hallo allemaal
nou hadt ik een paar vragen over het rijbewijs A
als je geslaagd bent voor je theorie krijg je zeker zoals andere rijbewijzen
het attest van geslaagd van rijbewijs A op het stadhuis ??
ik heb horen zeggen dat je voor een lichte motorfiets van 50cc
minder moet betalen voor die 6 a 8 uren bijles voor met een voorlopige rijbewijs A te rijden
tegenover een zware moto zoals Yamaha R6 of R1
mijn vraag is dit waar ??
al vast bedankt
rijbewijs A
-
GRO
- Administrator
Re: rijbewijs A
Tarieven hangen af van rijschool tot rijschool.
Klik bovenaan de site Gratis Rijbewijs Online even op RIJSCHOLEN en informeer bij de rijschool waar je les wenst te volgen.
Klik bovenaan de site Gratis Rijbewijs Online even op RIJSCHOLEN en informeer bij de rijschool waar je les wenst te volgen.
-
Benny Stinkens
- Administrator
Verbeter me gerust als ik verkeerd ben, maar kan het zijn dat jij een Nederlander bent
Indien ja wil ik je even melden dat je op het Belgisch forum aanwezig bent en je dus even in het hoofdscherm Nederland moet aanklikken
Hier in België is het namelijk zo:
dat is een bromfiets en geen motorfiets en je hebt er niet rijbewijs A voor nodig maar rijbewijs A3
Dus wees er maar zeker van dat er inderdaad prijsverschil zal zijn
Ik raad je gewoon aan om contact op te nemen met een rijschool en ze zullen je exact vertellen wat de voorwaarden en prijzen zijn.
Veel succes
Indien ja wil ik je even melden dat je op het Belgisch forum aanwezig bent en je dus even in het hoofdscherm Nederland moet aanklikken
Hier in België is het namelijk zo:
Na het slagen van je theorie krijg je dit attest in het examencentrum en je moet er mee naar het gemeentehuis (of eerst lessen nemen) om je voorlopig rijbewijs te bekomen.als je geslaagd bent voor je theorie krijg je zeker zoals andere rijbewijzen
het attest van geslaagd van rijbewijs A op het stadhuis ??
Dit bestaat nietik heb horen zeggen dat je voor een lichte motorfiets van 50cc
Examens en ook lessen met een bromfiets vinden plaats op het afgesloten terrein en examens en lessen van een motorfiets vinden plaats op een afgesloten terrein en op de openbare weg (met een volgwagen)ik heb horen zeggen dat je voor een lichte motorfiets van 50cc
minder moet betalen voor die 6 a 8 uren bijles voor met een voorlopige rijbewijs A te rijden
mijn vraag is dit waar ??
Dus wees er maar zeker van dat er inderdaad prijsverschil zal zijn
Ik raad je gewoon aan om contact op te nemen met een rijschool en ze zullen je exact vertellen wat de voorwaarden en prijzen zijn.
Veel succes
Bezit paardenkrachten onder je motorkap, stop een tijger in je tank, maar wees geen ezel achter het stuur.
-
alexander zelf
hoi
nou ja ik was van holland
maar ben verhuisd naar belgie
dus ben ik op de juiste forum aanwezig
en zo te zien zijn de regels toch anders in beide landen
maar toch bedankt voor je antwoordt
en hoe wist jij dat ik een hollander ben ??
al vast bedankt
nou ja ik was van holland
maar ben verhuisd naar belgie
dus ben ik op de juiste forum aanwezig
en zo te zien zijn de regels toch anders in beide landen
maar toch bedankt voor je antwoordt
en hoe wist jij dat ik een hollander ben ??
al vast bedankt
-
Inazuma
Op het gemeentehuis,M5 schreef: het attest van geslaagd van rijbewijs A op het stadhuis ??
nadat je geslaagd bent voor het theoretische examen voor categorie A (attest van het examencentrum)
EN
nadat ten minste 6 uur motorrijlessen gevolgd hebt in een erkende rijschool (attest van de rijschool)
Er is geen enkele rijschool die motorfietsen van 50cc gebruikt.ik heb horen zeggen dat je voor een lichte motorfiets van 50cc
Dergelijke motorfietsenkunnen wel bestaan, maar kunnen niet gebruikt worden voor de examens.
Het lichtste dat je vindt, zijn 125cc / 11kW motorfietsen voor opleiding van mensen die reeds 2 jaar een rijbewijs B hebben maar beseffen dat autorijden en motorrijden toch heel andere dingen zijn - of op afgesloten terrein als motorinitiatie.
Rijscholen met R6 of R1 ? Die gaan dun gezaaid zijn.minder moet betalen voor die 6 a 8 uren bijles voor met een voorlopige rijbewijs A te rijden
Rijscholen rijden meestal met naakte motorfietsen, met zo weinig mogelijk (duur) plaatwerk en veel valbeschermers.
Men kan je leren rijden met een motor met hoogstens 25 kW (onder de 21), of meer dan 25 kW.
Prijsverschil is er voor zover ik weet niet - wel tussen de rijscholen onderling.
Leren rijden boven de 21 met een beperkte motorfiets tot 25 kW is af te raden : je voorlopige en nadien definitieve motorrijbewijs A wordt dan ook beperkt tot 25kW.
Pas na 2 jaar in bezit te zijn van het definitieve maar beperkte motorrijbewijs, kan je dat gaan inruilen voor een onbeperkt rijbewijs.
-
Inazuma
Niet of eerst lessen nemen, maar verplicht eerst lessen nemen.Benny Stinkens schreef: Na het slagen van je theorie krijg je dit attest in het examencentrum en je moet er mee naar het gemeentehuis (of eerst lessen nemen) om je voorlopig rijbewijs te bekomen.
-
Benny Stinkens
- Administrator
klopt inderdaad. 
Bezit paardenkrachten onder je motorkap, stop een tijger in je tank, maar wees geen ezel achter het stuur.