Praktisch examen A3 met 4 wieler

Vragen i.v.m. andere rijbewijzen.
alatpom
Berichten: 26
Lid geworden op: 09 okt 2008, 16:56

Praktisch examen A3 met 4 wieler

Bericht door alatpom »

Wat zijn de voorwaarden van het voertuig om met een vierwieler type Aixam het praktische examen te doen?
wat betreft de manoeuvres, hoeveel ruimte heb je om te parkeren?
Stefan Peeters
Administrator
Berichten: 4321
Lid geworden op: 16 aug 2007, 11:37
Locatie: Wechelderzande

Re: Praktisch examen A3 met 4 wieler

Bericht door Stefan Peeters »

Dit kon ik terugvinden in de reglementering voor de rijbewijzen:
Artikel 38
§1. De kandidaat voor het rijbewijs geldig voor de categorie A3 legt het praktische examen af met een bromfiets klasse B.
De voertuigen met meer dan twee wielen dienen uitgerust te zijn met een achteruitrijstand.
Het praktische examen mag niet afgenomen worden met een driewielige bromfiets met twee wielen die op dezelfde as zijn gemonteerd en waarvan de afstand tussen de middens van de contactvlakken van de wielen met de grond kleiner is dan 0,46 m.

Artikel 39
§1. Het praktisch examen bevat de volgende proeven :
categorie A3 : een proef op een terrein buiten het verkeer;


Volgens de site van GOCA bestaat het examen A3 met een voertuig met meer dan 2 wielen uit de volgende proeven:
1. rechts parkeren tussen twee voertuigen
2. achteruit rijden in rechte lijn
3. vooruit in een garage rijden en er in de andere richting achteruit uitrijden
4. keren in een straat in een beperkte ruimte


Volgende opmerking staat er ook nog bij:
Indien u uw examen wilt afleggen met een bromfiets met meer dan twee wielen contacteer dan uw examencentrum, voor meer informatie wat betreft het examenvoertuig.
Als ik zou willen dat je het begreep, legde ik het wel beter uit 8) (J. Cruijff)
Gast

Re: Praktisch examen A3 met 4 wieler

Bericht door Gast »

Volgende opmerking staat er ook nog bij:
Indien u uw examen wilt afleggen met een bromfiets met meer dan twee wielen contacteer dan uw examencentrum, voor meer informatie wat betreft het examenvoertuig.
Dit heb ik dan ook gedaan en dan zeggen ze dat er niks speciaals is daar ze toch niet op de openbare weg komen!
alexsander
Berichten: 4
Lid geworden op: 27 dec 2009, 17:02

Re: Praktisch examen A3 met 4 wieler

Bericht door alexsander »

alatpom schreef:Wat zijn de voorwaarden van het voertuig om met een vierwieler type Aixam het praktische examen te doen?
wat betreft de manoeuvres, hoeveel ruimte heb je om te parkeren?
VAN WAAR BEN JE AUB?
Plaats reactie