Verbannen bromfiets klasse B

Vragen i.v.m. andere rijbewijzen.
Plaats reactie
FlorianV

Verbannen bromfiets klasse B

Bericht door FlorianV »

Ik moet af en toe met men brommer klasse B langs een lange weg rijden waar op het fietspad borden staan met klasse B verboden, maar de snelheids limiet voor de auto's op deze baan is 70km/h en soms 90 km/h.
Dus op de baan mag ik niet rijden ,en wil ik ook niet rijden, maar op het fietspad ook niet...
Wat moet ik doen ? Deze baan valt echt niet te ontwijken voor mij.
Ik rij er altijd op het fietspad, wat het beste is volgens mij gezond verstand (aangezien er daar zelden fietsers of voetgangers zijn die ik kan in gevaar brengen), maar voel me ongemakkelijk om elke 5 minuten een bord tegen te komen verboden klasse B.
Er is daar ooit eens een ongeval geweest met een brommer op het fietspad en daardoor hebben ze de brommer nu van dit fietspad verbannen maar op de baan mogen ze dus ook niet.

Wat is de oplossing?

merci
Groeten
Florian
de rijprof

Re: Verbannen bromfiets klasse B

Bericht door de rijprof »

wegcode schreef:9.1.2.2° Daar waar de snelheid beperkt is tot 50 km per uur of minder, mogen de bestuurders van tweewielige bromfietsen klasse B in dezelfde omstandigheden het fietspad aangeduid door het verkeersbord D7 of door wegmarkeringen zoals bepaald in artikel 74 volgen, op voorwaarde dat zij de andere weggebruikers die zich hierop bevinden niet in gevaar brengen.

Wanneer een hogere snelheidsbeperking geldt, moeten de bestuurders van tweewielige bromfietsen klasse B in dezelfde omstandigheden het fietspad aangeduid door het verkeersbord D7 of door wegmarkeringen zoals bepaald in artikel 74 volgen, wanneer dit aanwezig en bruikbaar is.

Evenwel :
indien het fietspad gesignaleerd is zoals voorzien in artikel 69.4.2°, moeten zij het fietspad volgen;
D7 Afbeelding + M.6 Afbeelding
indien het fietspad gesignaleerd is zoals voorzien in artikel 69.4.3°, mogen zij het fietspad niet volgen.
D7 Afbeelding + M.7 Afbeelding

De verkeersregel zegt dat je niet op de rijbaan mag rijden.
Het verkeersbord zegt dat je niet op het fietspad mag rijden.
De verkeerstekens (verkeersborden) gaan boven de verkeersregels.
Je moet rekening houden met de verkeersborden (klasse B verboden) en je mag dan niet op het fietspad rijden.
FlorianV

Bericht door FlorianV »

Dus ik moet volgens de regels op de baan ,tussen auto's die tot 90/100 km/h rijden... Moet ik doodgereden worden of een boete krijgen wat een dilema.... Ik ga toch eens naar de politie langsgaan denk ik.
Bedankt voor de info!
groeten
Florian
Benny Stinkens
Administrator

Bericht door Benny Stinkens »

Wil je dan hun reactie hier ook neerpennen aub :?:
We zijn niet nieuwsgierig maar weten graag alles :wink:
Bezit paardenkrachten onder je motorkap, stop een tijger in je tank, maar wees geen ezel achter het stuur.
Plaats reactie