in groep rijden van 30 man

Plaats hier andere vragen die niet meteen met de leerstof te maken hebben.
GRO
Administrator
Berichten: 12761
Lid geworden op: 26 mar 2005, 00:00

Bericht door GRO »

[quote] Quote: Deze tekst is niet bedoeld als klaagbrief maar gewoon eens om te tonen dat we ook maar gewone jongeren van 16 tot 72 jaar zijn. We willen liefst zo legaal mogelijk maar nog met een beetje fun een leuk toertje met de brommer/motor maken. We weten dat niet alles altijd “legaalâ€Â
Jozef
Medewerker
Berichten: 3992
Lid geworden op: 28 mar 2005, 12:02
Locatie: Schönau am Königssee (D)

Bericht door Jozef »

Beste tovermeisje,

Ik weet dat je het me niet in dank zult afnemen, maar ik meen dat je er goed zou aan doen te beseffen dat de leden van jouw groep verwachtingen hebben waarbij elke redelijke verhouding tussen hun belangen en die van de maatschappij totaal zoek zijn.

Motorrijders kunnen en mogen in principe tegen dezelfde snelheden rijden als auto's, wat niet het geval is voor bromfietsen.

De Politie heeft nog andere prioriteiten, en kost enorm veel geld tijdens de weekends.

Een begeleide rit vergt heel wat voorbereiding en organisatie, zodat het onmogelijk is pas 's zondags om 11:00 u. te beslissen of de rit van die namiddag al dan niet doorgaat naargelang het weer. Wat zijn dat dan wel voor individualistische mensen, die zich zelfs nog niet, ongeacht het weer, voor een ritje met de brom- of motorfiets op een afgesproken datum en uur willen engageren?

Misschien zouden jullie meer kans maken op overheidstegemoetkoming als jullie die ritjes niet uitsluitend voor jullie egoistisch plezier zouden maken, maar ze bijvoorbeeld als een benefiet zouden kaderen in één of ander project dat de overheid aan het hart ligt.

Wat ik wel discriminerend vind, is dat jullie groep slechts openstaat voor deelnemers tot 72 jaar. Ik ga zelf geen initiatief terzake nemen, maar hoop wel van harte dat jullie daar zo spoedig mogelijk fatale juridische problemen mee zullen krijgen via het Centrum voor Gelijke Kansen. Foei!
BBB
Berichten: 594
Lid geworden op: 12 feb 2006, 00:00

Bericht door BBB »

Jozef, ik denk dat jij het tovermeisje verkeerd begrepen hebt over de leeftijd. Volgens mij bedoeld ze dat er vooral jongeren lid zijn van die groep, maar dat er ook nog een enkele oudere bijzit en de oudste toevallig 72 jaar is.
Jozef
Medewerker
Berichten: 3992
Lid geworden op: 28 mar 2005, 12:02
Locatie: Schönau am Königssee (D)

Bericht door Jozef »

BBB schreef: Jozef, ik denk dat jij het tovermeisje verkeerd begrepen hebt over de leeftijd. Volgens mij bedoeld ze dat er vooral jongeren lid zijn van die groep, maar dat er ook nog een enkele oudere bijzit en de oudste toevallig 72 jaar is.
Bedant voor je opmerking, BBB.

Als dat zo is, dan heb ik tovermeisje inderdaad verkeerd begrepen, en spijt me dat. Sorry, sorry, sorry.
GARY

Bericht door GARY »

en als we dan praten over grote groepen fietsers (met gele vestjes enz) die dan ook een volgwagen hebben mag dat dan ook met bromfietsen als we ook deze gele vestjes aan bevoegden geven en een volgwagen hebben?
Plaats reactie