, 12:02
Locatie: Schönau am Königssee (D)

Bericht door Jozef »

Het is niet verboden, en dus ook niet strafbaar om als titularis van een definitief rijbewijs met een L achteraan op de wagen te rijden.

Je mag het dus gerust doen.
Rafael
Administrator
Berichten: 2647
Lid geworden op: 12 jan 2006, 00:00

Bericht door Rafael »

Jozef schreef: Het is niet verboden, en dus ook niet strafbaar om als titularis van een definitief rijbewijs met een L achteraan op de wagen te rijden.

Je mag het dus gerust doen.
Hoewel een L met een zuignapje handiger zou zijn dan een vaste L, dit om andere bestuurders niet wijs te maken dat je een leerling bent. Zo kan het wel eens zijn dat zij minder rekening gaan houden met de 'echte' leerlingen.
Benny Stinkens
Administrator
Berichten: 6824
Lid geworden op: 27 apr 2005, 00:00
Locatie: Dilsen

Bericht door Benny Stinkens »

Quote: Zo kan het wel eens zijn dat zij minder rekening gaan houden met de 'echte' leerlingen.
Goe geprobeerd Rafael maar er wordt nu al zoveel rekening mee gehouden dat het onmogelijk is om er nog minder van te maken

En van veel &quoteigenaars&quot van een echt rijbewijs kun je zeggen dat de titel leerling nog te hoog gegrepen is
Bezit paardenkrachten onder je motorkap, stop een tijger in je tank, maar wees geen ezel achter het stuur.
Jozef
Medewerker
Berichten: 3992
Lid geworden op: 28 mar 2005, 12:02
Locatie: Schönau am Königssee (D)

Bericht door Jozef »

Ik herinner me uit de tijd dat ik zelf met een L reed, dat die L vrijwel nooit een voordeel was, maar dikwijls een nadeel. En dat is 36 jaar geleden. De mentaliteit in het verkeer is er sindsdien alleen maar asocialer op geworden. Met een L wordt je door velen nog niet beschouwd als een volwaardige bestuurder.
Rafael
Administrator
Berichten: 2647
Lid geworden op: 12 jan 2006, 00:00

Bericht door Rafael »

Benny Stinkens schreef: En van veel &quoteigenaars&quot van een echt rijbewijs kun je zeggen dat de titel leerling nog te hoog gegrepen is
Zo'n reactie had ik verwacht Maar je hebt volledig gelijk...
Jozef schreef: Ik herinner me uit de tijd dat ik zelf met een L reed, dat die L vrijwel nooit een voordeel was, maar dikwijls een nadeel. En dat is 36 jaar geleden. De mentaliteit in het verkeer is er sindsdien alleen maar asocialer op geworden. Met een L wordt je door velen nog niet beschouwd als een volwaardige bestuurder.
Feit. Zoals zovelen er een wedstrijd van maken om zo kort mogelijk tegen de bumper te kleven, of koste wat het kost voorbij moeten, ... Ik ken het verhaal...
Plaats reactie